П’ятниця, 2024-Кві-19, 01.49.35
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Формування організаційно-діяльнісних умінь на уроках української мови (10—11-ті класи; академічний рівень)
2012-Кві-20, 13.17.18

Для посилання:

Варзацька Л. О. Формування організаційно-діяльнісних умінь на уроках української мови (10—11-ті класи; академічний рівень) [Текст] / Л. О. Варзацька // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 141–142.

 

Формування організаційно-діяльнісних умінь на уроках української мови (10—11-ті класи; академічний рівень)

 

Л. О. Варзацька, канд. пед. наук

 

Сконструйована технологія розвитку організаційно-діяльнісних умінь у старшокласників ґрунтується та основі новітніх даних філософії освіти, дидактики та психології. З огляду на здобуті наукові результати, визначено такі лінгвістичні засади формування організаційно-діяльнісних умінь:

сформульовано функції організаційно-діяльнісних умінь у системі особистісно зорієнтованої освіти;

з’ясовано принципи, лінгводидактичні умови та методичні підходи організації дослідного учіння і розвивальної допомоги;

охарактеризовано способи формування суб’єктного досвіду як визначального чинника розвитку організаційно-діяльнісних умінь у взаємозв’зку з когнітивними, креативними, етико-естетичними;

розроблено сукупність показників для системно-структурного аналізу рівнів опанування організаційно-діяльнісних умінь у процесі навчання української мови і мовлення. =с.141=

Обґрунтуванню лінгводидактичних положень технології формування організаційно-діяльнісних умінь сприяли такі етапи дослідної роботи:

визначення типології, дидактичних цілей, структури уроків української мови в 10-11-х класах;

розроблення системи комплексних вправ і завдань на мотиваційно-планувальному, основному та рефлексивно-оцінювальному етапах уроку в системі інших, відведених на вивчення певної теми, розділу;

експериментальна перевірка, апробування здобутих наукових результатів, втілення у практику навчальної роботи гімназії № 154 м. Києва, Спеціалізованої школи № 260 м. Києва з поглибленим вивченням української мови і літератури м. Києва; Червоноградської школи-колегіуму № 3 Львівської області.

Динаміку оволодіння старшокласників організаційно-діяльнісними вміннями встановлено на основі наукових положень про сформованість у них особистісної структури пізнавальної і мовленнєвої діяльності як визначальної передумови їхнього самопізнання, саморозвитку і самовизначення.

Характерно, що учні експериментальних класів порівняно з контрольними досягли значно вищих показників, а саме:

рівень сформованості вмінь користуватися сукупністю узагальнених способів зв’язного мовлення на конструктивному аналітико-синтетичному рівні зріс на 18 %, на творчому синтетичному – на 26 %;

      рівень сформованості узагальнених способів мовної діяльності поліпшився таким чином: уміння встановлювати міжпоняттєві зв’язки – на 17,8 %, внутрішньопоняттєві зв’язки – на 18, переконструйовувати мовні знання, форми, конструкції – на 24,2 %. =с.142=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 883 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS