Didactics.ua
П’ятниця, 2021-Бер-05, 17.17.58
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Компетентнісний підхід до мовленнєвого розвитку старшокласників в умовах профільного навчання української мови
2012-Кві-20, 13.19.19

Для посилання:

Шелехова Г. Т. Компетентнісний підхід до мовленнєвого розвитку старшокласників в умовах профільного навчання української мови [Текст] / Г. Т. Шелехова // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 138–140.

 

Компетентнісний підхід до мовленнєвого розвитку старшокласників

в умовах профільного навчання української мови

 

Г. Т. Шелехова, канд. пед. наук

 

Компетентнісний підхід до навчання української мови є одним з актуальних підходів до формування мовної особистості, що має здійснюватися шляхом застосування комунікативної методики навчання мови, котра спирається на нові педагогічні технології, обов’язковим елементом яких є суб’єктно-суб’єктні стосунки між учителем і учнями.

Одним із завдань навчання української мови в старшій школі є формування у школярів компетентностей комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях. Визначальними з цього погляду є вміння самостійно налагоджувати контакт із будь-яким співрозмовником, =с. 138= ураховуючи його особливості; підтримувати контакт під час спілкування; додержуватися норм і правил спілкування у формах монологу і діалогу, а також із використанням засобів невербального спілкування; слухати співрозмовника, виявляючи повагу й терпіння до чужої думки; висловлювати, аргументувати власні погляди; стимулювати співрозмовника до продовження спілкування; оцінювати успішність ситуації спілкування; коректно завершувати його тощо.

Не менш актуальною нині є так звана функціональна грамотність, що передбачає вміння учнів самостійно прочитати, зрозуміти, критично оцінити тексти різних стилів і типів мовлення, висловити (усно або письмово) свою думку про прочитане.

У процесі дослідження з’ясовано, що ефективність розвитку комунікативних умінь на академічному рівні в умовах профільного навчання залежить від цілеспрямованого пошуку шляхів удосконалення організації рідномовної освіти, свідомого проектування змісту навчання на основі оптимального поєднання традиційних та інноваційних педагогічних технологій, дидактичних методів, прийомів, форм і засобів. Традиційні форми і методи навчання стають підґрунтям подальшого творчого переосмислення їх й оновлення (інтерактивні форми і методи), у процесі застосування яких практично всіх учнів залучаємо до процесу пізнання, даємо змогу дискутувати стосовно того, що вони знають і думають. Таким чином кожен учень має змогу зробити індивідуальний внесок, обмінятися знаннями, способами діяльності.

Компетентнісний підхід є орієнтиром, що спрямовує дії вчителя на розвиток комунікативно компетентної особистості старшокласника. Успішність його розвитку залежить від багатьох чинників, а саме: підвищення ступеня мотивації учіння за рахунок усвідомлення його користі для нинішнього й подальшого життя учнів, їхнього спілкування в різних ситуаціях; підвищення частки індивідуальної самоосвіти, уваги до способів роботи з інформацією, форм і методів навчання; урахування вікових особливостей старшокласників; забезпечення =с. 139=умов для здійснення індивідуальної освітньої траєкторії, знаннями й уміннями, необхідними для реалізації соціального аспекту використання української мови (дотримання культури мовлення, мовленнєвого етикету, мовленнєвої поведінки) тощо. =с. 140=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 948 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS