Didactics.ua
Неділя, 2021-Кві-18, 06.09.51
Didactics.ua | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
DIDACTICS [101]
Основні події
ЗМІ [7]
Громадянсько-патріотична активність науковців відділу дидактики [4]
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » DIDACTICS
1 2 3 »

НАУКА І ШКОЛА – ЖИТТЄВЕ ПОКЛИКАННЯ ФУНДАТОРА ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

ВАЛЕНТИНИ ФЕДОРІВНИ ПАЛАМАРЧУК

«Чистої науки не існує, вона завжди ґрунтується на педагогічному досвіді,

її вершини досягаються лише через кращі зразки педагогічної практики»,

«У моєму житті школа завжди була центром і смислом буття»:

таким є життєве кредо доктора педагогічних наук, професора Паламарчук Валентини Федорівни

28  листопада 2020 р. виповнилося 90 років Валентині Федорівні Паламарчук,  провідному вченому у галузі педагогічної науки, доктору педагогічних наук, професору. 56 років життя Валентина Федорівна присвятила науково-дослідницькій діяльності в Українському науково-дослідному інституті педагогіки України (з 1991 р. – Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України); ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 64 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Грд-01

Шановні відвідувачі!
На Facebook сторінці відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України розміщено розповідь нашої канадської колеги Наталії Захарчук про університетську дистанційну освіту.
Перейти за покликанням: http://www.facebook.com/1430959233875267/posts/2357172607920587/ 



Докладніше про Наталію Захарчук на нашому сайті за покликанням:
http://didactics.ucoz.ua/board/edjb/problematika_doslidzhen_nataliji_zakharchuk_kanada/3-1-0-25 
Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 208 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Лип-23

У травні 2020 року на 30% зросла кількість уподобань сторінки відділу у Facebook. Загальна кількість уподобань – 1015. Стежать – 1041. Охоплення – 7289 (приріст – 176%). Взаємодія –1417 (+25%). 
Дописів на сторінці відділу у Facebook за травень 2020 р. – 14. За час карантину – 29.

Реакції, коментарі та поширення. Топ-5 дописів:

1. Speechmob «Дистанційне навчання: виклики, проблеми, перспективи» – від 21.05.2020;

2. ЗМІ цікавляться нашим speechmob – від 12.05.2020;

3. Наукова продукція відділу дидактики – від 12.05.2020;

4. Speechmob «Особистість вчителя в умовах дистанційного навчання» – від 06.05.2020;

5. За результатами роботи Четвертої міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти» –  від 29.05.2020.

 

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 295 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Чер-02

За результатами роботи Четвертої міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти» видано збірник матеріалів. Основна тематика представлених доповідей відповідає напрямам роботи конференції: психодидактика та психопедагогіка: від історії та теорії ‒ до практики (філософські, педагогічні, психологічні та соціальні аспекти); сучасні особливості навчання та виховання у закладах дошкільної, загальної середньої, вищої та післядипломної освіти на засадах традиційного, інклюзивного та інтегрованого підходів; порівняльний аналіз та ретроспектива психодидактичних (психопедагогічних) ідей; лінгводидактика та лінгвопсихологія: історичні та сучасні аспекти.

Бібліографічний опис збірника: Вісник Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Вип. 2(21): Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 21-22 трав. 2020 р.) / МОН України, НАПН України, Ін-т педагогіки [та ін.] ; [редкол.: Осадченко І. (голов. ред. та відп. за вип.), Васьківська Г., Велскоп В. [та ін.]. Умань: Візаві, 2020. 154 с. ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 312 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-29

За результатами роботи Першої міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми обдарованості особистості» видано збірник матеріалів. Основна тематика представлених доповідей відповідає напрямам роботи конференції: історичні, порівняльні аспекти та методологія дослідження проблеми обдарованості особистості; дидактичне, виховне та психологічне забезпечення формування обдарованої особистості у закладах дошкільної, загальної середньої, вищої та післядипломної освіти на засадах традиційного, інклюзивного та інтегрованого підходів; сучасні педагогічні технології та діяльність соціально-психологічної служби у контексті формування обдарованої особистості; інклюзивний підхід до формування обдарованої особистості та інші напрями сучасних досліджень у контексті модернізації освітнього середовища.

