«Українська література в загальноосвітній школі», №8,
2012
Передплатний індекс 22410
Зміст
Інформує МОНмолольспорт України
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в
загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013
навчальному році
(лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 року
№1/9-426)…2
Літературознавство і школа
Голобородько Я. Художні стратегії Тумаса Транстрьомера. Есей про лауреата Нобелівської
премії з літератури 2011 року...7
Хоча літературу ніколи, якщо не помиляюся, не
зараховували до вельми «точних» сфер, проте це зовсім не означає, що не існує
індикаторів із достатнім ступенем точності, які вимірюють реальний стан справ у
конкретно-національному літпроцесі. З-поміж цих індикаторів варто виділити
такий — можливість називання письменником подій, тенденцій і явищ, що стаються
й розвиваються довкола, своїми, а якщо влучніше — їхніми достеменними іменами.
Овдійчук Л. Реальний і паралельний світ, або На березі сподівань Галини Малик...10
Ім’я Галини Малик як дитячої письменниці асоціюється
перш за все з її «Злочинцями з паралельного світу» та «Злочинцями з
паралельного світу — 2». Цей твір унікальний в українській літературі, оскільки
чорнобильська тема для дитячого читання не розроблялася.
Клименко Т. Образ книги
(книжника, письма) у «Повісті
минулих літ»...12
У статті розглядається книжна мудрість як активна
духовна цінність гармонізації інтелектуального й культурного життя людини
середньовіччя. У своєму дослідженні автор спирається на текст «Повісті минулих
літ» та вибудовує погляд на писемну творчість, її різноманітність,
просвітницьку спрямованість і прагнення закарбувати у слові почуття та
прагнення людей того часу.
Беценко Т. Народнопісенні
універсали в індивідуально-авторській інтерпретації Михайла Стельмаха...14
У статті з’ясовано поняття народнопоетичних
універсалій (в загальному аспекті); розглянуто специфіку мовнобразної
системи ідіолекту М. Стельмаха; звернено увагу на особливості актуалізації
народнопоетичних універсалій в мовотворчості письменника; зроблено висновки про
специфіку стильової манери митця.
Логвіненко Н. М. Стельмах: компетентнісний підхід до з’ясування самобутнього світу
творчості письменника…17
У статті розглядаються особливості побудови
тематичного блоку «Михайло Стельмах» авторського підручника з української
літератури для 7 класу та методика вивчення творів письменника «Чотири броди.
Частина Г, «Мак цвіте» на компетентнісних засадах.
Ключові слова: народнопоетична основа творів, різнорівневі завдання,
функції підручника, загальнонавчальні компетентності.
Заочний круглий стіл «Компетентнісний підхід в літературній освіті»
Васьківська Г. Знання про людину
як основа формування соціальної компетентності...22
Перехід на статтю:
Фасоля А. Етапність формування загальнонавчальних умінь на уроках української літератури...25
Стаття присвячена проблемам формування
загальнонавчальних умінь у процесі вивчення української літератури в основній
школі.
Яценко Т. Формування літературної компетентності учнів у процесі вивчення творчості
А. Дімарова…32
У статті уточнено поняття «літературна
компетентність», окреслено компетентнісно орієнтовану методику вивчення
автобіографічної повісті А. Дімарова «Блакитна дитина».
Бондаренко Л. Українська література 10-х років XX століття (методичний варіант вивчення
теми)…36
У статті
запропоновано методичний варіант вивчення теми «Українська література 10-х
років XX століття» у десятому класі. Подано матеріали для слова вчителя та
виступів учнів.
Попович Н. Урок за новелою О. Гончара «За мить щастя»…40
Назаренко Л. «Його голос до рідного краю долітав, наче краплі роси». Життя і творчість
Миколи Холодного...43
Номінація «Сценарій позакласного заходу»
Сушко Л. Поет материнського смутку і материнської величі. Літературно-музична композиція
з нагоди 100-річчя від дня народження Андрія Малишка…46
Шановні
читачі!
Передплачуйте
часопис «Українська література в загальноосвітній школі»
Індекс:
22410. Періодичність — 12 номерів на рік.
Передплатити
журнал можна в усіх відділеннях зв’язку, починаючи з будь-якого номера.
Сподіваємося, що «Українська література в загальноосвітній школі» стане
надійним помічником у вашій благородній праці.