Didactics.ua
Неділя, 2021-Бер-07, 16.03.44
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Небеленчук Ірина. Крила як символ духовного багатства людини, її прагнення до високості (навчально-дослідницька діяльність учнів)
2015-Бер-16, 14.28.59

Небеленчук Ірина. Крила як символ духовного багатства людини, її прагнення до високості (навчально-дослідницька діяльність учнів) …18–21.

Для покликання: Небеленчук Ірина. Крила як символ духовного багатства людини, її прагнення до високості (навчально-дослідницька діяльність учнів) [Текст] / Ірина Небеленчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №2. – 48 с. – С. 18–21.

 

У статті досліджено символічний образ крил у міфології, а також у вірші Ліни Костенко «Крила», показано основні шляхи роботи над віршем.

Ключові слова: образ, крилатість, мрії, духовність, моральність, безкрилість, окриленість, духовне сходження.

 

Ирина Небеленчук. Крылья как символ духовного богатства человека и стремления к возвышенности (учебно-исследовательская деятельность)

В статье исследован символический образ крыльев в мифологии, раскрыт образ крыльев в стихотворении Лины Костенко «Крылья», показаны основные пути работы со стихотворением.

Ключевые слова: образ, крылатость, мечты, духовность, нравственность, бескрылость, окрылённость, духовное восхождение.

 

Iryna Nebelenchuk. WINGS AS A SYMBOL OF SPIRITUAL WEALTH OF A HUMAN BEING AND THE STRIVING TO LOFTINESS (scientific research of students)

In this article the symbolic image of wings in the mythology is investigated. It is stated that a mentioned image is one of the most ancient symbols which can be found in the works of literature, particularly, in the works of oral folk arts. The symbolic meaning of the wings in the Egyptian, Greek and Slavic mythologies is enlightened. It is stated that not only wings but also the images of birds such as: a falcon, an owl, an ibis, a phoenix, a crane, a phinist, a crow, an eagle and others had the symbolic meaning in the mythology of the different peoples of the world. As stated in the article the image of the wings is a meaningful image. Wings, first of all, embodied wisdom, protection against anything or anyone (troubles, diseases, malefice, negative influence of other people etc.), the unity of spirit and body, they were the embodiment of perfection, spirituality, harmonic coexistence of a human being and the Universe. It is stated that the problem of the existence of wings was the key problem of interest of people of different times. Their intentions to raise themselves to the sky they embodied in the image of wings – another meaning of the mentioned image.

It is stated in the article that the problem of the wings existence occupies an important place in the works of literature. The image of wings is found in the creative work of the significant part of writers and artists. The mentioned image is found in the poetry of Lesia Ukrainka, Bohdan-Ihor Antonych, Iar Slavutych, O.Stefanovych, V.Symonenko, Iu. Segeda, Svitlana Maia Zalizniak, B.Oliynyk, I.Drach and many others. The wings have the reflection in the poetry of foreign poets, such as Sh. Bodler, S.Garner and others.

The image of wings is enlightened in the poetry of Lina Kostenko. Different ways of working with a poem are shown, and because of that different kinds of educational activity, such as activation conversation, work with epigraphs, work with vocabulary, conversation and clarification of the lexico-symbolic meaning of words and generalized names (the sky, clouds, the earth, flying, wings, absence of wings, will, morality); research work, work with the meaning of S.Gadner’s poems, compilation of the associative array etc are proposed.

The perspectives of the following researches, as stated in the article, are consideration and analysis of the poems of O. Oles, V. Goloborodko, P. Movchan, P. Galych, V. Stus, Ukrainian-speaking poets of Canada of the second half of the XX century (L. Paliy, Iar Slavutych, S. Gurko, I. Temertey, O. Zuevski and others).

Keywords: image, existence of wings, dreams, spirituality, morality, absence of wings, wingy, spiritual ascension.

