П’ятниця, 2024-Кві-19, 13.38.26
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Овдійчук Лілія. Творчість Сергія Гридіна в контексті сучасної прози для дітей
2015-Чер-15, 09.29.06

Овдійчук Лілія. Творчість Сергія Гридіна в контексті сучасної прози для дітей …7–9.

Для покликання: Овдійчук Лілія. Творчість Сергія Гридіна в контексті сучасної прози для дітей [Текст] / Лілія Овдійчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2015. – №5. – 48 с. – 7–9.

 

Інтерв’ю Л. Овдійчук із С. Гридіним читайте в Інтернеті: www.chl.kiev.ua/key/Books/ShowBook/306

У статті репрезентовано творчість Сергія Гридіна в контексті сучасної прози для дітей та підлітків. Автор з’ясовує жанрово-стильові особливості казкових повістей про комп’ютерного віруса Федька та реалістичного твору «Не такий». Зокрема досліджено жанрові ознаки книжкового серіалу, казковий хронотоп, образи-персонажі (реальні і фантастичні, вигадані автором), а також охарактеризовано проблематику та мову текстів.

Ключові слова: сучасна проза для дітей, казкова повість, книжковий серіал, казковий хронотоп, реалістична повість, Сергій Гридін.

Лилия Овдийчук. Творчество Сергея Гридина в контексте современной прозы для детей

В статье представлено творчество Сергея Гридина в контексте современной прозы для детей и подростков. Автор выясняет жанрово-стилевые особенности сказочных повестей о компьютерном вирусе Федьке и реалистического произведения «Не такой». В частности, исследованы жанровые признаки книжного сериала, сказочный хронотоп, образы-персонажи (реальные и фантастические, вымышленные автором) а также охарактеризована проблематика и язык текстов.

Ключевые слова: современная проза для детей, сказочная повесть, книжный сериал, сказочный хронотоп, реалистическая повесть, Сергей Гридин.

Liliya Оvdiychuk. Sergii Grydins works in the context of modern prose for children

The article represents Sergii Grydin’s works in the context of modern prose for children and teenagers. The author clarifies genre and stylistic features of the fairy tales about Fedko, computer viruses and a realistic work "The different." In particular, the genre characteristics of book series are studied, fairy chronotope, images-characters: real and fantastic, invented by the author, and also describes the problems and texts’ language is characterized.

Keywords: modern prose for children, fairy novelette, book series, fairy chronotope, realistic novelette, Sergii Grydin.

 

Цитата, с. 7. Сучасна проза для дітей жанрово й тематично розмаїта: реалістична, казкова, фантастична, історична, біографічна. Зазвичай письменники обирають для реалізації своїх творчих задумів один із різновидів прози. Проте останні десятиліття спростували цей факт, оскільки митці успішно творять у різних жанрово-тематичних видах. Це стосується і Сергія Гридіна, який почав писати для дітей казкові та пригодницькі повісті, а в 2013 році з-під його пера з’явився твір, який за всіма ознаками належить до реалістичної прози, – це повість «Не такий». Три книжки про Федька – комп’ютерного віруса, який самовільно прибув з Інтернету у людський світ, – набули великої популярності серед читачів молодшого та середнього шкільного віку.

Тема, порушена автором, справді важлива з огляду на глобальну комп’ютеризацію та негативний вплив цього явища на свідомість дітей. Адже з поширенням мережі Інтернетта комп’ютерних ігор постав віртуальний світ, який поглинає користувачів настільки, що вони забувають про реальність. Тим паче, що у світі, створеному сучасними технологіями, все є значно простішим. Клік комп’ютерної мишки може здійснити чудеса, автором і виконавцем яких є сам гравець: створити місто, країну, зробити супергероєм, перемогти монстрів, завоювати світи, взяти участь у зоряних війнах тощо. Таким чином здійснюється дитяча (та й доросла) мрія про всесильність і всеможливість (хай навіть на екрані монітора). Значно складніше вийти з віртуального світу в реальний і жити звичайним буденним життям. Проблема, яка постала на фоні такого явища, – це невідповідність реальності і вигаданого комп’ютерного світу. Як повела б себе людина (дитина), якби опинилася насправді у віртуальному світі серед монстрів, чудовиськ, супергероїв, піратів тощо. З вирішенням цієї проблеми успішно впорався Сергій Гридін, створивши казкові повісті «Федько – прибулець з Інтернету», «Федько у віртуальному місті» та пригодницьку повість «Федько у пошуках чупакабри».

Повість «Не такий» ще більш значний за поставленими проблемами твір, адресований підліткам. Для цієї категорії читачів написано не так багато талановитих художніх текстів, тому це важлива подія у царині дитячої літератури.

Література

1. Гридін С. Не такий / Гридін С. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2013. – 174 с.

2. Гридін С. Федько, прибулець з Інтернету / Гридін С. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2011. – 152 с.

3. Гридін С. Федько у віртуальному місті / Гридін С. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2012. – 176 с.

4. Гридін С. Федько у пошуках чупакабри / Гридін С. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2012. – 176 с.

5. Копистянська Н. Жанр, жанрова система у просторі літературознавства. – Львів: Паіс, 2005. – 368 с.

6. Літературознавча енциклопедія. У 2 томах. Автор-укладач Ковалів Ю. І. – К.: Видавничий центр «Академія», 2007. – Т.1. – 568 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 948 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS