Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення української мови в загальноосвітніх
навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році (лист МОНмолодьспорту
від 01.06.2012 року № 1/9-426)..2
Іиструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних
закладах у 2012/2013 навчальному році (лист МОНмолодьспорту від 01.06.2012 року
№ 1/9-426)..11
МЕТОДИКА МОВИ
К. Ладоня.Розвиток діалогічного мовлення в учнів 5-х класів на уроках української мови..17
Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку
діалогічного мовлення учнів 5-х
класів. У статті подано орієнтовні вправи и завдання, які сприятимуть
розвиткові навичок діалогічного мовлення та адекватної мовленнєвої поведінки в
різних життєвих ситуаціях п'ятикласників.
Ключові слова: діалогічне мовлення, мовленнєві ситуації, вправи і
завдання, розвиток діалогічного мовлення.
B. Вітюк.Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів
загальноосвітніх навчальних закладів..21
Устатті визначено вихідні методичні позиції в розробленні теорії
навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюваннями;
запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності
учнів основної школи. Автор дослідження наголошує на систематичному залученні
школярів до активних форм навчальної діяльності шляхом виконання ними
репродуктивних, продуктивних, конструктивних, творчих вправ і завдань.
Ключові слова: орфографія, орфографічні вміння й навички, зв'язні
висловлювання, вправи і завдання (репродуктивні, продуктивні, конструктивні,
творчі).
C. Омельчук.Використання лінгвістичного експерименту в процесі вивчення морфології
української мови..27
Устатті з'ясовано сутність та основні ознаки лінгвістичного
експерименту, запропоновано основні його види, наведено зразки використання
лінгвістичного експерименту в процесі навчання морфологи української мови в 6-7 класах загальноосвітніх навчальних закладах.
Ключові слова: експеримент, метод експериментування, лінгвістичний
експеримент, види лінгвістичного експерименту з морфологи.
МЕТОДИКА ЛІТЕРАТУРИ
3. Шевченко.Загальнокультурна основа
вивчення драматичних творів І. Котляревського на факультативних заняттях..33
Устатті розглядається проблема вивчення драматичних творів І.
Котляревського «Наталка Полтавка» і «Москаль-чарівник»
у загальнокультурному контексті на факультативних заняттях.
Т. Бронзенко, О. Чепела.Прислів'я та приказки в контексті уроку української мови і літератури..39
Устатті
розглянуто методику застосування на уроках української мови і літератури прислів'їв
та приказок як одного з ефективних способів формування в учнів
морально-етичних цінностей. Запропоновано різні види робіт, що сприяють
збагаченню словникового запасу, розвивають творчу ініціативу, пам'ять та
емоційну виразність мови. Подано розробку уроку з української літератури в5класі.
Ключові слова: фольклор, прислів'я, приказка, морально-етичні
цінності, система вправ і завдань.
Н. Комаренко.Живе — хто іскрить (урок-спогад про Олеся
Гончара)..47
НА ДОПОМОГУ УЧНЕВІ
B. Маткобожик.Довідник «Все для учнів про фразеологію»..52
НАУКА – ШКОЛІ
C. Трубачева, Р. Осадчук.Міжпредметні проекти у
формуванні навчальних компетентностей старшокласників..56
Статтю присвячено аналізу можливостей базової освітньої технології
формування навчальних компетентностей учнів — методу проектів, який набуває особливого значення в умовах профільного
навчання. Наведено приклади організації міжпредметного професійно орієнтованого
проекту.
Л.Кузьменко.Найпрекрасніша і
найчарівніша Чіо-Чіо-Сан з ... України..58
Устатті наведено
маловідомі факти із життя і творчої діяльності видатної української співачки
світового рівня С.А. Крушельницької, 140-річчя від дня народження якої буде
святкуватися у 2013 році.
Ключові слова: С.А. Крушельницька, українська народна пісня,
українська культура, концерт, Джакомо Пуччіні, опера «Чіо-Чіо-Сан», «Мадам
Батерфляй».
КОНСУЛЬТАЦІЇ
О. Шуневич.Навчальна програма курсу за вибором «Робота з навчальними текстами»..61