РОЗДІЛИ |
|
|
|
Наше опитування |
|
|
|
|
Головна » 2019 » Жовтень » 28
24 жовтня 2019 року у рамках ХІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2019» відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України провів науково-практичний семінар «Реалізація профільного навчання в умовах Нової української школи».
У роботі заходу взяли участь науковці, педагоги-практики і студенти – майбутні вчителі. Розглянуто низку аспектів реалізації профільного навчання:
• метапредметний підхід як теоретичну основу реалізації профільного навчання;
• мультипрофільність в освітньому середовищі гімназії;
• використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей старшокласників у сучасній профільній школі;
• навчання діалогічного мовлення в умовах профільного вивчення української мови;
• соціальний аспект моделювання процесу реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання.
Зосередившись на метапредметних результатах профільного навчання (набуття досвіду самостійного пошуку, аналізу й відбору інформації з використанням різних джерел і нових інформаційних технологій для вирішення пізнавальних завдань; оволодіння навичками самостійного здобуття знань, організації навчальної діяльності, постановки цілей, планування, самоконтролю й оцінки результатів своєї діяльності, уміннями передбачати можливі результати своїх дій; освоєння прийомів дій у нестандартних ситуаціях, оволодіння евристичними методами й методами розв’язання проблем; розвиток монологічного й діалогічного мовлення, уміння висловлювати свої думки й здатність чути співрозмовника, розуміти його погляди, визнавати право іншої людини на іншу думку; розуміння відмінностей між вихідними фактами й гіпотезами для їх пояснення, теоретичними моделями й реальними об’єктами, оволодіння універсальними навчальними діями на прикладах гіпотез для пояснення відомих фактів і експериментальної перевірки висунутих гіпотез, розробки теоретичних моделей процесів або явищ; формування вмінь працювати в групі з виконанням різних соціальних ролей, викладати й обстоювати свої погляди й переконання, вести дискусію тощо; формування вмінь сприймати, переробляти й передавати інформацію в словесній, образній, символічній формах, аналізувати й переробляти здобуту інформацію відповідно до поставлених завдань, виокремлювати основний зміст прочитаного тексту, знаходити в ньому відповіді на поставлене питання й викладати його і т.ін.) учасники заходу зійшлися на тому, що актуальною для старшої школи є проблема розвитку рефлексійно-пізнавальної та мотиваційно-творчої діяльності здобувачів освіти.
Індивідуалізація освітнього процесу в старших класах, вибудовування індивідуальних освітніх траєкторій; забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення старшокласників, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією; створення динамічних груп всередині паралелі класів, навчання в яких обирає учень (за участю батьків, вчителів, психологічної служби) для профільного або стандартного рівня навчання; забезпечення високої мотивації учнів до вивчення профільних предметів у динамічних групах – це основа мультипрофільного навчання.
Мультипрофільне навчання дає високий результат у засвоєнні учнями знань, розвиває творче мислення, інтелектуальні здібності, формує особистість. Модель мультипрофільної школи забезпечує додаткове стимулювання до навчальної діяльності, а отже, зростає рівень навчальних досягнень учнів. Через мультипрофільність здійснюється позитивний вплив на траєкторію особистісного розвитку учнів, на формування у старшокласників такої якості, як здатність пристосовуватися до нових умов. Навчаючись у динамічних групах, учні звикають працювати в новому оточенні, зосереджуються на навчальній діяльності, у майбутньому – швидше адаптуватимуться у студентському середовищі. Здобувачі освіти мають можливість поєднати предмети для профільного вивчення, які знадобляться їм для складання ЗНО, вступу до вищих закладів освіти. «Водночас, – зазначила доктор педагогічних наук, професор Г. О. Васьківська, упровадження моделі мультипрофільного навчання на засадах людиноцентризму сприятиме підвищенню професійного рівня педагогічних працівників, активізації їх творчого потенціалу, формуванню здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються, а також розвитку й згуртованості всього педагогічного колективу».
На часі, визнали учасники наково-практичного семінару, необхідність виявлення, вивчення та аналізу взаємозв’язків і взаємозалежностей, що мають і можуть мати місце у профільному навчанні й у процесі освітньої діяльності учнів загалом.
|
24 жовтня 2019 року у рамках ХІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2019» відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України провів науково-практичний семінар «Реалізація профільного навчання в умовах Нової української школи».
У роботі заходу взяли участь науковці, педагоги-практики і студенти – майбутні вчителі. Розглянуто низку аспектів реалізації профільного навчання:
• метапредметний підхід як теоретичну основу реалізації профільного навчання;
• мультипрофільність в освітньому середовищі гімназії;
• використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей старшокласників у сучасній профільній школі;
• навчання діалогічного мовлення в умовах профільного вивчення української мови;
• соціальний аспект моделювання процесу реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання.
Зосередившись на метапредметних результатах профільного навчання (набуття досвіду самостійного пошуку, аналізу й відбору інформації з використанням різних джерел і нових інформаційних технологій для вирішення пізнавальних завдань; оволодіння навичками самостійного здобуття знань, організації навчальної діяльності, постановки цілей, планування, самоконтролю й оцінки результатів своєї діяльності, уміннями передбачати можливі результати своїх дій; освоєння прийомів дій у нестандартних ситуаціях, оволодіння евристичними методами й методами розв’язання проблем; розвиток монологічного й діалогічного мовлення, уміння висловлювати свої думки й здатність чути співрозмовника, розуміти його погляди, визнавати право іншої людини на іншу думку; розуміння відмінностей між вихідними фактами й гіпотезами для їх пояснення, теоретичними моделями й реальними об’єктами, оволодіння універсальними навчальними діями на прикладах гіпотез для пояснення відомих фактів і експериментальної перевірки висунутих гіпотез, розробки теоретичних моделей процесів або явищ; формування вмінь працювати в групі з виконанням різних соціальних ролей, викладати й обстоювати свої погляди й переконання, вести дискусію тощо; формування вмінь сприймати, переробляти й передавати інформацію в словесній, образній, символічній формах, аналізувати й переробляти здобуту інформацію відповідно до поставлених завдань, виокремлювати основний зміст прочитаного тексту, знаходити в ньому відповіді на поставлене питання й викладати його і т.ін.) учасники заходу зійшлися на тому, що актуальною для старшої школи є проблема розвитку рефлексійно-пізнавальної та мотиваційно-творчої діяльності здобувачів освіти.
Індивідуалізація освітнього процесу в старших класах, вибудовування індивідуальних освітніх траєкторій; забезпечення умов для життєвого і професійного самовизначення старшокласників, формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією; створення динамічних груп всередині паралелі класів, навчання в яких обирає учень (за участю батьків, вчителів, психологічної служби) для профільного або стандартного рівня навчання; забезпечення високої мотивації учнів до вивчення профільних предметів у динамічних групах – це основа мультипрофільного навчання.
Мультипрофільне навчання дає високий результат у засвоєнні учнями знань, розвиває творче мислення, інтелектуальні здібності, формує особистість. Модель мультипрофільної школи забезпечує додаткове стимулювання до навчальної діяльності, а отже, зростає рівень навчальних досягнень учнів. Через мультипрофільність здійснюється позитивний вплив на траєкторію особистісного розвитку учнів, на формування у старшокласників такої якості, як здатність пристосовуватися до нових умов. Навчаючись у динамічних групах, учні звикають працювати в новому оточенні, зосереджуються на навчальній діяльності, у майбутньому – швидше адаптуватимуться у студентському середовищі. Здобувачі освіти мають можливість поєднати предмети для профільного вивчення, які знадобляться їм для складання ЗНО, вступу до вищих закладів освіти. Водночавс упровадження моделі мультипрофільного навчання сприяє підвищенню професійного рівня педагогічних працівників, активізації їх творчого потенціалу, формуванню здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються, а також розвитку й згуртованості всього педагогічного колективу.
На часі, визнали учасники наково-практичного семінару, необхідність виявлення, вивчення та аналізу взаємозв’язків і взаємозалежностей, що мають і можуть мати місце у профільному навчанні й у процесі освітньої діяльності учнів загалом.
|
|
|
|
Статистика сайту |
|
Онлайн усього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Пошук по сайту |
|
|
|
Повний доступ |
|
|
|
|