Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-02, 08.28.10
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки

Методика розвитку літературно-творчих здібностей старшокласників у процесі вивчення української літератури
2012-Кві-20, 13.21.46

Для посилання:

Тименко В. М. Методика розвитку літературно-творчих здібностей старшокласників у процесі вивчення української літератури [Текст] / В. М. Тименко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 162–163.

 

Методика розвитку літературно-творчих здібностей старшокласників у процесі вивчення української літератури

 

В. М. Тименко

 

Особистісно зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток різнобічних здібностей учнів. Література є одним із найдоступніших для учнівської молоді видів мистецтва. Розроблені психолого-педагогічні умови розвитку літературно-творчих здібностей старшокласників ще не розглядалися в такій сукупності, де б мистецький змістовий контекст виокремлювався як системотворчий компонент.

Сутність розвитку літературно-творчих здібностей старшокласників сформульовано так: становлення мовленнєво-творчих здібностей, їхня культурна самореалізація у процесі вивчення української літератури. Літературно-творчі здібності учнів виявляються у самостійній творчій діяльності, використанні власних способів розв’язання навчальної проблеми, презентації її результатів. =с. 162= Освітньо-культурне середовище, у тому числі літературне, розглядається як середовищний зміст, середовищні можливості стимулювання розвитку літературно-творчих здібностей учнів. Оптимальне літературно-мистецьке середовище включає внутрішній інформаційно-особистісний, зовнішній соціокультурний і шкільний навчально-розвивальний компоненти у їх взаємодоповнюванні. Таке середовище створюється на засадах синтезу української літератури й інших видів художньої культури. У процесі навчання літератури в старших класах зміст може реалізовуватися не лише на уроках літератури, а й шляхом вивчення літературних спеціальних курсів, факультативів, інших видів діяльності варіативної частини навчального плану літературної шкільної освіти, завдяки якому забезпечуються індивідуальні освітні запити учнів.

Метод навчальних літературно-мистецьких проектів розглядається як один з основних способів культурної самореалізації особистості в соціокультурному середовищі, зокрема літературно-творчої діяльності.

Особливе місце в розвитку літературних здібностей учнів посідає їхній творчий розвиток. Людина завдяки свідомості й високому рівневі спеціальної організації розумової та нервової системи відчуває потребу в постійному пошуку, який виявляється саме у творчій діяльності. У самому процесі творчості виокремлюються особистісний і процесуальний аспекти. Особистісний аспект передбачає наявність задатків, здібностей і нахилів, процесуальний – пов’язаний із мисленням, художньою уявою, розумовою активністю. Кожний учень має лише передумови для розвитку творчої активності, а формується вона за умови ефективної організації навчального процесу на уроках української літератури, зокрема створення ефективної методики розкриття і реалізації потенційних можливостей учнів, які мають здібності до літературно-творчої діяльності.

Апробація експериментальної методики розвитку літературно-творчих здібностей учнів підтвердила її ефективність і доцільність упровадження в шкільну практику. =с. 163=

Категорія: Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1008 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS