Мовмига Ю. Поезія Анатолія Кичинського …39–41.
Для покликання: Мовмига Ю. Поезія Анатолія Кичинського [Текст] / Ю. Мовмига // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №4. – 48 с. – С. 39–41.
Цитата, с. 39. Мета: ознайомити учнів з біографічними відомостями лауреата Шевченківської премії Анатолія Кичинського, особливостями його поезії, з’ясувати роль художніх засобів його творів; формувати навички виразного й усвідомленого читання поезії, вміння визначати ідею віршів; пояснювати власне розуміння образності.
Обладнання: портрет А. І. Кичинського, збірка поезій «Пролітаючи над листопадом», автопортрет К. Білокур, репродукція картини «Цар-колос», твори Г. Сковороди.
Міжпредметні зв’язки: історія України, українознавство, живопис.
Випереджальне завдання: ознайомитися зі збіркою поезій «Пролітаючи над листопадом», підготувати міні-проекти за творчістю А. Кичинського, К. Білокур; вивчити напам’ять поезії.
Епіграф: Коли природі потрібно щось створити, вона народжує генія, який зробить це за неї. (Ральф Емерсон Уолдо)
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності
(Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Осіння пісня».)
Вступне слово вчителя.
Світ рослин життєво необхідний людині. Протягом тисячоліть велика кількість рослин використовується в найрізноманітніших сферах людської діяльності. Рослинні мотиви та образи широко представлені у творчості митців слова та пензля.
Підготовка до сприймання нового матеріалу.
Сьогодні на уроці піде мова про унікальну людину, бо лише унікальній особистості дано поєднати в собі талант літературний із талантом живописця.
Кичинський Анатолій Іванович – поет, перекладач, художник (учитель звертає увагу на портрет митця).
Ті шанувальники поезії Анатолія Івановича, котрі не знайомі з його живописом, не можуть не звернути увагу на словесну кольористику, на гру світла й тіні, на композиційну довершеність зображуваного, тобто на все те, завдяки чому його поетична творчість сприймається як щось надзвичайно живописне.
Цитата, с. 41. IV. Підсумок
Учитель. Природа щедро нагородила талантами Анатолія Івановича Кичинського. Ми пересвідчилися у неповторності його поезії. Осягаючи глибини поетичних рядків автора, ми водночас учимося розуміти самих себе. І чим швидше людина навчиться це робити, тим багатшим і глибшим буде її духовне життя. Закінчити сьогоднішній урок я б хотіла словами А. І. Кичинського: «А от якби людина звернула увагу на культуру, мистецтво – те, що вимагає зусиль мозку і душі, і тоді мозок і душа не атрофуються, вони будуть розвиватися, і таким чином, можливо, людство і зверне із того хибного шляху, який, я переконаний, веде до самознищення».
Література
1. Анатолій Кичинський: про поезію, премії та інше... [Електронний ресурс] /Анатолій Кичинський. – Режим доступу: http://www. artkavun. kherson. ua/ua-anatoliy-kichinsk
2. Вірші Анатолія Кичинського. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://maysterni. com/user. php?id=168&t=1
3. Голобородько Я. Ю. Фольклорність, «прокласичність», модерність -бренд Анатолія Кичинського. [Електронний ресурс] / Я. Ю. Голобородько. – Режим доступу: http://krai.lib.kherson.ua
4. Державний стандарт базової і повної загальної серед ньої освіти. Проект // Дивослово. - 2011. – №7. – С. 20–27.
5. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon. rada. gov. ua›laws/show/344/2013
6. Стецюк Ю. Компетентнісний підхід у теорії та практиці контрольно- оцінювальної діяльності вчителів / Ю. В. Стецюк //Освіта на Луганщині. – 2010. – № 1 (32).
7. Шевченківські лауреати, 1962 – 2012: енцикл. довід. / Авт.-упоряд. М. Г. Лабінський; Вступ. слово Б. І. Олійника. – [3-тє вид. змін. і допов]. – К. : Криниця, 2012. – 864 с.
8. Щерба Т. М. Причетні до Слова: Літературно-публіцистичне видання / Т. М. Щерба. – Херсон : Айлант, 2011. – 368 с.
Перехід на іншу сторінку:
http://didactics.ucoz.ua/load/dorobki_molodikh_naukovciv/nvk_chaplinska_shkola_gimnazija/felenjuk_anna_elizaveta_portret_anatolija_kichinskogo/77-1-0-398
|