П’ятниця, 2024-Бер-29, 05.13.42
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Привалова Світлана, Мова Ольга. Людина і природа у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника
2014-Лис-09, 17.37.24

Привалова Світлана, Мова Ольга. Людина і природа у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника …12–15.

Для покликання: Привалова Світлана. Людина і природа у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника [Текст] / Світлана Привалова, Ольга Мова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 12–15.

 

У статті досліджено проблему людини і природи у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника.

Ключові слова: проблема людини і природи, творчість Т. Шевченка-поета, творчість Т. Шевченка-художника.

 

В статье исследована проблема человека и природы в творчестве Т.Шевченко-поэта и Т. Шевченко-художника.

Ключевые слова: проблема человека и природы, творчество Т. Шевченко-поэта, творчество Т. Шевченко-художника.

 

The article deals with investigating the problems of a human-being and the nature in the creative activity of Taras Shevchenko as a poet and an artist.

Keywords: the problem of a human and the nature Shevchenko’s creative activity, poet, artist.

 

Цитата, с. 14. Тарас Шевченко першим у вітчизняному мистецтві висловив протест проти безправного становища жінки. Митець вибрав типове явище царської Росії, зіставивши чистоту народних звичаїв і бруд панської розпусти. Сама героїня – багатостраждальний український народ; офіцер на здибленому коні – монархія;постать селянина, чимось подібного до козака Мамая,– символ вільного минулого. Образ селянина-ложкаря, що на передньому плані, майже поряд з Катериною, сповнений суму та співчуття до дівчини,підкреслює її горе та переживання. Пан-офіцер зображений на задньому плані, в затіненій частині картини, і є ніби темною плямою. Порівняно з величною постаттю Катерини він виглядає мізерним, іграшковим. Таке зображення зумовлене не лише вимогами перспективи, а й бажанням художника передати контрастність образів. Невипадково на картині зображений собака, який гавкає на вершника(як ми знаємо, собаки гавкають лише на злих людей). Образ вітру – поетична деталь, до якої звертається Шевченко для яскравішого відображення всіх труднощів, які спіткали Катерину на її важкому шляху. Через вітер розвіваються стрічки на голові в Катерини. Деталі, які введені у полотно Шевченком, допомагають краще розкрити головну думку картини, показати страшні моменти у тяжкому житті людей Російської імперії і сприяють розумінню полотна. Свідком трагедії дівчини виступає і розложистий віковий дуб. Видно, що напередодні була сильна буря. Біля дуба лежить відірвана гілка, листок. Ця гілка ніби паралель з долею героїні. Як гілочка відірвалася від могутнього дуба, так і Катерина відійшла відзвичаїв свого народу, від батьківських традицій. Трагічна доля героїні перегукується також з колосками жита і пшениці, що лежать на дорозі і будуть потоптані людськими ногами.

 

Література

1. Буряк О. Художнє осягнення вікової психології у творі«Мені тринадцятий минало…» / Олена Буряк // Дивослово. – №3. – 2010. – 20–23 с.

2. Неділько Г. Тарас Шевченко: Життя і творчість / Г. Неділько. – К. : Рад. школа, 1988. – 246 с.

3. Тарас Шевченко. Кобзар / Тарас Шевченко. – К. : Дніпро, 1985. – 640 с.Привалова Світлана, Мова Ольга. Людина і природа у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника …12–15.

Для покликання: Привалова Світлана. Людина і природа у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника [Текст] / Світлана Привалова, Ольга Мова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 12–15.

 

У статті досліджено проблему людини і природи у творчості Т. Шевченка-поета і Т. Шевченка-художника.

Ключові слова: проблема людини і природи, творчість Т. Шевченка-поета, творчість Т. Шевченка-художника.

 

В статье исследована проблема человека и природы в творчестве Т.Шевченко-поэта и Т. Шевченко-художника.

Ключевые слова: проблема человека и природы, творчество Т. Шевченко-поэта, творчество Т. Шевченко-художника.

 

The article deals with investigating the problems of a human-being and the nature in the creative activity of Taras Shevchenko as a poet and an artist.

Keywords: the problem of a human and the nature Shevchenko’s creative activity, poet, artist.

 

Цитата, с. 14. Тарас Шевченко першим у вітчизняному мистецтві висловив протест проти безправного становища жінки. Митець вибрав типове явище царської Росії, зіставивши чистоту народних звичаїв і бруд панської розпусти. Сама героїня – багатостраждальний український народ; офіцер на здибленому коні – монархія;постать селянина, чимось подібного до козака Мамая,– символ вільного минулого. Образ селянина-ложкаря, що на передньому плані, майже поряд з Катериною, сповнений суму та співчуття до дівчини,підкреслює її горе та переживання. Пан-офіцер зображений на задньому плані, в затіненій частині картини, і є ніби темною плямою. Порівняно з величною постаттю Катерини він виглядає мізерним, іграшковим. Таке зображення зумовлене не лише вимогами перспективи, а й бажанням художника передати контрастність образів. Невипадково на картині зображений собака, який гавкає на вершника(як ми знаємо, собаки гавкають лише на злих людей). Образ вітру – поетична деталь, до якої звертається Шевченко для яскравішого відображення всіх труднощів, які спіткали Катерину на її важкому шляху. Через вітер розвіваються стрічки на голові в Катерини. Деталі, які введені у полотно Шевченком, допомагають краще розкрити головну думку картини, показати страшні моменти у тяжкому житті людей Російської імперії і сприяють розумінню полотна. Свідком трагедії дівчини виступає і розложистий віковий дуб. Видно, що напередодні була сильна буря. Біля дуба лежить відірвана гілка, листок. Ця гілка ніби паралель з долею героїні. Як гілочка відірвалася від могутнього дуба, так і Катерина відійшла відзвичаїв свого народу, від батьківських традицій. Трагічна доля героїні перегукується також з колосками жита і пшениці, що лежать на дорозі і будуть потоптані людськими ногами.

 

Література

1. Буряк О. Художнє осягнення вікової психології у творі«Мені тринадцятий минало…» / Олена Буряк // Дивослово. – №3. – 2010. – 20–23 с.

2. Неділько Г. Тарас Шевченко: Життя і творчість / Г. Неділько. – К. : Рад. школа, 1988. – 246 с.

3. Тарас Шевченко. Кобзар / Тарас Шевченко. – К. : Дніпро, 1985. – 640 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 771 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS