Назаренко Людмила. Система уроків з вивчення творчості Олександра Довженка. Урок другий …26–29.
Покликання: Назаренко Людмила. Система уроків з вивчення творчості Олександра Довженка. Урок другий [Текст] / Людмила Назаренко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №12. – 48 с. – С. 26–29.
Цитата, с. 26. Тема уроку. «Україна в огні» О. Довженка – твір про трагедію українського народу.
Мета літературної освіти: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст кіноповісті, її проблематику; виконати ряд літературно-синтетичних дій за текстом художнього твору, які дадуть змогу зрозуміти позицію автора; формувати навички бачити головне, вирішувати проблеми, уміння брати на себе відповідальність, самовдосконалення навичок праці з інформаційними джерелами; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення;
виховувати патріотичні почуття, національну гідність і свідомість.
Цілі: інтерпретувати кіноповість «Україна в огні»; розпізнавати її характерні риси, особливості жанру, визначати ідейно-тематичну спрямованість художнього твору; висловлювати думки з приводу прочитаного або проблеми; порівнювати героїв, їхні вчинки; володіти навичками праці з різними джерелами, візуалізувати матеріал, взяти участь у написанні письмової роботи, використовуючи творчі здібності, інтелектуальний ресурс, знання тексту твору.
Завдання: переказувати історію написання та опублікування твору «Україна в огні»; вдумливо читати текст, коментувати найосновніші фрагменти, життєві явища, події, людей у контексті загальнолюдських понять і цінностей; удосконалювати вміння визначати провідні мотиви, проблеми, обговорювати їх з позицій сьогодення, дискутувати про їх актуальність; аргументувати власні думки, ілюструвати їх прикладами з тексту.
|