Бібліографічний опис збірника: Вісник Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Вип. 1(20): Сучасні проблеми обдарованості особистості: матер. І Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 20-21 трав. 2020 р.) / МОН України, НАПН України, Ін-т педагогіки [та ін.] ; [редкол.: Осадченко І. (голов. ред. та відп. за вип.), Васьківська Г., Велскоп В. [та і ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 259 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-29

27 травня 2020 року Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка провів Всеукраїнський науковий онлайн-форум «Якість професійної підготовки сучасного педагога: український та європейський виміри».
У заході взяла участь Г. О. Васьківська, завідувачка відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, виступивши з доповіддю «Актуалізація світового досвіду у процесі дистанційного навчання майбутніх педагогічних працівників». Галина Олексіївна окреслила переваги і недоліки дистанційного навчання, зосередилась на шляхах удосконалення дистанційного навчання в університетах. «Ми започаткували форум «Реалізація педагогічних технологій в умовах дистанційного навчання» як ресурс для самоосвіти вчителів, розробили і впровадили нову форму соціально-наукової взаємодії під час карантину «Speechmob», – поділилася Г. О. Васьківська здобутками очолюваного нею відділу, презентувавши це на слайдах.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 331 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-29

Speechmob. Дистанційне навчання: виклики, проблеми, перспективи.
https://www.facebook.com/1430959233875267/posts/2312040402433808/

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 323 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-22

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 295 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-16

Форум, організований на нашому сайті, діє п'ять декад. Динаміку відвідуваності за темами Форуму подаємо на діаграмі подекадно.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 325 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-14

Сторінка Facebook відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України 06.05.2020 р. повідомила про Speechmob «Особистість вчителя в умовах дистанційного навчання».

 

 

Переглятути відео https://www.facebook.com/didaktika.ip/videos/699567054134248/

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 346 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-07

Соціально-наукова взаємодія відділу дидактики під час карантину. Електронна бібліотека НАПН України

 

 

17.03.2020 – 30.04.2020.  Під час карантину (17.03.2020–30.04.2020) користувачі бібліотеки здійснили 4 709 завантажень праць науковців відділу дидактики. 

https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/dd/
https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/ld/


Усього завантажень – 38 351.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 314 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-05

Соціально-наукова взаємодія відділу дидактики під час карантину. Веб-сайт

 

 

17.03.2020 – 30.04.2020.  Під час карантину (17.03.2020–30.04.2020) веб-сайт відділу дидактики http://didactics.ucoz.ua ереглянуло 1288 відвідувачів.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 295 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-05

Соціально-наукова взаємодія відділу дидактики під час карантину. Участь у закордонних науково-практичних заходах

 

 

За період карантину (17.03.2020–30.04.2020) науковці відділу дидактики опублікували сім тез за матеріалами таких міжнародних конференцій:
Actual problems of science and practice. ХIV International Scientific and Practical Conference, 27-28.04.2020, Stockholm, Sweden.
Advances in Economics, Business and Management Research. III International Scientific Congress Society of Ambient Intelligence, 23 March 2020, Paris, France.
Problems of implementation of science into practice. ХІІІ International Scientific and Practical Conference, 20-21 April 2020,  Oslo, Norway.
Theoretical foundations of modern science and practice. XI International Scientific and Practical Conference, 06-07 April 2020. Melbourne, Australia.
Доспут: Електронна бібліотека НАПН України https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/dd/2020.html

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 296 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-05

Соціально-наукова взаємодія відділу дидактики під час карантину. Facebook



17.03.2020 – 30.04.2020. Сторінка відділу дидактики у Facebook. Охоплення – 10955. Взаємодія – 1138. Дописів – 17. Загалом уподобань – 990. Стежать – 1013.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 277 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-05

25.03.2020 – 30.04.2020. За ці дні існування Форуму відділу дидактики його теми було переглянуто відвідувачами 5195 разів. Середньотижнева динаміка (приріст) переглядів склала понад 170%.

Адреса Форуму http://didactics.ucoz.ua/forum/

Теми Форуму: «Дидактичне забезпечення дистанційного навчання» http://didactics.ucoz.ua/forum/2-8-1

«Дидактичний супровід дистанційної самоосвіти вчителів»http://didactics.ucoz.ua/forum/2-9-1

«Методичне забезпечення дистанційного навчання» http://didactics.ucoz.ua/forum/2-5-1

«Реалізація педагогічних технологій» http://didactics.ucoz.ua/forum/2-6-1

«Спілкування з учасниками Форуму» –  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 287 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-04

АНОНС!

Сучасні проблеми обдарованості особистості

20–21 травня 2020 року на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбудеться Перша Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми обдарованості особистості».
Напрями роботи: історичні та порівняльні аспекти дослідження проблеми обдарованості особистості; методологія дослідження проблеми обдарованості особистості; дидактичне, виховне та психологічне забезпечення формування обдарованої особистості у закладах дошкільної, загальної середньої, вищої та післядипломної освіти на засадах традиційного, інклюзивного та інтегрованого підходів; сучасні педагогічні технології формування обдарованої особистості; діяльність соціально-психологічної служби у контексті формування обдарованої особистості; інклюзивний підхід до формування обдарованої особистості; інші напрями сучасних досліджень у контексті модернізації освітнього середовища.
Організатори: Міністерство освіти і науки України; Національна академія педагогічних наук України; Інститут педагогіки НАПН України; відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України; відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Польсько-українська науково-дослідницька лабораторія психодидактики імені Я. А. Коменського; Брестський державний університет БРДУ імені О. С. Пушкіна (Білорусь); Вища школа професійної освіти імені Я. А. Коменського у м. Лєшно (Польща); Гродненський державний університет імені Янки Купали (Білорусь); Державна вища професійна школа імені професора Станіслава Тарновського у м. Тарнобжег (Польща); ДЗО «Гродненський обласний інститут розвитку освіти» (Білорусь); Жешувський університет (Польща); Казахський національний педагогічний університет імені Абая (Казахстан); Публічний інститут «Тракайський центр просвіти» (Литва); Тракайський центр розвитку дорослих (Литва); Університет Са ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 171 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-04

