Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-09, 10.22.55
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки

Ситуативні завдання у формуванні культури спілкування на уроках української мови в старшій школі
2012-Кві-20, 13.14.41

Для посилання:

Галаєвська Л. В. Ситуативні завдання у формуванні культури спілкування на уроках української мови в старшій школі [Текст] / Л. В. Галаєвська // Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2011 рік: наукове видання. – К., Ін-т педагогіки, 2012. – 376 с., с. 146–147.

 

Ситуативні завдання у формуванні культури спілкування на уроках української мови в старшій школі

 

Л. В. Галаєвська

 

Формування культури спілкування на сучасному етапі розвитку суспільства є особливо актуальним, оскільки культура спілкування становить не лише основу загальної культури, а й є засобом формування соціально успішної особистості, яка володіє морально-емоційною культурою і здатна до мовленнєвої взаємодії.

Важливого значення у роботі з формування культури спілкування старшокласників набуває метод моделювання мовленнєвого висловлювання, що реалізується в ситуативних завданнях різного виду.

Особливістю ситуативних завдань передусім є пряма залежність їх виконання від характеру ситуації спілкування. Одна з основних їх ознак – це наявність мовленнєвого стимулу, що викликає мовленнєву реакцію учня, регулює добір тієї чи іншої мовної одиниці. Такі завдання є комунікативними цільовими настановами, тобто такими словесними діями вчителя, що організовують спілкування учнів. Наприклад, настанови, які передбачають наявність в учнів умінь висловити згоду, підтвердити сказане, доповнити думку співрозмовника тощо.

Тип і характер кожного завдання певною мірою повинні наближатися до ситуації живого спілкування. Створюючи такі ситуації, ми враховували тематику, зміст, композиційну =с. 146= форму і жанр висловлювання, особливості використаних методів і прийомів.

Добір ситуативних завдань здійснювався з урахуванням таких чинників: 1) вимог програми; 2) змісту мовного матеріалу, що вивчається на уроці; 3) взаємозв’язку чотирьох видів мовленнєвої діяльності; 4) наявності системи ситуативних завдань у чинних підручниках з української мови; 5) різнотипності завдань, що сприятимуть розвиткові творчих здібностей старшокласників; 6) поступового переходу від виконання завдань репродуктивного характеру до творчих завдань, що забезпечить самостійну роботу учнів; 7) дотримання норм поведінки і вимог культури мовлення під час створення висловлювання.

Ситуативні завдання передбачають моделювання мовних ситуацій, тобто створення умов, завдяки яким учнів активно залучають до процесу спілкування. Мовні ситуації, в яких опиняються учні, спонукають їх до висловлювання, викликають потребу в спілкуванні. Розвиваючи вміння співвідносити зміст і форму своїх висловлювань з мовленнєвою ситуацією, завдання цього типу дисциплінують мислення, формують уміння вибирати найдоцільніший варіант мовного матеріалу відповідно до конкретної ситуації спілкування.

Таким чином, ситуативні завдання дають змогу наблизити навчання до природних умов спілкування в конкретних життєвих ситуаціях, формують уміння орієнтуватися в них, добирати мовні засоби, що відповідають особливостям мовної ситуації. =с. 147=

Категорія: Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки | Додав: Didactics
Переглядів: 1651 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS