Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти
За результатами роботи Другої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти» («Actual problems of modern psychodidactics: philosophical, psychological and pedagogical aspects» (м. Умань, 20–21 квітня 2018 року), підготовленої і проведеної за співучасті відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, видано збірник матеріалів заходу у форматі Вісника Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського «Folia Comeniana». Член редколегії видання і співголова оргкомітету Другої Міжнародної науково-практичної конференції – Г. О. Васьківська, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу дидактики Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України; професор кафедри педагогіки та психології Київського університету імені Бориса Грінченка.
Мету заходу (узагальнення ключових тенденцій розвитку психодидактики в Україні та за кордоном; схарактеризування сучасних методологічних підходів до сутності поняття «психодидактика» і психодидактичних засад концепції «Нова українська школа») досягнуто під час науково-практичної діяльності учасників конференції за такими напрямами: 1) психодидактика: від теорії – до практики; 2) сучасні особливості навчання та виховання у закладах дошкільної, середньої, вищої та післядипломної освіти; 3) порівняльний аналіз та ретроспектива дидактичних ідей; 4) філософські, психологічні та соціальні аспекти сучасної дидактики; 5) лінгводидактика: історичні та сучасні аспекти.
На пленарному засіданні (частина І) Г. О. Васьківська презентувала доповідь «Психодидактичні аспекти ціннісної складової змісту профільного навчання».
У роботі науково-практичної конференції взяли участь понад 230 представників із 31 вітчизняного і 15 зарубіжних освітніх і наукових закладів.
До збірника конференції увійшли матеріали, що характеризують і розкривають:
– філософсько-лінгводидактичний аспект сучасного поняття «наука»;
– феномен українськомовної компетентності;
– сучасні особливості формування громадянськості у країнах Європейського Союзу та умови виховання у підлітків ціннісного ставлення до праці;
– соціально-педагогічні технології формування життєвої компетентності підлітків;
– роль психодидактики у становленні творчої особистості дитини;
– розвиток методичної компетентності керівників закладів загальної середньої освіти у процесі організації методичної роботи в школі;
– психологічну компетентність батьків;
– проблеми комп’ютеризації освіти у сучасній школі, формування громадянина в освітньому просторі навчального закладу в контексті сучасних освітніх реформ;
– патріотичне виховання як основоположну складову системи українського національного виховання;
– компетентнісний підхід як основу управління якістю вищої освіти;
– використання дидактичних ігор у навчальній діяльності тощо.
|