АНОНС!
​​​​​​Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти

21–22 травня 2020 року на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбудеться Четверта Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти».
Напрями роботи: психодидактика та психопедагогіка: від історії та теорії ‒ до практики (філософські, педагогічні, психологічні та соціальні аспекти); сучасні особливості навчання та виховання у закладах дошкільної, загальної середньої, вищої та післядипломної освіти на засадах традиційного, інклюзивного та інтегрованого підходів; порівняльний аналіз та ретроспектива психодидактичних (психопедагогічних) ідей; лінгводидактика та лінгвопсихологія: історичні та сучасні аспекти.
Організатори: Міністерство освіти і науки України; Національна академія педагогічних наук України; Інститут педагогіки НАПН України; відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України; відділ початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; Польсько-українська науково-дослідницька лабораторія психодидактики імені Я. А. Коменського; Брестський державний університет БРДУ імені О. С. Пушкіна (Білорусь); Вища школа професійної освіти імені Я. А. Коменського у м. Лєшно (Польща); Гродненський державний університет імені Янки Купали (Білорусь); Державна вища професійна школа імені професора Станіслава Тарновського у м. Тарнобжег (Польща); ДЗО «Гродненський обласний інститут розвитку освіти» (Білорусь); Жешувський університет (Польща); Казахський національний педагогічний університет імені Абая (Казахстан); Публічний інститут «Тракайський центр просвіти» (Литва); Тракайський центр розвитку дорослих (Литва); Університет Саскатчевана (Канада).

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 191 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Тра-04

Відділ дидактики презентує свою нову розробку – форму дистанційної комунікації в сучасних кризових умовах – SPEECHMOB.



Повідомлення про це міститься на Facebook сторінці відділу
https://www.facebook.com/1430959233875267/posts/2297455670558948/

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 309 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-30

Дидактичні умови добору змісту гуманітарних предметів у старшій школі є взаємозалежною сукупністю компонентів освітнього процесу, що забезпечують реалізацію і зворотний зв’язок його змістового і процесуального блоків. Барановська О. В., канд. пед. наук, старш. наук. співроб. відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України розглядає шляхи трансформації змісту предметів гуманітарного циклу на основі принципів гуманізації, гуманітаризації, оптимальності та фундаменталізації.

Прямий перехід http://didactics.ucoz.ua/forum/2-9-263-16-1587541448

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 209 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-27

Інформаційні технології допомагають налагодити взаємодію науковців і практиків за нестандартних умов. Так, наприклад, провідний науковий співробітник відділу дидактики, доктор педагогічних наук Людмила Володимирівна Шелестова провела два вебінари з елементами тренінгу, використовуючи платформу Zoom.

Один – для вихователів ЗДО № 8 м. Біла Церква Київської обл. (22.04.2020). Другий – для викладачів Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка, Рівненського державного гуманітарного університету, вихователів, учителів початкових класів м. Кременця та м. Львова (23.04.2020). Науковець ознайомила учасників вебінару з авторською технологією особистісного розвитку «Світ у картинах художників» та залучила їх до виконання інтерактивних вправ. https://www.facebook.com/VchymosyaChytaty/posts/2605709176423673.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 185 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 23 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України активно провадить міжнародну діяльність. Це безпосереднє спілкування із зарубіжними колегами. Публікації у зарубіжних виданнях. Проведення міжнародних конференцій. Членство у закордонних наукових періодичних виданнях.

Докладніше за рубриками – http://didactics.ucoz.ua/board/

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 291 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

23 квітня 2020 року на нашому сайті відкрито інформаційний розділ «Міжнародна діяльність» http://didactics.ucoz.ua/board/

Категорії розділу:

Вступ http://didactics.ucoz.ua/board/vstup/7

Наукова співпраця http://didactics.ucoz.ua/board/edjb/3

Публікації Scopus, Web of Science http://didactics.ucoz.ua/board/publ_scopus_wos/1

Публікації за кордоном (наукова періодика) http://didactics.ucoz.ua/board/publ_papers/8

Публікації за кордоном (матеріали конференцій) http://didactics.ucoz.ua/board/publ_conf/9

Науково-практичні заходи http://didactics.ucoz.ua/board/s_p_measures/2

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 281 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 14 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Сьогодні проблема самоосвіти педагогічних працівників значно актуалізувалася, про що свідчить статистика зацікавленості контентом Форуму відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України http://didactics.ucoz.ua/forum/ 
Одна з п’яти тем Форуму – «Дидактичне забезпечення дистанційного навчання»  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 265 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 10 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Шановні друзі! Висловлюємо вдячність за увагу до нашої наукової діяльності в умовах карантину.
Сьогодні ми інформуємо вас про динаміку наповнюваності і перегляду тем Форуму відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України (графіки 1, 2) і коливання приросту переглядів (графік 3). 
Прокоментуємо графік 3. 
Спад відвідуваності Форуму зафіксовано у період 30.03–03.04.2020 р. 
Приріст відвідуваності відновився за темами: «Дидактичне забезпечення дистанційного навчання» та «Спілкування з учасниками Форуму». 
За темою «Реалізація педагогічних технологій» становить 42%.
За темою «Методичне забезпечення дистанційного навчання» приріст відвідувань становить 52%. 
За темою «Дидактичний супровід дистанційної самоосвіти вчителів» приріст відвідуваності зріс у 6,7 раза.
Висновок очевидний: учителі потребують допомоги науковців, рекомендацій методичних й освітніх колективів з питань реалізації освітнього процесу в умовах дистанційності. Проблема самоосвіти педагогічних працівників неймовірно загострилася, про що свідчить статистика за темою Форуму «Дидактичний супровід дистанційної самоосвіти вчителів».
Гарячими залишаються теми Форуму відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України:
«Дидактичне забезпечення дистанційного навчання» –  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 281 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 10 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Для тих, хто цікавиться питаннями теорії освіти і навчання та педагогічною практикою, рекомендуємо перейти на профіль збірника наукових праць відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України «Дидактика: теорія і практика» у наукометричній базі Google Scholar – https://scholar.google.com.ua/citations…

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 287 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 09 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Бібліометричні профілі відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України і його науковців у Google Scholar, а також профіль відділу у системі «Бібліометрика української науки», скористайтеся лінками:
«Бібліометрика української науки» – http://www.nbuviap.gov.ua/bpnu/index.php… (відшукайте таблицю Інститут педагогіки НАПН України, клікніть гіперпокликання «Відділ дидактики»);
Google Scholar –  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 289 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 08 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України проаналізував статистику за інформаціями, поданими на своїй сторінці у Facebook https://www.facebook.com/didaktika.ip/ 
За період карантинних заходів аудиторія  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 290 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 07 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

4 квітня 2020 року провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук Л. В. Шелестова провела вебінар «Інноваційні технології розвитку дітей».

Докладніше – на Форумі відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України http://didactics.ucoz.ua/forum/2-4-1

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 176 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація з Facebook сторінки відділу дидактики від 03 квітня 2020 року https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Продовжуєм Форум http://didactics.ucoz.ua/forum/2 з науково-методичного супроводу процесу реалізації педагогічних технологій в умовах дистанційного навчання. 
Активні такі теми:
Спілкування з учасниками Форуму –  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 235 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

Інформація про відкриття Форуму «Самоосвіта вчителів» на сторінці відділу у Facebook з’явилася 25 березня 2020 року.

Перехід https://www.facebook.com/didaktika.ip/

Відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України на веб-сайті http://didactics.ucoz.ua відкрив форум з науково-методичного супроводу процесу реалізації педагогічних технологій в умовах дистанційного навчання.

Спілкування з учасниками форуму «Реалізація педагогічних технологій в умовах дистанційного навчання» –  ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 224 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

З огляду на карантин 24 березня 2020 року на нашому сайті відкрито Форум «Самоосвіта вчителів» 

Перегляд тем http://didactics.ucoz.ua/forum/2-0-1-0-1

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 234 | Додав: Didactics | Дата: 2020-Кві-24

24 жовтня 2019 року у рамках ХІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2019» відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України провів науково-практичний семінар «Реалізація профільного навчання в умовах Нової української школи».

У роботі заходу взяли участь науковці, педагоги-практики і студенти – майбутні вчителі. Розглянуто низку аспектів реалізації профільного навчання:

• метапредметний підхід як теоретичну основу реалізації профільного навчання;

• мультипрофільність в освітньому середовищі гімназії;

• використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей старшокласників у сучасній профільній школі;

• навчання діалогічного мовлення в умовах профільного вивчення української мови;

• соціальний аспект моделювання процесу реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання.

