Понеділок, 2024-Кві-29, 12.32.15
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

№6, 2013
[ Викачати з сервера (76.9 Kb) ] 2013-Чер-07, 13.30.12

«Українська література в загальноосвітній школі», № 6, 2013

Передплатний індекс 22410

Зміст

КОНКУРС «І ЩОБ ЙОГО ДУХОМ ЗАПЛІДНИТИ УКРАЇНСЬКУ НИВУ» 

Голобородько Я. Українська література як філософія відкриття. Рефлексії над новим романом Михайла Слабошпицького – лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка ...2

Михайло Слабошпицький своїм романом «Що записано в книгу життя: Михайло Коцюбинський та інші» (К. : Ярославів Вал, 2012) заявив про розробку й інсталювання модернізованої інтерпретаційної оптики, що стосується часового пласту, ментальних колізій і помітних персоналій кінця ХІХ – перших десятиліть ХХ ст. Це спроба розповісти під позатрадиційним кутом зору про життєво-психологічний простір, пов’язаний, дотичний, похідний від енігматичної персони М.Коцюбинського.

 Братко В. Культурологічний аспект вивчення ліричних творів Тараса Шевченка. 5 клас ...8

У статті розглядається культурологічний аспект вивчення ліричних творів Тараса Шевченка на уроках української літератури в 5у класі загальноосвітньої школи. Головна увага зосереджується на емоційній та інтелектуальній підготовці учнів до сприйняття поезії, шляхах аналізу ліричних творів, формуванні етнокультурної компетентності.

Ключові слова: літературна компетентність, культурологічний аспект, Тарас Шевченко, ліричний твір, молодші підлітки, пейзажна лірика.

 

Маншина А. Тарас Шевченко і Поділля. Усний журнал ...12

Мета: поглибити знання учнів про життя та діяльність Т. Г. Шевченка; розвивати зв’язне мовлення, самостійність мислення; виховувати усвідомлення важливості збереження історичної пам’яті народу. Обладнання: портрети письменника та вислови про нього, виставка видань художніх творів про Т. Г. Шевченка. Епіграф: Імення його було, єсть і буде свято для всіх тих, у кого єсть жива душа і живе серце у грудях (Д. Яворницький).

 ПЕРШІ ВОЛОШИНСЬКІ ЧИТАННЯ

 Бурко О. Методичний ключ визначення жанру барокової і романтичної поезії ...14

У статті систематизовано відомості про внесок знаних учених-методистів України у вивчення жанрів поезії. Зроблено спробу виявити, чи молодші та старші підлітки набули вміння визначати жанри ліричних творів, розрізняти баладу, легенду, молитву, фігурні вірші, романси та ін. на уроках української літератури. Запропоновано авторську технологію навчання барокової і романтичної поезії. Її структурними складниками є прийоми альтернативного тесту та матриці при визначенні жанру відповідної поезії. Обґрунтовано доцільність їхнього використання на уроці-презентації журналу та уроці «вікні у мистецтво».

Ключові слова: бароко, І. Величковський, Є. Гребінка, жанр, методика навчання, прийом, романтизм, урок-презентація журналу та урок «вікно у мистецтво».

Бабійчук Т. Відеофрагменти як засіб патріотичного виховання. Позакласна робота з української літератури ...16

У статті осмислюється проблема патріотичного виховання студентів у світлі ідей Н.Й. Волошиної. Пропонуються різні форми позакласної роботи. Подається структура організації засідання відеоклубу «Ми – українці».

Ключові слова: патріотичне виховання, позакласна робота, відеофрагмент, відеоклуб.

Гричаник Н. Структура і функції навчальної книги з літератури ...19

У статті розкрито структуру та основні функції навчальної книги з літератури.

Ключові слова: навчальна книга, підручник, література, функції, структура підручника.

 

Шульган В. Модель підручника нового покоління в методичних поглядах Н.Й. Волошиної ...21

У статті розглядаються окремі вимоги до шкільного підручника з української літератури, актуалізовані у свій час Н. Волошиною, через призму сьогодення. Аналізуються погляди науковця в діалозі з іншими щодо формування підручника майбутнього.

Ключові слова: школа майбутнього, підручник, українська література, методика Н. Волошиної.

Висновки. Порівняно з іншими шкільними предметами у навчанні літератури підручник посідає значне місце, адже він є настільною книгою, що сприяє морально-естетичному та науково-світоглядному розвиткові особистості учня. Тому питанню укладання підручника з української літератури для школи майбутнього сьогодні слід приділяти більше уваги. Методичні розробки, чіткість, лаконічність, доступність викладу матеріалу в запропонованих підручниках Н. Волошиної є необхідною передумовою досягнення учнями успіхів під час вивчення української літератури.

 СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИКА І ДОСВІД

Охріменко Н. Урок за поемою М. Вороного «Євшан-зілля» ...24

Гаврилюк О. «Я (Романтика)» Миколи Хвильового – новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком ...25

Прядка Н., Шулешко Г. Вивчаємо поезію Миколи Вінграновського «Бабунин дощ» ...27

До 150-річчя від дня народження Бориса Грінченка

Неживий О. До вивчення життєпису Бориса Грінченка: урок – драматичне дійство ...30

Кожний урок української літератури має бути неповторним, особливо ж тоді, коли в 9–11 класах проводиться вивчення життєпису письменника. Ширші перспективи в цьому напрямку відкриваються у класах із профільним навчанням – українська філологія.

Життя кожної людини унікальне, а що вже говорити про особистість митця, адже її самобутність, навіть незвичайність, визначаються самою природою творчої діяльності.

Думаю, що в сучасній школі вчителі-словесники вже не вдаються до тих заштампованих методичних прийомів, коли розповідь про життєвий і творчий шлях ведеться трафаретними фразами чи переказом підручника, а домашнє завдання зводиться до написання надокучливої хронологічної таблиці.

У своїй педагогічній діяльності завжди намагався, щоб уроки вивчення життєпису запам’яталися надовго, викликали закономірний інтерес до творчості письменника, впливали емоційно й несли естетичний потенціал, збуджували пізнавальний та дослідницький інтереси. Нерідко все це реалізовувалось шляхом поєднання різних видів мистецтв. Тому й типи подібних уроків різноманітні: урок-екскурсія, урок – літературно-музична композиція, урок – заочна мандрівка, відеоурок, урок – дослідницька конференція, урок – драматичне дійство.

 

Ігрові методи навчання

Бондаренко Л. Ігровий майданчик на уроках української літератури. 5 клас ...34

 

 ФАКУЛЬТАТИВ

Логвіненко Н. Сучасне українське фентезі: формування змісту поглибленого вивчення національної літератури ...36

У статті йдеться про розвиток жанру фентезі в українській літературі, причини його популярності, актуалізацію вивчення творів фентезі в умовах реформування літературної освіти в основній школі.

Ключові слова: фентезі, різновид фантастики, предмет поглибленого вивчення національної літератури.

...Добір жанрово-тематичного розмаїття художнього матеріалу як один із шляхів оновлення змісту літературної освіти школярів на компетентнісних засадах актуалізував вивчення творів сучасного українського фентезі. Спостереження за формуванням і розвитком національного варіанту фентезі в оригінальній українській літературі здійснюємо шляхом поглибленого вивчення предмета на факультативних заняттях...

ЗАОЧНИЙ КРУГЛИЙ СТІЛ

«КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД В ЛІТЕРАТУРНІЙ ОСВІТІ» 

Паламар С. Розвиток літературних компетенцій п’ятикласників у процесі вивчення фольклорної казки ...41

У статті розглянуто проблему розвитку літературних компетенцій учнів 5 класів під час вивчення фольклорної казки.

Ключові слова: літературна компетентність, літературні компетенції, текст, культура, діалог, знання і вміння, діяльність, метод проектів, рефлексія. 

ПОЗАКЛАСНА РОБОТА 

Парфенюк О., Борейчук С. Шоу «Я люблю Україну!». . . . . . . . .44 

 

ХРОНІКА ПОДІЙ

Овдійчук Л. Науковці-філологи, педагоги, письменники, бібліотекарі, діти – разом, або Час, Місце і Простір змінити можна (нотатки про IV Міжнародний симпозіум «Література. Діти. Час» у Рівному) ...46

Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва в Україні започаткував «мандрівний» Міжнародний симпозіум-проект «Література. Діти. Час» у 2009 році. Його мета – фаховий літературознавчий та методичний діалог в галузі літератури для дітей та юнацтва, а також практична робота з проблеми прилучення дітей та молоді до читання, розширення кола читання за рахунок сучасних та незаслужено забутих дитячих авторів, формування читацьких інтересів.

Цьогоріч IV Міжнародний симпозіум «примандрував» до Рівного. У рамках симпозіуму 16–17 травня 2013 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Література для дітей та юнацтва в сучасному культурно-освітньому просторі: тенденції, проблеми, перспективи» на базі Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука та літературний фестиваль для дітей «Дивокрай» за сприяння Рівненської облдержадміністрації, Рівненської міської ради.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1234 | Завантажень: 130 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS