Акмеологічні технології успішного навчання, виховання і розвитку суб’єктів освітнього процесу
23 березня 2017 року відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України на базі Пісківської гуманітарної гімназії (Пісківська об’єднана територіальна громада, Бородянський район Київської області) провів науково-практичний семінар з теми «Акмеологічні технології успішного навчання, виховання і розвитку суб’єктів освітнього процесу».
Цим комплексним заходом (пленарне та секційні засідання, акмеологічні тренінги програмово-цільової спрямованості) було охоплено низку напрямів розгортання спільної науково-практичної діяльності. Розглядаючи дидактичні аспекти акмеологічних технологій навчання, виховання і розвитку суб’єктів освітнього процесу гімназії, технології особистісно орієнтованого навчання як акмеологічну основу суб’єкт-суб’єктної взаємодії, а також педагогічні ситуації як дидактичні складники акмеологічних технологій реалізації змісту шкільної освіти, учасники семінару особливу увагу звернули на: дидактичні аспекти впровадження акмеологічних технологій в освітнє середовище; педагогічну майстерність учителя як умову розвитку акмеологічного середовища гімназії у сільській місцевості; акмеологічні технології як важіль формування умінь діалогічного спілкування старшокласників, розвиток суб’єкт-суб’єктної взаємодії учнів старшої школи в умовах акмеологічного експерименту.
Гостро постало питання про роль бібліотеки і бібліотечної справи у зростанні педагогічної майстерності вчителя.
Особливу зацікавленість учасники науково-практичного семінару виявили до проблем, порушених науковцями відділу дидактики Інституту педагоги, адже у їхніх доповідях йшлося про застосування акмеологічних технологій у процесі формування ціннісних орієнтацій суб’єктів навчально-виховного процесу та міжпредметну інтеграцію як одну з важливих умов реалізації акмеологічних технологій у старшій школі.
Фахівці відділу освіти Пісківської об’єднаної територіальної громади (ОТГ), зі свого боку, акцентуючи увагу на стані й перспективах розвитку сучасного педагогічного колективу, визначили роль і місце навчального закладу у житті об’єднаної територіальної громади. Розкриваючи суспільну оцінку діяльності вчителів і керівників шкіл в умовах реформування шкільної освіти, представники відділу освіти Пісківської ОТГ схарактеризували напрями підтримки Пісківської гуманітарної гімназії, Тетерівської школи І–ІІІ ступенів, Пісківського та Мигалківського НВО батьківською громадою і громадським об’єднанням.
Також було висунуто низку пропозицій до науковців з метою розширення і поглиблення творчої співпраці.
Практична частина семінару стосувалася актуальних для вчителів-практиків проблем. У процесі тренінгової роботи відпрацьовавулися навички апробування й упровадження результатів науково-практичного пошуку вчителів: визначалися оптимальні шляхи просування науково-практичного продукту у наукових виданнях, у засобах масової інформації, у мережі Internet (офіційні сайти Інституту педагогіки та відділу дидактики, Електронна бібліотека НАПН України, соціальні мережі) тощо.
Підсумовуючи роботу семінару, висловлюючи вдячність за багаторічну творчу співпрацю з відділом дидактики Інституту педагогіки, директор Пісківської гуманітарної гімназії О. О. Клокун зазначив, що найбільш активна людина розкривається у професійній діяльності, тож предмет сучасної акмеології – процес досягнення вершин майстерності у професії, творча реалізація фахівця, досягнення професіоналізму – є актуальним і важливим; тільки професіонали можуть змінювати себе і навколишній світ, змінювати дітей, допомагати їм у цьому, адже перед школою постало завдання сформувати людину активну, творчу, яка володіє комплексом навичок, уміє контролювати свої дії, швидко пристосовується до навколишнього світу, може самостійно мислити, поглиблювати і розширювати свої знання, планувати свій розвиток.
Соціальний ефект науково-практичного семінару «Акмеологічні технології успішного навчання, виховання і розвитку суб’єктів освітнього процесу», проведеного у рамках науково-дослідної роботи відділу дидактики Інституту педагогіки з теми «Формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових» і Комплексно-цільової програми розвитку Пісківської гуманітарної гімназії на 2015–2020 роки, якою передбачено розв’язання науково-методичної проблеми – «Реалізація акмеологічного потенціалу вчителя гімназії в умовах профільного навчання», полягає у тому, що: Пісківську гуманітарну гімназію визнано осередком науково-освітньої діяльності об’єднаної територіальної громади; науковий супровід поширюватиметься на навчально-виховний процес усіх ЗНЗ Пісківської об’єднаної територіальної громади, а подальші наукові дослідження та освітні експерименти науковців відділу дидактики Інституту педагогіки носитимуть цілісний і системний характер повноцінного локального рівня, розвиватиметься меценатство.
Перехід до фотоальбому http://didactics.ucoz.ua/photo/akmeologichni_tekhnologiji_uspishnogo_navchannja_vikhovannja_i_rozvitku_sub_ektiv_osvitnogo_procesu/12
|