Юдіна І. Шевченкова «Лілея» і
вчительське відчуття літератури [Текст] / І. Юдіна // Українська література в
загальноосвітній школі. – 2014. – №1. – 48 с. – С. 18–21. Стаття без скорочень у форматі PDF
Авторка у формі есе подає своє
розуміння і відчуття поезії Тараса Шевченка. Слово Великого поета України
надихає на спільну творчу діяльність учителя і учнів. Розв’язання проблеми
викладання літератури вбачає в оновленні змісту, форм і методів навчання на
засадах рефлексійно-пізнавальної діяльності.
Ключові слова: українська
література в школі, Тарас Шевченко, творча діяльність учителя і учнів,
рефлексійно-пізнавальна діяльність.
Инна Юдина. «Лилея» Т. Г. Шевченко
и учительское ощущение литературы
Автор в форме эссе раскрывает свое
понимание и ощущения поэзии Тараса Шевченко. Слово Великого поэта Украины
воодушевляет на общую творческую деятельность учителя и учеников. Решение
проблемы преподавания литературы усматривается в обновлении содержания форм и
методов обучения на началах рефлексивно-познавательной деятельности.
Ключевые слова: украинская
литература в школе, Тарас Шевченко, творческая деятельность учителя и учеников,
рефлексивно-познавательная деятельность.
Inna Yudina. «Lileya» by
Shevchenko and a scholastic feeling of literature
The author represents her
understanding and feeling of poetry of Taras Shevchenko by means of an essay.
The Word of a great poet of Ukraine inspires a teacher and the students with
mutual creativity.
A problem-solving of literature
teaching supposes a renewal of teaching forms and methods based on reflexive
and cognitive activity. I, as a teacher, set myself the task of not only
teaching the theory and its practical application but also evoking emotions,
judgments and thoughts. In a word, a child should think, speak and act. The
emotion aroused after the study of the poetry, has to manifest itself, because
nowadays an emotional intellect (EQ) plays its main role and outstrips IQ,
which was so popular before. The most important thing is a contact between a
teacher and the students. Not only an intellectual one, a teacher has to
inquire about a child’s hobbies and interests. Subject to the above conditions
a teaching process will be efficient both in respect to the knowledge level and
a mutual respect level between a teacher and the
students.
Keywords: the Ukrainian literature
at school, Taras Shevchenko, mutual creativity of a teacher and the students,
reflexive and cognitive activity
Література
(с. 21)
1. Васьківська, Г. О.Формування
системи знань про людину у старшокласників: теорія і практика [Текст] / Г.
О. Васьківська. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова,
2012. – 512 с.
2. Всеукраїнське опитування
вчителів [Електронний ресурс] // Сайт лабораторії дидактики Інституту
педагогіки НАПН України. – Режим доступу:
http://www.didactics.ucoz.ua/load/doslidzhennja/arkhiv/40
3. Косянчук, С.В. Роль і
місце риторики у сучасній школі: результати досліджень [Текст] / [авт. кол.:
Шелехова Г.Т., Голуб Н.Б., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.,
Федорчук Т.М., Косянчук С.В.] // Навчання старшокласників української мови
на академічному рівні : посіб. для вчителя. – К. : Пед. думка, 2012. – 208
с.
4. Логвіненко, Н.
Формування змісту шкільного курсу літератури – одна з невіддільних функцій
методики літератури [Текст] / Наталія Логвіненко // Українська література в
загальноосвітній школі. – 2013. – №7–8. – 64 с.
5. Русалкіна,
Л.М. Засоби риторики як основа особистісного зростання учнів [Текст]
/ Л.М. Русалкіна, С.В. Косянчук // Українська мова і література в
школі. – 2009. – №8. – 48 с.
6. Сухомлинський, В.О. Суспільство
і вчитель [Текст] / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: В
5-ти т. – Т. 5: Статті. – К. : Рад.школа, 1977. – 639 с.
References
1. Vaskivska, G. О.
Formuvannia systemy znan pro liudynu u starshoklasnykiv: teoria і praktyka
[Formation of knowledge system of human by the senior high school students:
theory and practice] / G.O. Vaskivska. – K. : Vydavnyctvo
NPU imeni M.P. Drahomanova, 2012. – 512 p.
2. Vseukrainske opytuvannia
vchyteliv [All Ukrainian teachers’ poll] / [Internet resource] // Web-site
of Didactics Laboratory of Institute of Pedagogic NAPS of Ukraine. – URL:
http://www.didactics.ucoz.ua/load/doslidzhennja/arkhiv/40
3. Kosianchuk, S.V. Rol I
misce rytoryky u suchasnii shkoli: rezultaty doslidzhen [Role and place of
rhetoric in high school: results of a poll] / [avt. kol.: Shelekhova G.T.,
Holub N.B., Bondarenko N.V., Novosiolova V.I., Fedorchuk T.M.,
Kosianchuk S.V.] // Navchannia starshoklasnykiv ukraiinskoii movy na
akademichnomu rivni : posib. dlia vchytelia. – K. : Ped. dumka, 2012. – 208 p.
4. Logvinenko, N.
Formuvannia zmistu shkilnoho kursu literatury – odna z neviddilnykh funkciy
metodyky literatury [Formation of a content of the school course of literature,
one of the integral functions of the literature methodology] / Nataliia
Logvinenko // Ukraiinska literature v zahalnoosvitniy shkoli. – 2013. – №7–8. –
64 p.
5. Rusalkina, L.M.
Zasoby rytoryky iak osnova osobystisnoho zrostannia uchniv [Rhetoric means as
ground for personal growth of students] / L.M. Rusalkina,
S.V. Kosianchuk // Ukraiinska literature v zahalnoosvitniy shkoli.– 2009. –
№8. – 48 p.
|