Четвер, 2024-Кві-18, 22.26.11
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки

Алєксєєнко І. В. Специфіка уроку іноземної мови в профільній школі
2012-Кві-24, 16.10.56

Для посилання:

Алєксєєнко І. В. Специфіка уроку іноземної мови в профільній школі [Текст] / І. В. Алєксєєнко // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 184–185.

 

Специфіка уроку іноземної мови в профільній школі

 

І. В. Алєксєєнко

 

На кожному ступені навчання в середній школі (початковому, основному, старшому) урок має свою специфіку. Урок як основна форма навчання відображає всі особливості освітньої системи на певному етапі її розвитку. Це особливо характерно для старшої школи, коли учні поглиблено вивчають предмети за обраним профілем. Саме профілізація навчання зумовлює появу нових дидактико-методичних підходів до уроку іноземної мови в старшій школі.

Безпосередній вплив на зміст сучасного уроку іноземної мови в старшій школі справляє компетентнісний підхід, який є пріоритетним у шкільній іншомовній освіті. Він передбачає набуття життєво важливих ключових і предметних компетентностей (знань, умінь і навичок), які надають можливість орієнтуватися в сучасному інформаційному суспільстві, на ринку праці, у подальшому здобутті освіти, здатність швидко реагувати на запити часу. Крім того, готовності учнів до міжкультурного спілкування, ідентифікації себе як представника власної культури, усвідомленню культурних особливостей носіїв іноземної мови сприяє таке спрямування змісту уроку, пріоритетними засадами для якого є комунікативно-діяльнісний, особистісно зорієнтований та культурологічний підходи до навчання іноземних мов.

Іншомовне навчання в старшій школі передбачає розподіл за трьома рівнями: стандарту, академічним і профільним. Відповідно, зміст уроку іноземної мови має відповідати тому рівню, який обумовлюється типом навчального закладу, умовами навчання і вимогами програми. Кожен із трьох зазначених рівнів суттєво впливає на зміст уроку, оскільки профілізація не тільки ефективно забезпечує загальноосвітній рівень підготовки з іноземної мови (на рівні стандарту), а й надає учневі можливість засвоювати навчальний матеріал підвищеної складності (на академічному та профільному рівнях), активно впроваджувати диференційоване, =с. 184 модуль не, проблемне та проектне навчання, інтенсивно використовувати міжпредметні зв'язки, збільшити частку самостійної пізнавальної діяльності учнів, а також застосовувати сучасні інформаційні технології.

Особливістю уроку іноземної мови є його відносна несамостійність як одиниці навчального процесу. Це обумовлюється характером іншомовної мовленнєвої діяльності як системи вмінь і навичок. Доведення навіть невеликої кількості мовленнєвого матеріалу до рівня вміння, тобто вільного його використання в іншомовному спілкуванні, вимагає циклу уроків.

У старшій школі активно проводять нестандартні уроки. Вони реалізуються після вивчення теми або кількох тем, виконуючи функції навчального контролю. Крім того, такі уроки сприяють утворенню ділової, творчої робочої атмосфери, інтенсифікації процесу навчання, відповідальному ставленню учнів до уроку, активізують їхню самостійну пізнавальну та творчу діяльність, передбачають мінімальну частку участі вчителя на уроці, що сприяє формуванню навичок самооцінювання й аналізу результатів власної праці. До них належать уроки-конференції, уроки-комплекси, уроки-змагання, уроки – творчі звіти, уроки-диспути, уроки-спектаклі, уроки-дослідження, уроки – ділові та рольові ігри тощо.

На старшому етапі навчання іноземної мови особлива увага приділяється формуванню автономії учня, що передбачає рефлексію, яка розвиває здатність до планування, оцінювання та самоконтролю власної навчальної діяльності на уроці. =с.185=

Категорія: Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1318 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS