Алєксєєнко І. В. До проблеми конструювання
змісту уроку іноземної мови в старшій школі [Текст] / І. В. Алєксєєнко //
Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць / [ред. кол., головн. ред. В.
М. Мадзігон; наук. ред. О. М. Топузов]. – К. : Пед. думка, 2011. – Вип. 11. –
800 с. – С. 437–446.
До проблеми конструювання змісту уроку іноземної мовив старшій школі
І. В. Алєксєєнко,
Інститут педагогіки НАПН України
Постановка проблеми. Нові освітні стандарти, концепції, програми і
підручники, що зорієнтовані на компетентнісний, культурологічний,
комунікативно-діяльнісний і особистісно зорієнтований підходи до навчання
іноземної мови, активне застосування інформаційних технологій, удосконалення
форм і методів навчання та впровадження незалежного тестування є основними
характеристиками сучасної іншомовної освіти, які зумовлюють нові вимоги до
змісту уроку. Урок з часом не може не змінюватися, адже в ньому відбиваються
всі особливості освітньої системи на певному етапі розвитку педагогічної науки і
практики. Це особливо характерно для старшої школи, коли учні поглиблено
вивчають предмети за обраним профілем. Саме профілізація навчання зумовлює
появу нових дидактико-методичних підходів до конструювання змісту уроку
іноземної мови в старшій школі.
Дидактика і методика розглядають урок як основну форму навчання. М.
Скаткін зазначає, що «урок – це педагогічний твір» [13], який презентує логічно
завершену, невелику за обсягом і нетривалу в часі частину навчального процесу,
що відповідає вимогам, які залежать від цілей, змісту, технологій навчання
іноземної мови на кожному етапі розвитку іншомовної освіти. Від якості
конструювання його змісту залежить ефективність навчання.