 

Цитата, с. 18. Крила – один із давніх символів, що знаходить утілення в художніх творах, які різняться за своєю родово-жанровою приналежністю. Образ крил посідав чільне місце у міфах і казках. Ще давні люди вбачали в польоті щось далеке, недосяжне, але високе, красиве й величне. Тому мотив крил і крилатості став провідним у визначенні їх символічного значення: високості, мрії, сили, піднесення, незалежності. І, звичайно ж, волі. Так, Г. Віват зазначає, що образ крила набуває значення, «до висоти якого людині потрібно дорости» [1, с. 158].

Із міфів різних народів світу дізнаємося про те, що крила були безпосереднім атрибутом богів. Так, крилатий червоний диск у єгипетській міфології був атрибутом бога сонця Ра та бога мисливців Гора. Гор – сокіл з розпростертими крилами — був утіленням неба, простору, безмежності, високості. Саме тому, напевне, з єгипетської міфології до нашого часу дійшло повір’я про те, що небо – це і є соколині крила, що розгорнулися над усім світом. Крила були ознакою й інших єгипетських богів. Так, богиня родючості, материнства, сімейного життя та заступниця дітей Ізіда також зображувалася із руками-крилами сокола. Її крила слугували оберегом дитинства та материнства. Ще один єгипетський бог Бес уважався покровителем породіль і новонароджених дітей. Соколині крила та пов’язка на голові із пір’я сокола також були предметом захисту. Богиня неба Нут теж мала крила, що символізували захист землі від усього лихого. Крила ібіса мав Тот -бог мудрості, науки, магії, винахідництва, медицини, астрономії. Його крила символізували досконалість, захист від хвороб, єдність духу і тіла, досягнення вершини мудрості, опіку над людьми, особливо тими, які потребують допомоги. Відтак вислів «бути під крилом» означає опіку, захист, заступництво.

Крила птахів у грецьких богів слугували для пересування небом, сходження на землю. Грецька богиня Ірида, яка переказувала людям волю богів, приносила добрі звістки, мала величезні райдужні крила. Ніка, богиня перемоги, за допомогою власних крил приводила до перемоги героїв чи то у битвах, чи у змаганнях, чи то в музичних і гімнастичних дійствах.

Крила у грецькій міфології – символ любові та перемоги, і що цікаво, насамперед перемоги над собою. Відтак крила символізували силу людини, вміння долати перешкоди, рухатися уперед, не зупинятися на досягнутому, адже відомо, що найважча перемога та, яку людина здобуває над собою. Крила також були ознакою творчості, натхнення. Варто згадати крилатих коней Пегаса та тих, які були подаровані Посейдоном Пелопсу для участі у змаганнях на колісниці. Гермес -вісник богів – зображувався із крилатим жезлом кадуцеєм, у крилатих сандаліях і шоломі. Можемо стверджувати, що крила у грецькій міфології означали сходження до вершини чогось (творчості, краси, блаженства, насолоди, розуміння мови птахів і звірів), польоту над чимось. Крила були символом виходу в інший простір – незвичайний, невідомий, безмежний, у якому людина може бачити себе з іншого боку: красивішою (внутрішньо), талановитішою, розумнішою тощо. Отже уже в Давній Греції крила були ознакою духовного сходження або злету.

 

Література

1. Віват Г. І. Зооморфна та орнітоморфна символіка в поетичному світі І. Калинця / Г. І. Віват// Філологічні трактати. – Том 4. – 2012. – № 3. – С. 157-161.

2. Керлот Х. Э. Словарь символов: Мифология. Магия. Психоанализ / Х. Э. Керлот. – М. : Издательство РЕФЛ-бук, 1994. – 608 с.

3. Комариця М. Християнська міфологічна інтерпретація символу крила в українській поезії / М. Комариця // Нар. творчість та етнографія. – 2004. – № 6. – С. 58-61.

4. Фразеологічний словник української мови / Уклад. B. М. Білоноженко, В. О. Винник та інші. – Кн. 1. – К., 1993. – C. 397.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1056 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS