П’ятниця, 2024-Кві-26, 05.48.36
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Розвиток культури спілкування в учнів старшої школи на уроках української мови (10-й клас)
2012-Кві-20, 13.13.44

Для посилання:

Ладоня К. Ю. Розвиток культури спілкування в учнів старшої школи на уроках української мови (10-й клас) [Текст] / К. Ю. Ладоня // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 148–149.

 

Розвиток культури спілкування в учнів старшої школи на уроках української мови (10-й клас)

 

К. Ю. Ладоня

 

У сучасних умовах реформування змісту мовної освіти одним зі стратегічних завдань є переорієнтація процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його компетентностей. Тому головним завданням вивчення української =с. 147= мови є підготовка компетентної мовної особистості, здатної успішно комунікувати в різних життєвих ситуаціях. З огляду на те, що одним із важливих показників високого рівня комунікативної компетентності особистості є здатність ефективно використовувати мовні й позамовні засоби відповідно до комунікативної ситуації, вважаємо актуальною проблему формування в учнів старших класів високого рівня культури спілкування. Адже саме від уміння доцільно добирати мовні й позамовні засоби спілкування з урахуванням особливостей комунікативної ситуації, від використання правил культури поведінки і норм культури мовлення значною мірою залежить ефективність спілкування мовця в суспільстві.

Чинна програма не передбачає окремих годин для цієї роботи, тому формувати культуру спілкування в учнів 10-го класу варто на уроках розвитку мовлення, а саме: під час аудіювання, створення й аналізу текстів діалогів, монологічних виступів, оцінювальних жанрів тощо та у процесі засвоєння мовного матеріалу (зокрема з тем «Вступ, загальні відомості про стилістику», «Стилістичні засоби фонетики» і «Стилістичні засоби лексикології та фразеології»). Виправданим у цій ситуації вважаємо інтегрування теми з культури спілкування у теми, пропоновані чинною програмою шляхом так званої крапельної методики. Теоретичні відомості з культури спілкування доцільно подавати як текстовий матеріал до вправ, що не потребуватиме додаткового часу на уроці.

На відміну від основної школи, у старших класах особливої уваги потребуватиме питання сутності культури спілкування як явища, як важливого складника загальнолюдської культури. Не менш важливою для цього віку є проблема аналізу різних ситуацій спілкування, оцінювання стратегій і тактик свого співрозмовника, аналізу й самоаналізу мовного оформлення процесу спілкування, варіювання мовного матеріалу відповідно до жанру мовлення, теми спілкування та адресата.

На часі впровадження у навчальний процес елементів методики формування й розвитку умінь і навичок дистанційного спілкування старшокласників. З цією метою учням потрібно не лише опрацьовувати тексти, що містять теоретичний =с.148= матеріал про культуру дистанційного спілкування, виконувати завдання, які формують навички культурного спілкування (скласти діалог телефонної розмови, розмови в чаті; написати повідомлення, електронного листа; відредагувати готовий матеріал; пристосувати певні висловлювання до конкретної ситуації тощо), а й безпосередньо спілкуватися за допомогою електронних засобів комунікації під час виконання певних завдань. =с. 149=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1499 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS