Куцевол Ольга. Методика літератури, натхнена ОЗОН-ом. До 60-річчя від дня народження Анатолія Фасолі …2–6.
Для покликання: Куцевол Ольга. Методика літератури, натхнена ОЗОН-ом. До 60-річчя від дня народження Анатолія Фасолі [Текст] / Ольга Куцевол Ольга // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 64 с. – С. 2–6.
У статті окреслено основні віхи наукового становлення вченого-методиста Анатолія Миколайовича Фасолі, розкрито теоретико-методичні засади напрацьованої ним концепції особистісно зорієнтованого навчання української літератури в середній школі.
Ключові слова: історія методики навчання української літератури, особистісно зорієнтоване навчання, особистісно зорієнтований урок, суб’єктність учня-читача, Анатолій Фасоля.
В статье представлены основные вехи научного становления ученого-методиста Анатолия Николаевича Фасоли, раскрыты теоретико-методические основы созданной им концепции личностно ориентированного обучения украинской литературе в средней школе.
Ключевые слова: история методики обучения украинской литературе, личностно ориентированное обучение, личностно ориентированный урок, субъектность ученика-читателя, Анатолий Фасоля.
The article outlines the key milestones of the formation of the scientist-practitioner Anatoliy Mykolayovych Fasola and reveals the theoretical and methodical bases of the concept of learner-centered education of Ukrainian literature at secondary school that is worked out by him.
Keywords: history of teaching methodology of Ukrainian literature, learner-centered education, learner-centered lesson, the subjectivity of the learner-reader, Anatoliy Fasola.
Цитата, с. 2. У сучасній методиці навчання української літератури останні два десятиліття спостерігається особливо активний розвиток. Він двохвекторний: методисти-науковці теоретично обґрунтовують нові концептуальні засади викладання предмета в динамічних умовах розбудови національної школи; учителі-новатори експериментують, комбінують, удосконалюють, винаходять авторські методи, прийоми, види навчальної взаємодії на уроках літератури. Проте варто визнати, що інколи ці спрямування не перетинаються, бо теоретики частенько відірвані від шкільних реалій, а ентузіасти-практики не завжди здатні піднестись до рівня наукових узагальнень. Щасливий той учений, який зумів поєднати у своїх дослідженнях обидва напрямки, зміг розробити нову концепцію методики, що виросла з насущних потреб школи. Таким науковцем є, на нашу думку, Анатолій Фасоля – автор концепції особистісно зорієнтованого навчання української літератури в середній школі, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України. Ідеї ОЗОН (промовиста абревіатура із заголовних літер словосполучення – Особистісно ЗОрієнтоване Навчання!) уже понад десятиліття об’єднують учителів багатьох шкіл України.
|