Didactics.ua
П’ятниця, 2021-Лют-26, 16.56.22
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Робота над удосконаленням текстів соціокультурної тематики на уроках української мови
2012-Кві-20, 13.16.27

Для посилання:

Ярмолюк А. В. Робота над удосконаленням текстів соціокультурної тематики на уроках української мови [Текст] / А. В. Ярмолюк // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 143–144.

 

Робота над удосконаленням текстів соціокультурної тематики на уроках української мови

 

А. В. Ярмолюк

 

Необхідною умовою формування комунікативної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів, удосконалення культури їхнього мовлення є розвиток у них умінь редагувати письмові тексти.

Під час реалізації соціокультурної змістової лінії на уроках української мови здійснювалася комплексна робота над текстами (читання, обговорення змісту, спостереження над мовними засобами, створення власних висловлювань на основі прочитаного). Значну увагу було приділено редагуванню створених учнями текстів певної соціокультурної тематики. З цією метою розроблено систему вправ, спрямовану на вдосконалення письмових висловлювань учнів.

В основу методики було покладено такі положення: 1) визначальним компонентом механізму оволодіння мовленням є самоконтроль, що полягає в попередженні й усуненні помилок у процесі створення тексту під час переходу внутрішнього мовлення в розгорнуте зовнішнє мовлення; 2) реалізація смислового контролю, функція якого полягає в оцінюванні й удосконаленні змісту та структури тексту на різних етапах роботи над ним; 3) запровадження оцінювання власного тексту з урахуванням різних рівнів умінь.

Важливим складником авторської методики є розроблена типологія вправ, що містить такі види: 1) вибір правильного варіанта слова, словосполучення, речення; 2) трансформація, яка супроводжується вибором (під трансформацією розуміємо зміни мовної одиниці в межах одного мовного рівня: заміну форми – формою, слова – словом, словосполучення -словосполученням, речення – реченням); 3) конструювання одиниць вищого рівня з одиниць нижчого; 4) редагування деформованих текстів різних типів, стилів і жанрів; 5) аналіз і редагування власних переказів і творів (за інструкцією і без неї); 6) аналіз мовних засобів із перспективою подальшого =с.143= використання їх у власному мовленні; 7) добір синонімів, фразеологізмів, експресивно забарвлених слів.

З метою вдосконалення оперативної пам’яті учнів було розроблено й апробовано вправи на відновлення створеного тексту за однією його частиною. Види вправ і завдань добиралися з урахуванням рівня загального розвитку, мовної й мовленнєвої підготовки учнів, а також змісту соціокультурної теми уроку.

Застосування спеціальної системи вправ і завдань сприяло підвищенню рівня сформованості в учнів умінь удосконалювати тексти соціокультурної тематики: на 10,7 % збільшилася кількість учнів з високим рівнем і на 33,3 % – з достатнім. Результати підсумкової контрольної роботи показали, що кількість учнів із високим (творчим) і достатнім (продуктивно-перетворювальним) рівнями сформованості вмінь редагувати власні тексти збільшилася і становить загалом 75,7 % (порівняно з початковим рівнем – 44,8 %). Якість монологічних письмових висловлювань, створених учнями на запропоновану соціокультурну тему, після застосування створеної методики становила в середньому 10 балів (82 %), тоді як до апробації -7 балів (56 %). Таким чином, здобуті результати підтвердили ефективність авторської методики. =с. 144=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 988 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS