Субота, 2024-Кві-27, 07.35.34
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Голобородько Я. Ліричний емоціолект Маріанни Кіяновської
2013-Жов-15, 01.46.59
Голобородько Я. Ліричний емоціолект Маріанни Кіяновської [Текст] / Я. Голобородько // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – №10. – 48 с. – С. 34–36.

Цитата, с. 34. Коли поезія стає всезахоплюючим і всепоглинаючим рухом стихій, коли ці стихії, неначе накати морських хвиль під час шторму, безоглядно накочуються і так само безоглядно змінюють одна одну, коли немає і, за гамбурзьким рахунком, не може бути рецесій та рецесивності, а навпаки, переживання і пристрасті відкриті, як на високо піднесеній долоні, коли емоції та експресії, одне слово, емоціолект стає найпереконливішою і найінформативнішою мовою, коли життя постає у беззастережному й безжальному зіткненні полюсів, крайнощів, протилежних станів-настроїв, тоді стає зрозуміло: настав період тектоніки почуттів і поетикальних зрушень.
Саме такі семантико-почуттєві й структурно-поетикальні зрушення оприявлюють книжки Маріанни Кіяновської «Книга Адама» (Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2004), «Звичайна мова» (Київ: Факт, 2005) і «Дещо щоденне» (Київ: Факт, 2008), у яких із наснаженою послідовністю, ба навіть самовідданістю виражено й виплеснуто різні культури – поетичні й наративні, аксіологічні й мисленнєві, стильові й вербальні, в яких, власне, концептуально закумульовано різноманітні культури ліричного відчування й поетичної комунікації.
Приваблива й строката, ба навіть феєрична розмаїтість культур у низці збірок, видрукуваних із мінімізованим або незначним часовим інтервалом, – це не тільки фіксація духовно-ментального розвою і його текстового увиразнення. І не тільки ретрансляція художнього потенціалу. Тут насамперед відчувається внутрішнє тяжіння до образно-естетичної мультиполюсності – позаяк ці книжки Маріанни Кіяновської настільки різні, наскільки можуть бути різними хіба що акцентуйовані контрасти. Якими і є «Книга Адама», «Звичайна мова» й «Дещо щоденне».
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 655 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS