Осадчук Р. І. Педагогічна сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях
Для посилання:
Осадчук Раїса. Педагогічна сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях [Текст] / Раїса Осадчук // Історія в школі. – 2010. – №2. – С. 21–24.
Педагогічна сутність диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях
Раїса Осадчук,
науковий співробітник лабораторії дидактики
Інституту педагогіки АПН України
Теорією і практикою доведено, що застосування усіх видів навчальних занять виявляється у тому, що суть навчання складається з процесу ділового спілкування на доступному для комунікації рівні і вимагає збільшення навчального часу. Саме поряд з дефіцитом навчального часу, що відводиться на вивчення навчальних предметів в основній школі, існує низький рівень мовної компетенції учнів, що не дозволяє реалізувати соціальне замовлення на підготовку до самостійного вирішення проблеми, в тому числі до самоосвіти в засвоєнні знань, умінь і навичок. Тому виникла ідея, що розробляється: навчати не конкретним знанням, а засобам швидкого й ефективного їх засвоєння, засобам самостійного їх здобування. Це обумовлено тим, що поряд з невисокою результативністю навчання, основній школі притаманні слабка індивідуалізація навчально-виховного процесу, недовготривале запам'ятовування навчальної інформації, інтелектуальне втомлення учнів тощо.
У педагогічному дослідженні маємо довести, як учні основної школи ефективно оволоділи знаннями, уміннями і навичками самостійної роботи за умови диференційованого навчання. Важливим у цьому є зміст і форми, методи, засоби навчання до можливостей різної категорії учнів; виділення рівнів складності навчального матеріалу; забезпечення диференціації самостійної роботи на реальному рівні певної групи учнів; впровадження диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях; застосування фронтальної та індивідуальної форми.
У висновках мають бути викладені результати дослідження, основні з них такі. У методиці досліджуватиметься проблема диференціації самостійної роботи учнів на навчальних заняттях. При цьому мають бути виявлені рівні працездатності та рівні сформованості самостійної роботи учнів.