Вівторок, 2024-Кві-23, 12.05.24
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Атаманчук А., Карпяк О. Максим Рильський. «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
2014-Кві-02, 21.07.34
Атаманчук А., Карпяк О. Максим Рильський. «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною…» …34–35.
Для покликання: Атаманчук А. Максим Рильський. «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною…» [Текст] / А. Атаманчук, О. Карпяк // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №4. – 48 с. – С. 34–35.

Цитата, с. 34. Тема. Максим Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…». Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови.
Мета: ознайомити школярів із життєвим шляхом М. Рильського, проаналізувати поезії; розвивати вміння виразно і вдумливо читати вірші, відчувати поетичне слово; виховувати естетичний смак учнів.
Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.
Обладнання: презентація «Життя і творчість М. Рильського», ілюстрації до віршів, відеоколаж «Дощ».
Епіграф: О скільки у природи немудро-мудрих літер! О скільки у людини невміння прочитать... (П. Тичина)
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
- Які твори про природу ви знаєте?
- Чим є природа для кожного з нас?
- Прокоментуйте народний вислів: «Природа одному мати, а іншому – мачуха».
III. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом Максима Рильського (презентація).
Довідка для вчителя.
Максим Тадейович Рильський народився 19 березня 1895 року в Києві. Його батько, етнограф, громадський діяч і публіцист Тадей Рильський, був сином багатого польського пана Розеслава Рильського і княжни Трубецької. Мати Максима Рильського, Меланія Федорівна, була простою селянкою з села Романівки (нині Попільнянського району Житомирської області). 1902 року помер батько, і родина переїхала з Києва в Романівку.
Максим (названий на честь Максима Залізняка) зростає в середовищі Лисенків, Старицьких, Косачів, Ревуцьких. Його дитинство минало серед книжок, музики, мистецтва – з одного боку, і романівських краєвидів та сільського оточення – з іншого. Змалку відчуваючи тепло рідної землі та радість спілкування з видатними представниками київської інтелігенції, він ще дитиною відчув у собі потяг до поетичного слова. У сім років Максимко написав свій перший вірш «Прошак»:
Цитата, с. 35. Дослідження художніх особливостей вірша.
Епітети: палітрою пишною; красою розкішною; роси сріблисті; шати барвисті; кольорами дивними; цілунками переливними; фарби рожеві, злотисті, червоні; срібно-блакитне повітря; ніжні осінні пісні тиходзвонні).
Персоніфікація: осінь-маляр осипає красою, розсипа роси, тумани розливає, ліс одягає у шати, обливає кольорами, сміється до вітру, грає цілунками).
Авторський неологізм – тиходзвонні.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 2295 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS