Назаренко Людмила. Система уроків з вивчення творчості Миколи Хвильового. Уроки другий, третій …27–33.
Для покликання: Назаренко Людмила. Система уроків з вивчення творчості Миколи Хвильового. Уроки другий, третій [Текст] / Людмила Назаренко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №4. – 48 с. 27–33.
Цитата, с. 27. Урок другий Тема уроку. «Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі героя.
Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст, імпресіонізм новели; розкрити філософський підтекст (вимріяне майбутнє не може наблизити людина з роздвоєним «я», ціною злочину його не побудувати); розвивати навички подієвого аналізу, зв’язного мовлення, образного мислення; формувати інтерес до модернової літератури; виховувати гуманне ставлення до людей.
Література
1. Немченко І. Ю. Композиція та сюжет новели М. Хвильового «Я (Романтика)» // Наша школа. – 1997. – 3. –С.55 – 57.
2. Ставицька Л. Лінгвоестетичний аналіз новели М.Хвильового «Я (Романтика)» // Дивослово. – 1998. – 11. –С.10–12.
3. Шуляр В. Микола Хвильовий: Життя та творчість. «Я (Романтика)» // Українська мова та література. – 2000. – 34(194), верес. – С. 1–4.
Цитата, с. 29. Урок третій Тема уроку. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком у новелі «Я (Романтика)».
Мета: допомогти учням глибше усвідомити символічність образу матері, проблему вибору героя; вчити відрізняти реальне й уявне в ньому, характеризувати образ ліричного «Я»; розвивати вміння аналізувати художній образ, у полеміці відстоювати свою точку зору; виховувати гуманізм, милосердя.
|