Зайцева Наталія. Два уроки з вивчення творчості Володимира Сосюри …21–27.
Для покликання: Зайцева Наталія. Два уроки з вивчення творчості Володимира Сосюри [Текст] / Наталія Зайцева // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 21–27.
Цитата, с. 21.
Урок 1
Тема: Володимир Сосюра. Роздвоєність його душі. Автобіографічний роман «Третя Рота»
Мета: представити учням В. Сосюру як визначного лірика ХХ століття, ознайомити із життєвим та творчим шляхом; розвивати вміння працювати з додатковою літературою та іншими інформаційними джерелами, висловлювати думки; виховувати любов до поетичного слова, естетичний смак, почуття гордості за поетів своєї країни.
Очікувані результати
Учні знатимуть:
автобіографічні відомості про поета;
автобіографічну основу роману «Третя Рота»;
жанрові особливості твору;
зміст поезії «Два Володьки».
Учні вмітимуть:
самостійно аналізувати зміст роману;
усвідомлено й виразно читати поезію «Два Володьки»;
висловлювати власне ставлення до ліричного героя.
Тип уроку: засвоєння нових знань (зустріч із поетесою).
Випереджальне завдання: опрацювати біографію В.Сосюри за підручником, окремим учням підготувати повідомлення за автобіографічним романом «Третя Рота».
Обладнання: портрет В.Сосюри, виставка творів, учнівські презентації.
Цитата, с. 24.
Урок 2
Тема: Художня довершеність інтимної лірики поета. Майстерне поєднання в поезії любові до Вітчизни, рідної природи і коханої. Поема «Мазепа» (пролог)
Мета: сприяти поглибленню знань учнів про особисте життя, інтимну та патріотичну лірику поета; розвивати інтерес до національних надбань українського народу; виховувати почуття людяності, доброти, честі, патріотизму.
Очікувані результати
Учні знатимуть:
– інтиму та патріотичну лірику В.Сосюри;
– зміст поеми «Мазепа»;
– жанрові особливості поеми.
Учні вмітимуть:
– самостійно аналізувати твори;
– визначати жанрові особливості поеми;
– висловлювати власне ставлення до проблем, порушених у поемі «Мазепа»;
– характеризувати героїв поеми;
– вдумливо й виразно читати поезії.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Випереджальне завдання: попередньо групи учнів отримали завдання проаналізувати вірші поета, вивчити їх напам’ять, знайти інформацію про кохання В.Сосюри.
Обладнання: портрет В. Сосюри, світлини В.Сосюри та його дружини Марії Гаврилівни, тексти творів поета.Зайцева Наталія. Два уроки з вивчення творчості Володимира Сосюри …21–27.
Для покликання: Зайцева Наталія. Два уроки з вивчення творчості Володимира Сосюри [Текст] / Наталія Зайцева // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №9. – 48 с. – С. 21–27.
Цитата, с. 21.
Урок 1
Тема: Володимир Сосюра. Роздвоєність його душі. Автобіографічний роман «Третя Рота»
Мета: представити учням В. Сосюру як визначного лірика ХХ століття, ознайомити із життєвим та творчим шляхом; розвивати вміння працювати з додатковою літературою та іншими інформаційними джерелами, висловлювати думки; виховувати любов до поетичного слова, естетичний смак, почуття гордості за поетів своєї країни.
Очікувані результати
Учні знатимуть:
автобіографічні відомості про поета;
автобіографічну основу роману «Третя Рота»;
жанрові особливості твору;
зміст поезії «Два Володьки».
Учні вмітимуть:
самостійно аналізувати зміст роману;
усвідомлено й виразно читати поезію «Два Володьки»;
висловлювати власне ставлення до ліричного героя.
Тип уроку: засвоєння нових знань (зустріч із поетесою).
Випереджальне завдання: опрацювати біографію В.Сосюри за підручником, окремим учням підготувати повідомлення за автобіографічним романом «Третя Рота».
Обладнання: портрет В.Сосюри, виставка творів, учнівські презентації.
Цитата, с. 24.
Урок 2
Тема: Художня довершеність інтимної лірики поета. Майстерне поєднання в поезії любові до Вітчизни, рідної природи і коханої. Поема «Мазепа» (пролог)
Мета: сприяти поглибленню знань учнів про особисте життя, інтимну та патріотичну лірику поета; розвивати інтерес до національних надбань українського народу; виховувати почуття людяності, доброти, честі, патріотизму.
Очікувані результати
Учні знатимуть:
– інтиму та патріотичну лірику В.Сосюри;
– зміст поеми «Мазепа»;
– жанрові особливості поеми.
Учні вмітимуть:
– самостійно аналізувати твори;
– визначати жанрові особливості поеми;
– висловлювати власне ставлення до проблем, порушених у поемі «Мазепа»;
– характеризувати героїв поеми;
– вдумливо й виразно читати поезії.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Випереджальне завдання: попередньо групи учнів отримали завдання проаналізувати вірші поета, вивчити їх напам’ять, знайти інформацію про кохання В.Сосюри.
Обладнання: портрет В. Сосюри, світлини В.Сосюри та його дружини Марії Гаврилівни, тексти творів поета.
|