Зосередившись на метапредметних результатах профільного навчання (набуття досвіду самостійного пошуку, аналізу й відбору інформації з використанням різних джерел і нових інформаційних технологій для вирішення пізнавальних завдань; оволодіння навичками самостійного здобуття знань, організації навчальної діяльності, постановки цілей, планування, самоконтролю й оцінки результатів своєї діяльності, уміннями передбачати можливі результати своїх дій; освоєння прийомів дій у нестандартних ситуаціях, оволодіння евристичними методами й методами розв’язання проблем; розвиток монологічного й діалогічного мовлення, уміння висловлювати свої думки й здатність чути співрозмовника, розуміти його погляди, визнавати право іншої людини на іншу думку; розуміння відмінностей між вихідними фактами й гіпотезами для їх пояснення, т ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 293 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Жов-28

24 жовтня 2019 року у рамках ХІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2019» відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України провів науково-практичний семінар «Реалізація профільного навчання в умовах Нової української школи».

У роботі заходу взяли участь науковці, педагоги-практики і студенти – майбутні вчителі. Розглянуто низку аспектів реалізації профільного навчання:

• метапредметний підхід як теоретичну основу реалізації профільного навчання;

• мультипрофільність в освітньому середовищі гімназії;

• використання педагогічних технологій розвитку творчих здібностей старшокласників у сучасній профільній школі;

• навчання діалогічного мовлення в умовах профільного вивчення української мови;

• соціальний аспект моделювання процесу реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання.

Зосередившись на метапредметних результатах профільного навчання (набуття досвіду самостійного пошуку, аналізу й відбору інформації з використанням різних джерел і нових інформаційних технологій для вирішення пізнавальних завдань; оволодіння навичками самостійного здобуття знань, організації навчальної діяльності, постановки цілей, планування, самоконтролю й оцінки результатів своєї діяльності, уміннями передбачати можливі результати своїх дій; освоєння прийомів дій у нестандартних ситуаціях, оволодіння евристичними методами й методами розв’язання проблем; розвиток монологічного й діалогічного мовлення, уміння висловлювати свої думки й здатність чути співрозмовника, розуміти його погляди, визнавати право іншої людини на іншу думку; розуміння відмінностей між вихідними фактами й гіпотезами для їх пояснення, теоретичними моделями й реальними об’єктами, оволодіння універсальними навчальними діями на прикладах гіпотез для пояснення відомих фактів і експериментальної перевірки висунутих гіпотез, розробки теоретичних моделей процесів а ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 209 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Жов-28

У м. Бучі відбулося засідання педагогічної ради освітян Київщини «Формування людини майбутнього – основний ціннісний орієнтир сучасної освіти». Формат зустрічі був новим: усе дійство відбувалося на території Бучанського міського парку, на свіжому повітрі, серед могутніх дерев, під теплими серпневими променями, без особливого офіціозу, навіть в одязі учасників. Спочатку відбулося загальне зібрання освітян на прес-брифінгу «Реформуємо систему освіти: точка зору влади», в якому взяли участь Михайло Бно-Айріян, голова Київської обласної державної адміністрації; Микола Стариченко, голова Київської обласної ради; Віра Рогова, директор департаменту освіти та науки КОДА.

 

Одним зі спікерів, що брали участь у тематичних локаціях, була Людмила Шелестова, доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, яка впродовж багатьох років тісно співпрацює з освітянами Київщини, впроваджуючи власні наукові розробки у педагогічну практику. Науковець презентувала власної технології розвитку дітей дошкільного віку за допомогою живопису: збагачення їхнього пізнавального та естетичного досвіду, розвитку мовлення, емоцій та почуттів, творчих здібностей. Також пані Людмила презентувала альбом розвивальних завдань для дітей 5–7 років «Світ у картинах художників» та методичний посібник для педагогів, який допоможе організувати навчально-виховний процес у освітньому закладі.

... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 213 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Срп-24

Для творчих педагогів і дбайливих батьків

17 серпня 2019 р. у м. Києві проведено семінар для творчих педагогів і дбайливих батьків, що приїхали з різних куточків країни – Житомира, Полтави, Рівного, Сум, Хмельницького, Чернігова і, звісно, з Києва та Київської обл.

 

Захід провела Л. В. Шелестова, доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України. Науковець розповіла учасникам семінару про авторську методику навчання читання дошкільнят та особливості роботи за методикою з дітьми різного віку. Авторською методикою навчання читання можуть скористатись й учителі початкової школи.

 

Учасники семінару мали нагоду поспостерігати за заняттям з 5-річною дівчинкою Дашею, яка за півроку навчилась читати, скориставшись посібником «Вчимося читати». Наразі дівчинка демонструвала навички читання словосполучень, речень і невеликих текстів. Ще одній маленькій читачці, котра вже закінчила 1- ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 230 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Срп-20

24 квітня 2019 року відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України, гімназія № 290 м. Києва спільно з Управлінням освіти Дарницької РДА м. Києва, Науково-методичним центром управління освіти Дарницької РДА і спеціалізованою загальноосвітньою школою I–III ступенів №329 «Логос» імені Георгія Гонгадзе м. Києва провели Всеукраїнський науково-практичний семінар «Концептуальні ідеї реалізації соціального партнерства в умовах профільного навчання».

Обговорено низку актуальних питань, серед яких: технологізація освіти; система соціального партнерства у контексті концепції Нової української школи і психодидактичні засади соціального партнерства зокрема; організація освітньої діяльності учнів у системі мультипрофільного навчання; реалізація профільного навчання за системою М. П. Гузика; профільне навчання як чинник розвитку творчих здібностей старшокласників; соціокультурний та ціннісний аспекти реалізації педагогічних технологій профільного навчання та ін.

Завідувачка відділу дидактики, доктор педагогічних наук Галина Олексіївна Васьківська зазначила, що технологізація профільної середньої освіти є особливо актуальною в умовах саме мультипрофільного закладу загальної середньої освіти.  

Фотоальбом – http://didactics.ucoz.ua/photo/konceptualni_ideji_realizaciji_socialnogo_partnerstva_v_umovakh_profilnogo_navchannja/15

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 261 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Кві-25

18 квітня 2019 року відбулася

Перша Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція

«Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи»,

зініційована завідувачкою відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН Україниз Г. О. Васьківською.

Тематичні напрями роботи конференції: теорія освіти і навчання; сучасні освітні інновації; методика навчання в сучасному освітньому середовищі; технологізація освіти: проблеми, ідеї, шляхи розв’язання; сучасні підходи до формування змісту освіти; компетентність як показник якості освіти в сучасній школі; діагностика ефективності процесу навчання; соціокультурний та ціннісний вектори освітньої діяльності.

За результатами роботи конференції підготовлено і видано спеціальний випуск збірника наукових праць «Дидактика: теорія і практика» за науковою редакцією доктора педагогічних наук Г. О. Васьківської.

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 261 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Кві-19

Шановні педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти!

Запрошуємо Вас узяти участь в анкетуванні.

Перехід до анкети

http://didactics.ucoz.ua/board/inshi_zakhodi/anketa_dlja_pedagogichnikh_pracivnikiv_zakladiv_zagalnoji_serednoji_osviti/6-1-0-23 

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 280 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Бер-28

Організаційно-дидактичні особливості реалізації технологій профільного навчання

14 березня 2019 року в рамках Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» (м. Київ) науковці відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України на чолі із завідувачем Г. О. Васьківською провели круглий стіл «Організаційно-дидактичні особливості реалізації технологій профільного навчання».

Учасники заходу обговорили: дидактичні умови реалізації технологій профільного навчання; особливості проведення моніторингу ефективності технологій профільного навчання в умовах гімназії; специфіку реалізації технологій профільного навчання за суспільствознавчим спрямуванням; технології впровадження курсів на вибором як умову реалізації профільного навчання; дидактичні аспекти реалізації технологій профільного навчання за філологічним спрямуванням; соціономічний аспект технологій профільного навчання.

Особливу увагу доповідачі звернули на:

• організаційно-дидактичні умови реалізації технологій профільного навчання;

• моніторинг умов функціонування освітнього середовища (якість кадрового забезпечення; рівень навчально-методичного, матеріально-технічного забезпечення; рівень науково-методичної роботи; стан запровадження профільного навчання);

• основні наукові підходи до реалізації технологій профільного навчання за суспільствознавчим спрямуванням (аксіологічний, особистісно орієнтований, культурологічний та діяльнісний);

• роль курсів за вибором у змісті профілю навчання;

• реалізацію Концепції «Нова українська школа» у початковій школі;

• основні методологічні вимоги до проектуван ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 288 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Бер-15

Організаційно-дидактичні особливості реалізації технологій профільного навчання

14 березня 2019 року в рамках Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» (Київ) відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України проводить круглий стіл «Організаційно-дидактичні особливості реалізації технологій профільного навчання».

До обговорення пропонуються такі питання: дидактичні умови реалізації технологій профільного навчання; технології впровадження курсів на вибором як умова реалізації профільного навчання; особливості реалізації технологій профільного навчання за філологічним спрямуванням; технології профільного навчання: соціономічний аспект; технології профільного навчання: моніторинг ефективності в умовах гімназії; особливості реалізації технологій профільного навчання за суспільствознавчим спрямуванням.

Додаткова інформація про захід – https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-povidomlennya-2017-03-13-uprodovzh-16-18-bereznya-v-kievi-projdut-vistavki-%C2%ABsuchasni-zakladi-osviti%C2%BB-ta-%C2%ABworld-edu%C2%BB

Програма Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» – http://vsosvita.com.ua/index.php/uk/home/program

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 326 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Лют-26

20 лютого 2019 року у Педагогічному інституті Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася гостьова лекція доктора соціологічних наук Ярослава Чарчули (Jarosław Charchuła), який є заступником директора Інституту педагогічних наук Єзуїтського університету Ігнація в Кракові (Akademia Ignatianum w Krakowie).

У рамках лекції «Особливості студентського життя в Республіці Польща: очікування та реальність» Я. Чарчула особливу увагу звернув на взаємозв’язки в освітньому середовищі країни (дитячий садок (przedszkole) – початкова школа (szkoła podstawowa) – ліцеї, технікуми – промислова школа (branżowa szkoła) – середня школа (szkoła policealna) – вища школа).

Гостьову лекцію відвідала доктор педагогічних наук Г. Васьківська, зав. відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, яка є керівником науково-дослідної роботи «Дидактичні засади реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання».

Нинішній стан і тенденції розвитку освітнього середовища Польщі, окреслені лектором, неабияк зацікавили слухачів, адже Я. Чарчула ділився з присутніми своїми враженням як спостерігач і дослідник суспільного життя в різних його проявах, опосередковано зачіпав проблеми етики життя і вказув ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 364 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Лют-21

Учнівський та педагогічний колективи Київської гімназії східних мов №1 розпочали 2019 рік з конкурсу знавців китайської мови «Піднебесна перлина». Учасники – учні 5–11 класів, котрі вивчають китайську мову. З 8 до 15 січня тривав перший етап конкурсу, а 25 січня – другий (усна презентація есе і талантів гімназистів).

Захід проведено у рамках Всеукраїнського педагогічного експрименту «Реалізація інноваційної моделі розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів» (2012–2019), науковим керівником якого є провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України В. І. Кизенко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.

Конкурс юних знавців китайської мови «Піднебесна перлина» відбувся за сприяння Посольства Китаю в Україні та громадської спілки «Асоціація українсько-китайського культурного розвитку». Відеоролик про конкурс «Піднебесна перлина-2019» – http://kgsm1.kiev.ua/2019/01/28/

... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 315 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Січ-29

14-18 січня 2019 року у м. Києві відбувся спільний семінар учителів Республіки Корея та України. Захід спрямовано на розвиток освіти та дружніх відносин між двома країнами шляхом проведення спільних занять українських та корейських учителів.

Зокрема, 17 січня у Київській гімназії східних мов №1, де учні навчаються корейської мови, вчителі з Республіки Корея взяли участь у проведенні трьох відкритих уроків географії, математики та англійської мови.

 

У семінарі з корейської сторони взяло участь 15 осіб (представник Міністерства освіти Республіки Корея, 10 учителів – представників 9 команд призерів наукових конкурсів у Республіці Корея та два представники корейського фонду сприяння розвитку науки і творчості).

З української сторони були присутні представники Міністерства освіти і науки України, Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, представники Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації, управління освіти, молоді і спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації.

У роботі семінару, а також на відкритому уроці географії (проводили корейські вчителі за інноваційними освітніми технологіями) взяв участь провідний наукови ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 387 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Січ-19

Відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України тривалий час плідно співпрацює з Міністерством освіти і науки України, беручи участь у розробленні навчальних програм, у комісіях тощо.

Цьогоріч 16 січня відбулося чергове засідання Комісії з психології та педагогіки Міністерства освіти і науки України, членом якої є В. І. Кизенко, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України. Комісія розглянула шість рукописів посібників для психологів і соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти. Зміст рукописів розкриває різні аспекти проблеми захисту дітей.

Василь Іванович повідомив про результати роботи, зазначивши: дві третини з поданих на розгляд рукописів визнано такими, що мають суттєві недоліки, тож їм не буде надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

Докладніше – https://www.facebook.com/boltivetssergij

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 288 | Додав: Didactics | Дата: 2019-Січ-18

Покажчики друкованих праць науковців відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України за результатами виконання  науково-дослідної роботи «Формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових» (2015-2017 рр.)

Перехід до покажчиків:  http://lib.iitta.gov.ua/712904/

Видання містить алфавітні покажчики друкованих праць (НДР «Формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і варіативної складових»; наук. кер. – д-р пед. наук Г. О. Васьківська) наукових співробітників відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України за основними видами продукції, за назвами публікацій та прізвищами авторів.

У розділі, де назви публікацій подаються за алфавітом, прізвища авторів залишаються перед знаком «\\\» – для зручності у користуванні. Після назв публікацій у квадратних дужках подається переклад їх англійською мовою (за потреби складати References за одним із міжнародних стандартів).

Для науковців, педагогічних працівників, студентів вищих закладів освіти, працівників різних категорій у галузі освіти.

Бібліографічний опис: Покажчики друкованих праць наукових співробітників відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України за НДР «Формування змісту профільного навчання в єдності його інваріантної і вар ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 252 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Грд-06

У грудні 2018 року у видавництві «Педагогічна думка» вийшов друком неперіодичний збірник наукових праць «Дидактика: теорія і практика», підготовлений відділом дидактики Інституту педагогіки НАПН України.

Збірник містить матеріали, присвячені теоретичним і прикладним проблемам модернізації змісту української освіти. У низці статей порушено питання реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання (НДР «Дидактичні засади реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання»), а також характеризуються результати всеукраїнського експерименту «Реалізація інноваційної моделі розвитку культурно-мовних та морально-громадянських цінностей учнів», що проходить на базі Київської гімназії східних мов № 1.

Для науковців, викладачів і студентів вищих закладів освіти, педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

Бібліографічний опис: Дидактика: теорія і практика : зб. наук. праць / [за наук. ред. д-ра пед. наук Г. О. Васьківської]. – Київ : Педагогічна думка, 2018. – 164 с. ISBN 978-966-644-486-1.

До низки статей зі збірника забезпечено вільний доступ за покликанням http://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/dd/2018.html   ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 312 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Грд-06

Реалізація інноваційних педагогічних технологій: міжпредметні зв’язки та інтеграція змісту навчання

22 листопада 2018 р. адміністрація гімназії міжнародних відносин з поглибленим вивченням англійської мови №323 м. Києва та відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України організували і провели круглий стіл на тему «Реалізація інноваційних педагогічних технологій: міжпредметні зв’язки та інтеграція змісту навчання».

Під час роботи круглого столу обговорено низку проблем міжпредметності та інтеграції змісту навчання у процесі реалізації інноваційних педагогічних технологій. Зокрема, порушено такі важливі для сучасної української школи питання:

– теоретичні засади міжпредметних зв’язків;

– реалізація міжпредметних зв’язків на уроках суспільно-гуманітарного циклу;

– методика застосування міжпредметних зв’язків у навчанні математики;

– інтеграція компетентностей з предметів природничого циклу;

– міжпредметні зв’язки у процесі викладання іноземних мов, що є одним із засобів формування компетентнісно спроможного випускника;

– інтеграція навчального матеріалу у процесі вивчення предметів естетичного циклу;

– особливості реалізації міжпредметних зв’язків на уроках у початковій школі;

– дидактичні умови реалізації інтегрованого підходу в умовах профільного навчання;

– ком ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 310 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Лис-29

24 жовтня 2018 року у рамках Десятої міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» та Восьмої міжнародної виставки освіти за кордоном «World Edu» відбувся науково-практичний семінар «Реалізація інноваційних технологій в умовах упровадження Концепції Нової української школи».

Організатори заходу: відділ дидактики Інституту педагогіки НАПН України, Київська гімназія східних мов №1. Цільова аудиторія: керівники закладів освіти, вчителі, керівники та методисти районних міських управлінь освіти та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Учасникам науково-практичний семінару було надіслано відеозвернення всіма мовами, що викладаються у Київській гімназії східних мов №1.

Доповіді та повідомлення:

«Особливості впровадження і реалізації педагогічних технологій профільного навчання» (Васьківська Г. О., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу дидактики Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України);

... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 410 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Жов-25

Дні науки в Інституті педагогіки НАПН України

розпочалися урочистим нагородженням наукових співробітників іменними преміями, почесними грамотами та подяками

Премії Інституту педагогіки імені видатних учених-педагогів 2018 року:

Семена Устимовича Гончаренка (1928–2013; доктора педагогічних наук (1989), професора (1990), дійсного члена Академії педагогічних наук України (1992), провідного методолога педагогічної науки України, автора першого покоління національних підручників з фізики);

Олександра Івановича Бугайова (1923–2009; учителя, методиста, ученого, доктора педагогічних наук, професора, Заслуженого діяча науки і техніки України, почесного академіка НАПН України, автора першого покоління національних підручників з фізики; зі своїх більш ніж 50 років плідної діяльності 35 пропрацював в Інституті педагогіки НАПН України);

Ніни Миколаївни Буринської (1927–2017; українського педагога, класика вітчизняної методики хімії, доктора педагогічних наук (1989), професора (1991), Заслуженого вчителя України (1984), автора першого покоління національних підручників з хімії);

Михайла Панасовича Откаленка (1913–1981; видатного методиста і вченого, завідувача відділу методики географії Науково-дослідного інституту педагогіки України з 1959 до 1981 року, старшого наукового співробітника, автора системи методичної служби в географії).

< ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 387 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Тра-14

Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти

 

За результатами роботи Другої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти» («Actual problems of modern psychodidactics: philosophical, psychological and pedagogical aspects» (м. Умань, 20–21 квітня 2018 року), підготовленої і проведеної за співучасті відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, видано збірник матеріалів заходу у форматі Вісника Польсько-української науково-дослідницької лабораторії психодидактики імені Я. А. Коменського &l ... Читати далі »»»

Категорія: DIDACTICS | Переглядів: 423 | Додав: Didactics | Дата: 2018-Тра-10

Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS