П’ятниця, 2024-Кві-26, 08.56.17
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Будугай Ольга. Верлібр у поезії Петра Розвозчика для дітей
2015-Кві-26, 19.57.29

Будугай Ольга. Верлібр у поезії Петра Розвозчика для дітей …14–18.

Для покликання: Будугай Ольга. Верлібр у поезії Петра Розвозчика для дітей [Текст] / Ольга Будугай // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №4. – 48 с. 14–18.

 

У статті йдеться про специфіку творення верлібру в збірці поезій Петра Розвозчика для дітей «Ластівчине зілля», про рольілюстрацій Іванни Розвозчик до віршів свого батька. Верлібри аналізуються з урахуванням дитячої рецепції віршів.

Ключові слова: поезія для дітей, верлібр, духовні цінності, образ, мотив, метафора, ілюстрація, читач.

В статье речь идет о специфике создания верлибра в сборнике поэзии Петра Розвозчика для детей «Ласточкино зелье»,о роли иллюстраций Иванны Розвозчик к стихам своего отца. Верлибры анализируются с учетом детской рецепции стихов.

Ключевые слова: поэзия для детей, верлибр, духовные ценности, образ, мотив, метафора, иллюстрация, читатель.

In article it is about specifics of creation of a free verse in the collection of poetry of PyotrRozvozchikfor children "Potionof swal-low", about a role of illustrations of IvannaRozvozchikto verses of the father. Free verses are analyzed taking into account children'sreception of verses.

Keywords: poetry for children, free verse, cultural values, image, motive, metaphor, an illustration, reader.

 

Цитата, с. 18. Висновки. Отже, П. Розвозчик демонструє гарне вміння творити і силаботонічну поезію, і верлібри. Удосить складній формі верлібру він зумів доступно передати малому читачеві непроминальні моральні цінності. Ця мета досягнута автором за допомогою ланцюжків насичених персоніфікацій, поєднання архетипних і оригінальних авторських образів, котрі будять у дитячій свідомості генетичну пам’ять праукраїнця, уяву, створюють особливий етноколорит. Генетична пам’ять допомагає маленькій людині з невеликим життєвим досвідом осягнути сказане поетом. Дитина вчиться відрізняти добро від зла, цінувати живі традиції народу, його історію, культуру. Тексти поезій П. Розвозчика разом з малюнками доньки Іванни складають гармонійну цілісність, оскільки ілюстрації увиразнюють і орнаментують виражене словом, сприяють особливій багатоплощинній рецепції лірики. У подальших студіях актуальним може стати дослідження специфіки акровіршів останньої збірки П. Розвозчика «Божий дарунок».

 

Література

1. Білоус П. В. Вступ до літературознавства : навч. посібник / П.В. Білоус. – К. : ВЦ «Академія», 2011. – 336 с.

2. Дідківський В. З любов’ю до людини // Розвозчик П.Земля Світовида: поезії / П.І. Розвозчик. – Біла Церква : Буква, 2004. – С. 3-4.

3. Літературна муза Петра Розвозчика : бібліографічний покажчик / авт.-уклад. Т.Г. Біла. – Біла Церква : Білоцерківська міська ЦБС, 2007. – 26 с.

4. Літературознавчий словник-довідник / за ред. Р. Т. Гром’яка, Ю. І. Коваліва, В.І. Теремка – К. : ВЦ «Академія»,1997. – 752 с.

5. Моклиця М. Основи літературознавства : посібник для студентів / М. Моклиця. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2002. – 192 с.

6. Мочалова Н.С. Образотворча функція кольорів у поезії Петра Розвозчика / Н.С. Мочалова. – Біла Церква: Білоцерківська міська ЦБС, 2005. – 26 с.

7. Розвозчик П. Ластівчине зілля: збірка поезій / П. Розвозчик. – Біла Церква : Видавець Пшонківський О.В., 2007. – 80 с.

8. Токмань Г.Л. Методика навчання української літератури в середній школі: підручник / Г.Л. Токмань. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 312 с.

9. Токмань Г.Л. Формування активного читача української художньої книги як завдання вчителя-філолога / Г.Л. Токмань // Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. Вип. 4. – Рівне : Дятлик М., 2013. –С. 262–270.

10. Чередниченко Д.С. Листок тополі / Дивосвіт «Веселки»: антологія літератури для дітей та юнацтва : В 3 т. // упор. та бібліогр. довідки Чайковського Б.Й. та ін. – К. : Веселка, 2005. – Т. 3. : Укр. література. – С. 211.

11. Чередниченко Д.С. Поет і педагог // Розвозчик П. Коніволі : поезії / П. Розвозчик. – К. : Спілка письменників України,1996. – С. 3–4.

12. Чуковский К. И. От двух до пяти / К.И. Чуковский. – М. : «Эй-Ди-Лтд», 1994. – 463 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1002 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS