Результати дослідження «Науково-методичне забезпечення спецкурсу «Сонет в історії української і світової літератури»
2012-Кві-20, 13.25.36
Для посилання:
Братко В. О. Результати дослідження «Науково-методичне
забезпечення спецкурсу «Сонет в історії української і світової літератури» [Текст]
/ В. О. Братко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту
педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки,
2012. – 376 с., с. 161–162.
Результати
дослідження «Науково-методичне забезпечення спецкурсу «Сонет в історії
української і світової літератури»
В. О. Братко
Ідея дослідження полягає у створенні науково-методичного
забезпечення літературного спеціального курсу за вибором «Сонет в історії
української і світової літератури». Цей курс розширює межі базових шкільних
предметів з української та світової літератур, сприяє залученню учнів старшої
школи до здобутків світової художньої культури, забезпечує поглиблене вивчення
жанрової природи сонета, створює умови для розвитку читацьких умінь
старшокласників, їхніх творчих здібностей та естетичного смаку.
Результати дослідження. У процесі дослідження було
розроблено методику поглибленого вивчення українського і світового сонета.
Підтверджено, що ефективними методами та прийомами вивчення українського і
світового сонета у профільних філологічних класах старшої школи є самостійна
дослідницька робота, інтерактивні форми навчання, групова форма роботи,
семінари, практичні роботи, дискусії; аналіз сонетів у єдності форми та змісту,
з’ясування індивідуального авторського стилю, прийом порівняння поетичних
творів, порівняльна характеристика перекладів, урахування культурологічного
контексту під час аналізу сонета. За допомогою визначених критеріїв доведено
доцільність упровадження розробленої методики поглибленого вивчення сонета
українських і зарубіжних митців у структурі спецкурсу, яка передбачає поєднання
лекційних, семінарських занять, уроків аналізу =с. 161= тексту сонета у
культурологічному аспекті, самостійних робіт учнів тощо.
Аналіз експериментального навчання довів підвищення рівня
сформованості знань і вмінь старшокласників, зокрема: знань із теорії й
практики аналізу сонета з урахуванням його художніх ознак; уміння враховувати
авторську позицію й визначати способи її вираження; уміння давати власну
інтерпретацію поетичного твору на основі особистісного сприйняття; уміння
самостійно визначати проблематику сонета та аналізувати його; уміння критично
мислити.
Результати дослідження відображено в навчальній програмі
літературного спецкурсу за вибором «Сонет в історії української і світової
літератури» (гриф МОНМС України «Схвалено для використання у загальноосвітніх
навчальних закладах») та рукопису методичного посібника «Сонет в історії
української і світової літератур». =с. 162=