Неділя, 2024-Грд-22, 16.54.50
Didactics.ua | RSS
 
Головна ПублікаціїРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Дидактика [28]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Статті » Дидактика » Дидактика

Липова Л. А. Фундаменталізація знань учнів — запорука якості освіти

 

Для посилання:

 

Липова Людмила. Фундаменталізація знань учнів – за порука якості освіти [Текст] / Людмила Липова, Михайло Войцехівський, Поліна Замаскіна // Довідник директора школи. – 2012. –  № 1. – С. 18–22.

 

 

 

 

 

Школа менеджера освіти

 

Людмила ЛИПОВА, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України, к. пед. н.

 

Михайло ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ, директор Інституту післядипломної педагогічної освіти університету ім. Бориса Грінченка

 

Поліна ЗАМАСКІНА, директор гімназії № 290 м. Києва

 

 

 

 Наш інформаційний час характеризується високим розвитком технологій, які змінюються швидше, аніж життя одного покоління. Тому сьогодні йтиметься про фундаменталізацію освіти, що є стрижнем системності знань і мислення, розуміння зв'язків між поняттями, узагальнення способів мислення та діяльності

 

 

 

ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ — ЗАПОРУКА ЯКОСТІ ОСВІТИ

 

 

 

До найважливіших особливостей перспективної системи освіти належить фундаменталізація /Зноска 1. Під терміном «фундаменталізація» розуміють істотне підвищення якості освіти та освітнього рівня учнів шляхом відповідної зміни змісту дисциплін, що вивчаються, і методології навчального процесу/ освіти, яка покликана істотним чином підвищити її якість. Фундаменталізація освіти передбачає її орієнтацію на вивчення основних законів природи і суспільства, а також призначення самої людини. Її можна досягати різними засобами, до яких, зокрема, належать:

 

• зміна співвідношення між прагматичною і загальнокультурною частинами концептів всіх рівнів. При цьому пріоритетними стають проблеми загальної культури людини, формування в неї наукових форм системного мислення;

 

• зміна змісту і методології навчального процесу, за яких акцент робиться на вивченні фундаментальних законів природи і суспільства, створюються принципово нові навчальні курси, орієнтовані на формування цілісних уявлень про наукову картину світу і здатність виходити на системний рівень його пізнання;

 

• забезпечення якісної загальної екологічної освіти, яка дасть змогу не тільки сформувати нові засади світогляду, а й ефективніше використати професійні знання і практичний досвід фахівців з різних сфер соціальної практики для спільного вирішення екологічних проблем;

 

• з'ясування пріоритетності інформаційних компонентів у перспективній системі освіти людей, які будуть жити і працювати в інформаційному суспільстві, де найважливішу роль відіграватимуть фундаментальні знання про інформаційні процеси в природі і суспільстві та нові інформаційні технології.

 

Враховуючи актуальність і важливість фундаменталізації освіти, в меморандумі ЮНЕСКО (1994) наголошувалося, що тільки фундаментальна освіта дає знання, які є універсальними за своєю суттю, бо вона передбачає поглиблення загальнотеоретичної, загальноосвітньої, загальнонаукової і загальнопрофесійної підготовки.

Категорія: Дидактика | Додав: Didactics (2012-Лют-24) | Автор: didactics
Переглядів: 708 | Теги: фундаменталізації освіти, основні дидактичні підходи | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS