Яровенко Т. Від експериментів В.
Винниченка до «Експерименту» О. Жовни (полемічна інтерпретація
повісті та її
кіноверсії) [Текст] / Т. Яровенко // Українська література в
загальноосвітній школі. – 2013. – №10. – 48 с. – С. 41–46.
У статті робиться спроба
окреслити коло проблемних питань у творах сучасного прозаїка О. Жовни через їх
кінематографічну версію, орієнтуючи реципієнтів на проведення аналогій з
історією сприйняття й оцінки сучасниками експериментальних творів В.
Винниченка.
Ключові слова: інтерпретація,
інтертекстуальність, інфернальність, кінематограф, проблематика, режисура,
рецепція.
Література
1. Бондар
В. Рання проза: пошуки власного стилю/Жовна О. Маленьке життя. – Кіровоград:
ПВЦ «Мавік», 2004. – С. 3-10.
2. Брюховецька О. Світло ночі:
політика, етика, естетика/Брюховецька О. // Кіно-Театр, 2004. – №4. – С.40.
3. Винниченко В. О морали
господствующих и морали угнетённых (Открытое письмо к моим читателям и
критикам) / Винниченко В. – Львів: Друкарня народна, 1911. -С. 38.
4. Гехтер М. Українська література в
1910 р. / Гехтер М. // Літературно-Науковий Вістник, 1911. – №2. – С. 317-359.
5.
Гусар
Струк Д. Винниченкова моральна лабораторія / Гусар-Струк Д. // Сучасність,
1980. – ч. 7/8. – С. 105.
6. Єрофєєв В. «Екранізація – це
вбивство!»/ Єрофєєв В. //
Кіно– коло, 2002. – № 3. – С. 117-119.
7. Жовна
О. Її тіло пахло зимовими яблуками: Оповідання та повісті / Жовна О. – Львів:
ЛА «Піраміда»,
2008. – 388с. Далі цитуємо за цим виданням з позначенням сторінок.
8. Жовна О. Плутане інтерв’ю.
Розмову провела Надія Черненко // Кур’єр Кривбасу – 2000. – №129. – С. 3-9.
9. Іванишина Л. Ще один божевільний
/ Іванишина Л. // Кіно-Театр, 2005. – № 6. – С. 26-27.
10. Кияшко О. «Партитура на
могильному камені» / Кияшко О. // Кіно – Театр. – 1996. – № 4. – С. 43.
11. Клочек Г. Про енергетику
творчості В. Винниченка як інтегрований критерій її оцінки (до постановки
проблеми) /Клочек Г. // Наукові записки/ Кіровоград. Держ. пед. ун-тет ім. В.
Винниченка. – Кіровоград, 2005. – Вип. 62. – С. 3-11. – Серія: Філологічні
науки (Літературознавство, мовознавство).
12. Олександр Жовна: «Містика й була
найбільш розчарована...» // Кіно – Театр, 2005. – №5. – С.23-25.
13. Панченко В. Запрошення до
потойбіччя // Жовна О. Вдовушка. – Кіровоград: Кіровоградське державне
видавництво, 1996. – С. 3-5.
14. Панченко В. Будинок з химерами. Творчість Володимира Винниченка 1900 – 1920
рр. у європейському
контексті / Панченко В. – Кіровоград. – 1998. – С. 39.
15. Поліщук Я. Нещасливі коханці й блудні сини Жовни: file: // F: \
ЛітАкцент – світ сучасної літератури. htm
16. Саєнко
В. Художня своєрідність кіноповісті Олександра Жовни «Визрівання» / Саєнко В.
// Наукові
записки, серія: філологічні науки (літературознавство). – Випуск 50. – 2003. – С.
338 -348.
17. Сподарець М. Хвильовий і
Достоєвський: інтертекс-туальні кореляції / Сподарець М. // V Конгрес
Міжнародної асоціації україністів. Літературознавство. – Кн.1. – С.153.
18. Тхорук Р. Драми «Дізгармонія» та «Щаблі
життя»: відгуки перших читачів / Тхорук Р. // Наукові записки. -Випуск 62. – Серія:
Філологічні науки (літературознавство, мовознавство). – Кіровоград: РВВ КДПУ
ім. В. Винниченка, 2005. – С. 71-80.
19. Щербина А. Слепой музыкант
Короленко как попытка зрячих проникнуть в психологию слепых (в свете моих
собственных наблюдений) / Щербина А. – Москва, 1916. Про дану роботу читай: Л.
Кулик «О.М. Щербина про художню та реальну правду у творі В.Г. Короленка «Сліпий
музикант» //Дефектологія, 2005, № 2. – С.45-47.
Татьяна Яровенко. От экспериментов В. Винниченко до «Эксперимента»
А. Жовны (полемическая интерпретация повести и ее киноверсии)
В статье осуществляется попытка очертить круг проблемных
вопросов в произведениях современного прозаика А. Жовны через их кинематографическую
версию, ориентируя реципиентов на проведение аналогий с историей восприятия и
оценки современниками экспериментальных произведений В. Винниченко.
Ключевые слова: интерпретация, интертекстуальность, инфернальность, кинематограф,
проблематика, режиссура, рецепция.
T.Yarovenko. From V.
Vynnychenko’s experiments to «The Experiment» by A. Zhovna (polemic
interpretation of novelet and its screen version)
The article implements the
attempt to outline the scope of problematic points in the creative work of
modern prosaic A. Zhovna. This is reached via the creative works’ screen
versions orienting recipients to build up analogies with history of perception
and evaluating of V.Vynnychenko’s experimental works by his contemporaries.
Key words: interpretation, intertextuality, infernality,
cinematograph, problems, stage direction, perception.
|