Середа, 2024-Кві-24, 03.31.39
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки

Сучасне українське фентезі. Проект Програми факультативного курсу для учнів 8–9 класів
[ Викачати з сервера (145.0 Kb) ] 2013-Січ-30, 23.25.52
Проект
Сучасне українське фентезі
Програма факультативного курсу для учнів 8–9 класів


Оновлення змісту літературної освіти дає змогу спостерігати за формуванням національного варіанта фентезі, що став популярним у всьому світі, в оригінальній українській літературі шляхом поглибленого вивчення предмета на факультативних заняттях. Сучасне українське фентезі ґрунтується на автентичній українській міфології, що сприяє висвітленню природи «міфопоетики, міфотворчості, зокрема, авторського міфу, визначенню характеру міфопоетичної парадигми певної художньої формації в системі літературного процесу» (А. Гурдуз, О. Чорна). Це відповідає пріоритетності вивчення міфопоетичної сфери в українському літературознавстві в останньому десятилітті.
Окрім того, коли нині «урбаністичний світ кидає виклик людській природі», чарівний, казковий і таємничий світ прадавньої української міфології дає змогу захистити індивідуальну й національну ідентичність особистості. Разом з історією, природою, культурою як своєрідними морально-етичними й духовними постійними величинами визначає рівень людяності, міру гуманізму в суспільстві.
До однієї із суттєвих і недооцінених функцій літератури жанру фентезі письменники відносять можливість проговорювати речі, очевидні для «літератури дорослої». Говорити про кохання, дружбу, відданість, чесність без обов’язкової для «мейнстріму іронічної недбалої посмішки» (В. Пузій), виховувати повагу до минулих поколінь. Це дуже важливо для юного читача, адже у нього система цінностей тільки-но формується. Вивчення творів сучасного українського фентезі сприяє не тільки розкриттю важливих для молодого читача морально-етичних норм, але й спонукає досліджувати величезні пласти національної культури; розвиває здатність мріяти, уявляти, фантазувати, що з часом стає визначальним для молоді, якій притаманне бажання змінювати, перебудовувати. Крім того, фентезі дає змогу в розважальній формі підвищити рівень знань читача з історії чи міфології, культурології, літературо- й мистецтвознавства (наукова фантастика – з точних наук).
Змістове наповнення факультативного курсу здійснено за хронологічним принципом. Виділено тематичний блок «Джерела сучасного українського фентезі», який висвітлюється шляхом розкриття проблем: «Українська міфологія – одна з найдавніших та найоригінальніших міфологій світу», «Найпоширеніші міфи, легенди та перекази про духовні сили та міфічних богів», «Історія розвитку жанру фентезі від давнини до сучасності». Тематичний блок «Сучасне українське фентезі» передбачає текстуальне вивчення творів жанру фентезі за поданими анотаціями, практичне з’ясування особливостей жанру, його відмінностей від фантастики. Важливою умовою ефективної роботи є знання змісту програмових творів.
Оскільки факультативи відвідують учні, які прагнуть більше знати про сучасний літературний процес шляхом вивчення українського фентезі, застосовуємо компетентнісний підхід, що враховує визначення мети, завдань і цілей особистісного і суб’єкт-суб’єктного навчання на заняттях. Упровадження компетентнісного підходу до змісту сучасної освіти спрямоване на формування в учнів умінь вчитися, саморозвиватися, поєднувати здобуті знання з практичними навичками, цінностями, емоціями, поведінковими компонентами, здатності відповідати вимогам сучасного життя. Можливості учнів вибирати напрями поглибленої навчальної роботи відповідно до їхніх інтересів, особливостей – важливі умови для професійного самовизначення й самоутвердження в соціумі.
Мета факультативу:
• вивчення сучасного українського фентезі на компетентнісних засадах як шлях поглибленого вивчення національної літератури;
• озброєння учнів методами самостійного оволодіння знань про історію розвитку українського фентезі, особливості фентезі як літературного жанру, його відмінності від фантастики;
• поєднання класичних підходів до ведення елементарних наукових досліджень і освітніх інновацій у навчанні української літератури;
• розвиток творчого мислення, творчого ставлення до науки, не тільки філологічної, науково-дослідницьких здібностей.
• формування загальнопредметної, літературної, комунікативної компетентностей учнів;
• використання виховної цінності творів жанру фентезі;
• створення необхідних умов для активності та ініціативності учнів, сприяння самовизначенню, професійній орієнтації школярів.
Облік знань, засвоєних учнями під час навчання у факультативах, має вестися на основі різних видів самостійних робіт, що підсумовують навчальну діяльність з теми чи розділу, незадовільна оцінка не фіксується.
Пропонована програма розрахована на учнів 8-9 класів, які цікавляться творами жанру фентезі у сучасній українській літературі, а факультативна форма їх опрацювання дасть змогу реалізувати вимоги практичної спрямованості сучасної літературної освіти, яка акцентує увагу на результаті навчання, що забезпечується «не сумою певної розпорошеності інформації, а здатністю школяра використовувати здобуті знання, засвоєну інформацію в комплексі у різноманітних нестандартних умовах, проблемних ситуаціях» (О. Ісаєва).

Читати Проект програми:

[ Вивантажити проект з сервера ]

Автор закликає всіх небайдужих до обговорення проекту Програми.
Коментарі Ви маєте змогу залишити на цій сторінці, або написато авторові:


 
folk_ge@ukr.net

Логвіненко Наталія Михайлівна



Категорія: Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки | Додав: Didactics | Теги: українське фентезі, учні 8-9 класів, обговорення проекту програми
Переглядів: 2384 | Завантажень: 542 | Рейтинг: 5.0/4
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS