Куцевол Ольга. Під сигнатурою Шевченка (проблема шкільного вивчення Кобзаревої поезії в посібнику Григорія Клочека «Поезія Тараса Шевченка: Сучасна інтерпретація») …7–10.
Для покликання: Куцевол Ольга. Під сигнатурою Шевченка (проблема шкільного вивчення Кобзаревої поезії в посібнику Григорія Клочека «Поезія Тараса Шевченка: Сучасна інтерпретація») [Текст] / Ольга Куцевол // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №3. – 48 с. – С. 7–10.
У статті розглянуто структурно-змістове наповнення посібника для вчителя Григорія Клочека «Поезія Тараса Шевченка: Сучасна інтерпретація», з’ясовано концептуальні засади методики вивчення ліричних та ліро-епічних творів Кобзаря, напрацьовані дослідником. Доведено, що ключові концепти авторського літературознавчого дискурсу – поет національної ідеї, елітарність поезії Т. Шевченка – та методичні домінанти запропонованої системи – психологічна підготовка до сприймання твору з використанням педагогічної риторики, метод прочитання «під мікроскопом», різнорівневі й різнотипні завдання – подані в навчальній книзі у вимірах рецептивної естетики та діалогічної взаємодії і співтворчості вчителя та учнів.
Ключові слова: навчальна книга, Т. Шевченко, Г. Клочек, інтерпретація літературного твору, методика вивчення художнього твору в його жанрово-родовій специфіці, методи і прийоми шкільного аналізу поетичного твору.
Kutsevol O. Kobzar’s under the signature of Shevchenko: the problem of poetry school study in the Grygoriy Clochek’s manual "Taras Shevchenko’s poetry: the modern interpretation"
The article deals with the structural and pithy filling of the Grygoriy Clochek’s manual for a teacher "Taras Shevchenko’s Poetry: the Modern Interpretation"; the conceptual bases of the methodology of Kobzar’s lyrical and lyric-epic works study which the researcher has elaborated are examined. It is proved that the key concepts of the author literary discourse – the poet of the national idea, T. Shevchenko’s poetry elitism – and the methodical dominants of the proposed system – the psychological preparation to the reception of the work using pedagogical rhetoric, reading method "under the microscope", the different levels and different types tasks – are given in the training book in measurements of the receptive aesthetics and dialogic interaction and co-creation of teachers and students.
Keywords: the training book, T. Shevchenko, G. Clochek, the interpretation of a literary work, the methodology of study a work of art in its genre and generic specifics, the methods and techniques of the poetry school analysis.
Література
1. Клочек Г. Д. Поезія Тараса Шевченка : Сучасна інтерпретація / Г. Д. Клочек. – Т. : Навч. книга – Богдан, 2014. – 382 с..
|