Форми організації навчання й виховання. Методи на
практиці реалізуються в різних формах. Форма є конкретною практичною сукупністю
дій учителя й учнів і умов їх здійснення. Приклад:
фронтальні, групові, індивідуальні методи й форми.
Метод
детермінує й підкоряє собі форму. Реалізація методу вимагає певних форм;
кожному зі сформованих методів адекватні певні форми.
Але форма
володіє відносно методу певною автономністю й стійкістю. Приклад:
урок – стійка форма, що втілюється при застосуванні різноманітних методів . =с.
14=
Методи,
будучи «базисом» форми, більш динамічні, мінливі й чутливі стосовно вимог
суспільного виробництва, ніж форми. Форми як вторинне, похідне явище відстають
від розвитку й удосконалювання методів і можуть вступати з ними в суперечність,
стримувати їх розвиток і впровадження. =с. 15=Цитовано за: Селевко Г. К. Энциклопедия
образовательных технологий : в 2 т. Т. 1. / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школьных
технологий. – 2006. – 816 с. (серия «Энциклопедия образовательных технологий»).
– С. 14–15.