Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-02, 08.11.33
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки

Літературні курси за вибором в умовах профільного навчання
2012-Кві-20, 13.30.07

Для посилання:

Яценко Т. О. Літературні курси за вибором в умовах профільного навчання [Текст] / Т. О. Яценко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 152–153.

 

Літературні курси за вибором в умовах профільного навчання

 

Т. О. Яценко, канд. пед. наук

 

Одним із шляхів диференціації та індивідуалізації навчання є впровадження в шкільну практику літературних курсів за вибором, які реалізуються за рахунок варіативного компонента змісту літературної освіти. Поняття «курси за вибором» розуміємо як загальне до термінів «спеціальний курс» та «факультативний курс». Літературні спецкурси поглиблюють зміст навчальних предметів державного освітнього літературного компонента («українська література», «світова література», «літератури національних меншин», «художня культура»), що визначає спеціалізацію філологічного напряму. Спецкурси в профільних філологічних класах обираються учнями з кількох запропонованих і є обов’язковими для відвідування. Літературні факультативи -це навчальний матеріал певного обсягу і структурно завершеного змісту, що за бажанням учнів вивчається протягом конкретного періоду. Факультативи пропонуються не тільки учням класів філологічного напряму, а й суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного, природничо-математичного та спортивного. Їх зміст безпосередньо не пов’язаний із загальнообов’язковим навчальним змістом і обирається учнями для розширення їхнього світогляду.

На заняттях літературних курсів за вибором передбачено: широке застосування інноваційних технологій вивчення української та світової літератур; урахування культурологічного підходу до вивчення літературно-мистецьких явищ; раціональне використання різних шляхів аналізу та інтерпретації художнього твору (компаративний, структурно-стильовий, художньо-семантичний аналіз тощо); удосконалення вмінь аналізувати й інтерпретувати художній текст на літературознавчому рівні в широкому культурологічному контексті, на репрезентацію літературознавчих та мистецтвознавчих =с. 152= понять; детальний огляд літературних епох, напрямів, стилів; раціональне використання біографічного підходу в процесі вивчення художнього твору, ознайомлення з епістолярієм, мемуарами письменника; створення навчальних учнівських проектів із мультимедійними презентаціями; участь в учнівських літературних конференціях, «круглих столах»; проведення науково-дослідницької роботи в Малій академії наук; організацію зустрічей старшокласників із митцями слова та представниками філологічних професій; удосконалення умінь самостійної дослідницької діяльності, поглиблення умінь самостійно працювати з різними джерелами інформації; підготовку старшокласників до майбутньої професійної діяльності в галузі гуманітарних спеціальностей.

Оптимальними на заняттях літературних курсів за вибором є такі методи, прийоми та форми організації навчальної діяльності учнів, як шкільна лекція (оглядова, з елементами евристичної бесіди), семінари різного виду, аналітична робота учнів над художнім твором (самостійне ознайомлення з текстом художнього твору, його аналіз та інтерпретація, опрацювання літературно-критичних статей), підготовка повідомлень, рефератів, доповідей, навчальних проектів. Літературні курси за вибором сприяють удосконаленню літературної освіти старшокласників в умовах профільного навчання. =с. 153=

Категорія: Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 889 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS