Басай
Н. П. Дидактичні засади навчання іноземних мов учнів старшої школи (на
матеріалі німецької мови) [Текст] / Н. П. Басай // Проблеми сучасного
підручника : зб. наук. праць / [ред. кол., головн. ред. В. М. Мадзігон; наук.
ред. О. М. Топузов]. – К. : Пед. думка, 2011. – Вип. 11. – 800 с. – С. 424–431.
Дидактичні засади навчання
іноземних мовучнів старшої школи
(на матеріалі німецької мови)
Н. П. Басай,
Інститут педагогіки НАПН
України
Постановка проблеми. Прийняття Верховною Радою України Закону «Про
внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної
освіти щодо організації навчально-виховного процесу» [7] зумовило запровадження
нового 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти зі збереженням
кращих ідей 12-річної школи (профільності навчання, можливості здобуття
професійної освіти в школі тощо).
Трансформації, що відбуваються в освітньому просторі, слугують
передумовою для визначення нових пріоритетів у різноманітних сферах діяльності
середньої освіти. У зв’язку з цим з’являються завдання, пов’язані і з
формуванням нового змісту навчання іноземних мов у старшій школі та із засобами
його реалізації.
Перехід середньої школи на 11-річний термін навчання зумовив перегляд
відповідних стратегічних документів і необхідних засобів навчання. Було
запропоновано нову редакцію програми з іноземних мов для 10-х і 11-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) [8]; створені підручники [3; 4; 5;
9; 10; 13; 14] підготовлені науково-методичні публікації в журналі «Іноземні
мови в навчальних закладах», які у певний спосіб забезпечили шкільну практику
дидактичною, психологічною й методичною підтримкою, спрямованою на ефективну
організацію навчання іноземної мови учнів старшої школи [1; 2; 11; 12].
Аналіз останніх досліджень. Здійснені публікації ознайомили вчителів з
авторськими концепціями підручників, рекомендованих Міністерством освіти і
науки, молоді та спорту України, надали їм рекомендації з питань ефективної
організації навчання іноземної мови учнів старшої школи [1; 2; 11; 12].