Азьомов Віктор. Вибір на перехресті духовних цінностей. Вивчення балади Т. Шевченка «Тополя» у 7 класі …17–20.
Для покликання: Азьомов Віктор. Вибір на перехресті духовних цінностей. Вивчення балади Т. Шевченка «Тополя» у 7 класі [Текст] / Віктор Азьомов // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 17–20.
Цитата, с. 17. Плідна дискусія, розгорнута на шпальтах Вашого часопису під гаслом «На засадах Родоцентризму», за логікою реалізації виховання націоцентричної особистості має втілитися у практичні розробки уроків аналізу літературних творів на основі відповідних принципів родовідповідності. Справді, ідеї Родоцентричної педагогіки потребують, як говорить проф. А.Козлов (читай його статтю «Ідея варта підтримки» в часописі «Українська література в загальноосвітній школі» – № 7–8, 2011. – С. 46–48), дієвої підтримки та подальшого розвитку, адже вони спонукають учителя відходити від шаблонів, схоластики в методиці викладання української літератури в сучасній національній школі,формують справді національно свідому особистість(читай у цьому ж часописі статті С. Дубровської «Основна мета – національно свідома особистість» – № 5, 2012. – С.48 та О.Вертія «За законами Роду» – № 6-7, 2012. – С. 62–64). До того ж національно свідома особистість у такому разі формується не на крикливих патріотичних гаслах і не шляхом бюрократичного насаджування тих чи інших ідей. Учень відкриває,осмислює й вільно усвідомлює національні духовні цінності, вироблені українським народом упродовж століть, як цінності свої, власні, як вираження свого національно-родового внутрішнього єства, як процес його збагачення та передавання від покоління до покоління. Молодий українець здійснює становлення своєї особистості на основі творчої співпраці з учителем як рівного з рівним. Вдячний матеріал для такої роботи на уроці дає далеко ще не вичитана до національних кореневих глибин балада Т.Шевченка «Тополя». Тому й пропонуємо свій варіант уроку її вивчення на підставах Родоцентричної педагогіки, сформульованої О. Лук’яненком у його праці «Повернення фенікса: родоцентрична педагогіка» (Українська література взагальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 44–46).
|