П’ятниця, 2024-Кві-26, 17.24.49
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі»

Жила Світлана. Вивчення роману Р. Іваничука «Торговиця» у вищій школі
2014-Лис-15, 01.25.57

Жила Світлана. Вивчення роману Р. Іваничука «Торговиця» у вищій школі ...23–27.

Для покликання: Жила Світлана. Вивчення роману Р. Іваничука «Торговиця» у вищій школі [Текст] / Світлана Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №10. – 48 с. – С. 23–27.

 

У статті здійснюється спроба проаналізувати композицію роману Р. Іваничука «Торговиця», образ міста Коломиї, духовний аристократизм українців, які виборювали незалежність України.

Ключові слова: композиція роману, образ міста, образна система роману, духовний аристократизм.

 

В статье произведена попытка проанализировать композицию романа Р. Иваничука «Торговица», образ города Коломыи, духовный аристократизм украинцев, которые боролись за независимость Украины.

Ключевые слова: композиция романа, образ города, образная система романа, духовный аристократизм.

 

The article discusses the contexture of R. Ivanichuk’s novel «Torhovytsia» and the image of the city Kolomya. The inward aristocratism of Ukrainians, who had been fighting for the independence of Ukraine, is investigate.

Keywords: novel’s contexture, the image of the city, image system of the novel, inward aristocratism.

 

Цитата, с. 23. На філологічних й історичних факультетах університетів вивчається текстуально й оглядово історична проза Романа Іваничука. Оскільки багато філологів розглядають тетралогію письменника «Вогненні стовпи» (перша книга – прелюд «Передлуння», друга – роман-легенда «Рев оленів нарозвидні», третя – притча «Вогненні стовпи» і четверта – реквієм «Космацький ґердан»), радимо до цих книг долучити ще й «Торговицю», в якій розповідається про покоління автора від 30-х років минулого століття під час польської, радянської й німецької окупацій і здобуття героями України довгоочікуваної Незалежності. Поява твору зумовлена як потребою часу, коли відбувається переоцінка цінностей,так і зрілістю національної позиції письменника, його життєвим досвідом. Автор стверджує, що в «Торговиці» він хотів показати в художній формі історичні події – створення ОУН, УПА, польську, німецьку і дві радянські окупації та величний час становлення Незалежної України. Роман Іваничук кидає яскравий промінь світла у той згусток історичної імли, що утворилася навколо зародження і діяльності ОУН, УПА в свідомості багатьох людей України; вміло декодує міфологеми тоталітарної доби, до яких належить і сформований радянською системою негативний стереотип воїна ОУН – УПА; веде читачів до джерел виникнення цих життєво важливих організацій. Зображувальна драматургія цього роману така ж, як і «Вогненних стовпів» – вона створюється під знаком духовності. Художній світ прози Романа Іваничука моделює об’ємні знання суспільно-культурного досвіду: світоглядні уявлення українців, їхні прагнення бути вільними,орієнтацію на націоналізацію особистості (націоналізація є національна цивілізація й національна освіта), вхід українства у світ європейського життя і в сферу найпередовіших здобутків усього людства, у взаємну цивілізацію. Автор переконливо показує, як батьки й українська школа дбали, аби їхні діти сформувалися як справжні українці. Письменник творить складний і багатогранний світ головних героїв – справжніх громадян і патріотів рідної України, які з почуттям обов’язку і відповідальності захищали її честь і гідність. У романі мозаїчно зображаються сцени у театрі людського буття – своєрідна галерея про людину й буття. Вражає зображальна драматургія епічного твору, цільність авторської філософської концепції і, нарешті, висока професійна майстерність Р. Іваничука. Герої письменника щирі не тільки у своєму єстві, а й драматизмі свого існування. Часто автор оголює духовні шукання в атмосфері духовної самотності,породженої соціальною атомарністю людей. У драмі життя змальовує героїв, у їхніх образах концентруються категорії моральні, філософські, ущільнюються ідеї, настрої. Текст «Торговиці», як зерно жита, що містить у собі програму майбутнього розвитку, не є застиглим, а рухомим, і залежить почасти від сприймання різними читачами. В одних він є ростком, а в інших – високим і розкішним стеблом. Для мене, скажімо, історичні романи Іваничука – це заклик до духовності, людяності, незалежної України.

 

Література

1. Іваничук Роман. Моя кунсткамера. – Львів : Срібне слово, 2009. – 252 с.

2. Іваничук Р. І. Торговиця: роман / Р.І. Іваничук. – Харків :Фоліо, 2013. – 220 с.

3. Іваничук Р. І. Вогненні стовпи. Тетралогія. Видання друге, доповнене. – Львів : Літопис, 2006. – 516 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 774 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS