Середа, 2024-Кві-24, 04.36.27
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Система роботи з формування стилістичних умінь в учнів старшої школи (академічний рівень)
2012-Кві-20, 13.15.33

Для посилання:

Новосьолова В. І. Система роботи з формування стилістичних умінь в учнів старшої школи (академічний рівень) [Текст] / В. І. Новосьолова // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 145–146.

 

Система роботи з формування стилістичних умінь в учнів старшої школи (академічний рівень)

 

В. І. Новосьолова

 

Упровадження ефективних методів, прийомів, засобів, організаційних форм навчання, створення системи вправ і завдань – важлива умова якісного формування й розвитку стилістичних умінь учнів старшої школи засобами лексикології, фразеології, морфології.

Експериментально підтверджено продуктивність використання у роботі зі старшокласниками на уроках української мови спеціальних методичних прийомів, найефективнішими з яких є стилістичний аналіз та редагування тексту. Створенню =с. 144= більш сприятливих умов для поповнення активного словникового запасу старшокласників сприяло введення важливої структурної одиниці в нових підручниках для 10-х і 11-х класів, а саме: фрагментів різних видів словників (тлумачного, синонімів, фразеологізмів, крилатих висловів) для самостійної роботи учнів.

Логічно побудовано систему вправ і завдань: лексичних і стилістичних; аналітичних, конструктивних і комунікативних (для спостереження за мовним матеріалом, створення висловлювань з досліджуваними одиницями відповідно до мети й умов спілкування), диференційованих (для вивчення конкретного лінгвостилістичного матеріалу), комплексних (з метою закріплення й узагальнення на уроках мови і виконання різних видів творчих робіт, а саме: міні-переказів, міні-творів, стилістичного етюду тощо).

Порівняльний аналіз здобутих результатів дослідження засвідчує високу ефективність пропонованої системи вправ і завдань. Зокрема помітне зростання кількості учнів 10-го класу з достатнім (27 %) і високим (19 %) рівнем сформованих умінь використовувати стилістичні засоби лексикології й фразеології порівняно з контрольними класами. Аналіз зрізових робіт виявив труднощі, яких зазнають десятикласники (обмежений словниковий запас, недотримання стилістичних норм, не завжди ефективне використання стилістичного потенціалу лексичних одиниць у власному мовленні.

Здійснено констатувальний зріз в 11-му класі, у процесі якого досліджувався рівень володіння учнями стилістичними можливостями морфології. Результати зрізу показали, що знання морфологічних понять досить часто не застосовуються належним чином у мовленнєвій діяльності учнів: знаючи про існування тих чи інших граматичних категорій, учні не мають уявлення про те, як форми й категорії частин мови проявляють себе у різних стилях мовлення, як можуть бути успішно використані під час виконання певного мовленнєвого завдання. Це призводить до того, що одинадцятикласники не в змозі аналізувати, оцінювати й зіставляти відтінки значень, =с. 145= які виражаються за допомогою певних граматичних форм чи категорій (57 %), не знають про можливості й умови заміни одних форм, категорій синонімічними (48 %), особливості використання їх у мовленні (61 %). Пропонована в новому підручнику для 11-го класу система завдань і вправ спрямована на подолання учнями цих труднощів. =с.146=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 938 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS