Неділя, 2024-Грд-22, 22.15.27
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

№1, 2013
2013-Бер-18, 19.02.10

«Українська мова і література в школі», 2013, №1

Передплатний індекс – 22419

З М І С Т


МЕТОДИКА МОВИ

С. Омельчук. Урок-дослідження в системі навчання морфології української мови ... 2–7
У статті висвітлено концептуальні засади уроку-дослідження в системі навчання морфології української мови, його істотні ознаки, схарактеризовано складники й етапи цього виду уроку, окреслено пріоритетні освітні технології, принципи і засоби стимулювання дослідницької активності учнів.
Ключові слова: урок-дослідження, структура(етапи) уроку-дослідження, предметна діяльність людини, дослідницька активність учнів, учитель-дослідник.


Т. Литвин. Використання гри на уроках української мови для активізації пізнавальної й розумової діяльності учнів ...7–11
У статті висвітлюються методичні рекомендації, які містять інноваційні методичні прийоми щодо підвищення ефективності вивчення української мови. Ідеться передусім про ігрові види робіт, спрямовані на активізацію пізнавальної й розумової діяльності школярів, допомогу вчителеві зацікавити учнів, викликати інтерес до предмета.
Ключові слова: інтелектуальна гра, українська мова, пізнавальна, розумова діяльність, мотивація навчання мови.


H. Бондаренко. Властивості українського правопису як основа формування правописної компетентності учнів ...12–15
У статті розкриваються основні принципи сучасного українського правопису; з’ясовується специфіка регульованих ними написань; обґрунтовується необхідність урахування методикою особливостей орфографії та пунктуації в роботі над грамотністю писемного мовлення учнів; даються практичні рекомендації щодо формування у них правописної компетентності.
Ключові слова: орфографія, пунктуація, принципи українського правопису, врахування специфіки.


А. Ярмолюк. Технології вдосконалення культури писемного мовлення учнів ...16–20
У статті висвітлено основні напрями роботи над удосконаленням культури писемного мовлення учнів5-х класів, розкрито суть застосованих методів і прийомів навчання, схарактеризовано типологію завдань і вправ.
Ключові слова: комунікативна компетентність, гуманізація освіти, методи, прийоми, форми і засоби навчання, удосконалення писемного мовлення, самоконтроль.


МОВА І ЛІТЕРАТУРА В ЗАКЛАДАХ НОВОГО ТИПУ ТА ВНЗ

I. Дроздова. Методика аудиторних і позааудиторних занять як основа розвитку професійного мовлення студентів-нефілологів ...21–25
У статті здійснюється аналіз методики аудиторних і позааудиторних занять як основи розвитку професійного мовлення студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ. Розглянуто основні організаційні форми, зокрема, проаналізовано різноманітні види лекцій як ефективні організаційні форми роботи у вищій школі.
Ключові слова: когнітивно-комунікативний, компетентнісно-діяльнісний і професійно орієнтований підходи; аудиторні й позааудиторні заняття, організаційні форми роботи у вищій школі, види лекцій.


Г. Литвиненко. Самостійна робота студентів у процесі підготовки до практичних занять з української мови (методичні рекомендації) ...25–28
У поданому матеріалі висвітлюються методичні рекомендації викладачам української мови відповідно до актуальності вживання медичних термінів, наукової фразеології для опанування фахового мовлення студентами-медиками, а в майбутньому — працівниками охорони здоров’я.
Ключові слова: ділове мовлення, офіційно-діловий, науковий стилі, міждисциплінарна інтеграція, медичний текст, синонімія.


І. Фоміна. Роль образності в опорних мікроструктурах діалогу в новелі Олеся Гончара «Модри Камень» ...28–31
У статті визначено теоретичні засади феномена«образність», що розроблені відомими вченими. Розглянуто особливості образних засобів в опорних або ключових мікроструктурах діалогу. На прикладі новели Олеся Гончара «Модри Камень» проаналізовано основні засоби образності.
Ключові слова: образність, діалог, діалогічна мікроситуація, мікроструктура діалогу.


КОНСУЛЬТАЦІЇ

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання ...32–54

КОНФЕРЕНЦІЇ

З. Столяр. Актуальні проблеми культури української мови і мовлення (про Всеукраїнську науково-практичну конференцію, що відбулася в м. Острог) ...55–57

ПОЗАКЛАСНІ ЗАХОДИ

К. Панасюк. Андрій Малишко: нескорений поет і мужній воїн (сценарій літературно-музичної композиції) ...58–60
У сценарії з позицій сьогодення представлено життєвий і творчий шлях Андрія Малишка — видатного українського поета ХХ ст. Особливий акцент зроблено на тих факторах, які сформували активну світоглядну позицію художника слова. Основні віхи життя і творчості поета ілюструються текстами його поезій, зазначається можливість використання у виховній роботі тих віршів, які стали піснями.
Ключові слова: А. Малишко, підвалини творчості, поетична самобутність, мотиви збірок, грані поезії, історична пам’ять, філософські вірші, образ матері, апофеоз творчості, образність, поет-пісняр.


РЕЦЕНЗІЇ ТА ВІДГУКИ

Н. Голуб. Рецензія на посібник «Українська мова. Сучасний довідник. Орфографія, стилістика, граматика, пунктуація» ... 61

А. Лісовський. У єдності поезії і науки. Кілька слів про поетичну творчість Ольги Слоньовської ...62–63
Її вірші нікого не залишають байдужими. Вони будять почуття причетності до високого, вічного, підносять людину над сірістю буденщини, кличуть до творчості. Недаремно ж її поезії присвятили свої роботи відомі вчені, літературознавці, критики, журналісти. У їхньому числі Володимир Погребенник, Микола Ільницький, Степан Пушик, Євген Баран, Емілія Турковська, Володимир Югов. Кожен із них зумів помітити в поезії Ольги Слоньовської важливу провідну особливість, яка робить її творчість неповторною.


Триває
Всеукраїнський конкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури» ...64

З метою популяризації сучасної вітчизняної літератури, розвитку читацької культури та інтересу учнів до читання видавництво «Грані-Т» оголосило Всеукраїнський конкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5–9 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/2013 навчальному році». Конкурс проводиться вже вдруге і досить успішно. Торік до участі надійшло майже700 робіт з різних сіл, містечок і міст України. Переможців було нагороджено цінними подарунками (ноутбук, фотоапарат і мобільний телефон), комплектами книжок, картинами сучасних митців, а також грамотами й подяками. Окрім того, їхні конспекти вже готуються до друку у фахових часописах. Успіх і популярність конкурсу спонукали видавництво «Грані-Т» продовжити його і цього року.
Конкурс триває до 1 квітня 2013 року.
До участі запрошуються вчителі української мови і літератури загальноосвітніх навчальних закладів. Конспект уроку повинен бути надрукований через 1 інтервал чотирнадцятим кеглем на папері А4. Кожен учасник конкурсу обов’язково має вказати прізвище, ім’я та по батькові, адресу та повну назву навчального закладу, а також свою адресу, куди в разі перемоги надсилатимуться призи. Ці дані необхідно надіслати на адресу: 02140, м. Київ, вул. Бориса Гмирі, 2, офіс 10 або ж на електронну скриньку: office@granit. Роботи переможців конкурсу будуть надруковані у фахових часописах. Детальніше про умови конкурсу на сайті видавництва: www.granit.com.ua та за телефонами (044) 2001257або (095) 0103771.


Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1665 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS