Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-02, 08.08.20
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Лілік Ольга. Читацька конференція в системі позакласного читання (на матеріалі екзистенціальної прози)
2014-Лип-23, 01.33.03

Лілік Ольга. Читацька конференція в системі позакласного читання (на матеріалі екзистенціальної прози) …34–36.

Для покликання: Лілік Ольга. Читацька конференція в системі позакласного читання (на матеріалі екзистенціальної прози) [Текст] / Ольга Лілік // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №6. – 48 с. – С. 34–36.

Автор статті робить спробу схарактеризувати читацьку конференцію як форму проведення уроку з позакласного читання. З цією метою досліджує особливості підготовки й проведення читацької конференції, пропонує орієнтовні моделі читацьких конференцій на основі художніх творів з екзистенціальними мотивами .

Ключові слова: позакласне читання, читацька конференція, екзистенціалізм.

Автор статьи пытается охарактеризовать читательскую конференцию как форму проведения урока внеклассного чтения. С этой целью исследует особенности подготовки и проведения читательской конференции, предлагает ориентировочные модели читательских конференций на основе художественных произведений с экзистенциальными мотивами.

Ключевые слова: внеклассное чтение, читательская конференция, экзистенциализм.

The author attempts to describe the reading conference as a lesson of extracurricular reading. To this end, explores the features of training and performing of reading conferences, offers tentative models of reading conferences based on literary works with existential motifs.

Keywords: extracurricular reading, reading conference, existentialism.

Цитата, с. 34. Ніла Волошина зазначала, що система позакласного читання передбачає ознайомлення учнів із творами, рекомендованими програмою; розширене читання творів письменника, який вивчається за шкільною програмою, з метою поглибленого знайомства з його творчістю й епохою, в яку жив і творив майстер слова; стихійне самостійне читання, в якому найяскравіше виявляються смаки й інтереси читача [4].

Анатолій Ситченко вважає, що привабливість позакласного читання полягає в тому, що учням пропонуються кращі літературні твори, відводиться досить часу на їх прочитання, надається необхідна педагогічна допомога для роботи над матеріалом, заохочується активність, самостійність і творчість читачів-учнів, помічаються їхні відкриття [5].

Уроки позакласного читання мають свої особливості, оскільки активізують читацький досвід учнів, розвивають інтерес до читання: «Одні дослідники специфіку такого уроку бачать в особливій атмосфері спілкування вчителя й учнів, інші -в темпах роботи, в обсязі матеріалу, що розглядається, і в методиці проведення уроку, ще інші -у змісті і меті його – розвиткові самостійності читання» [2].

Саме тому учитель-словесник має ретельно продумати структуру такого уроку, методи і прийоми, які використовуватимуться підчас заняття: написання й обговорення відгуків і анотацій на прочитану книжку; повідомлення про твори сучасної літератури; стислі й детальні перекази, роздуми, повідомлення, листи письменникові; голосне читання окремих епізодів з книжки; читання напам’ять віршів; бесіда за читацькими щоденниками; робота над образотворчими засобами творів.

Упродовж останніх років особливо популярною серед учителів-словесників є така форма уроку позакласного читання як читацька конференція. Вона сприяє активній самостійній дослідницькій роботі учнів, систематизації та поглибленню знань,зміцненню навчальних і дослідницьких умінь, формуванню творчої уяви. Василь Шуляр розглядає учнівську конференцію як різновид міжпредметного семінару, який передбачає спільне обговорення найбільш суттєвих, узагальнених, інтегративних тем, проблем, питань усіма суб’єктами літературної освіти, які випливають із декількох споріднених дисциплін [6]. Анатолій Ситченко зазначає, що урок-конференція має багато спільного у підготовці та проведенні з уроком-семінаром. Істотна різниця між ними, на думку дослідника, полягає в тому, що тематика конференції охоплює великі за обсягом і схожі за проблематикою твори одного або кількох авторів. Наприклад, «Тенденції розвитку української прози 20-30-х рр. ХХ ст.» або: «Трагедія людини і народу в українській прозі 20-30-х рр. ХХ ст.» [5].

Література

1.  Андріяшик Р. Додому нема вороття / Р. Андріяшик. – К., 1976.-223с.

2.  Волошина Н. Уроки позакласного читання в старших класах / Н.Волошина. – К. : Радянська школа, 1988.-174 с.

3.  Волошина Н.Й. Вивчення української літератури в 5-у класі: посіб. для вчителя. – К. : Пед. думка, 1997. – 144 с.

4. Наукові основи методики літератури. Навчально-методичний посібник / За ред. доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента АПН України Н. Й. Волошиної. – К. : Ленвіт, 2002.–344 с.

5. Ситченко А. Методика навчання української літератури в загальноосвітній школі/А.Ситченко. – К. : Ленвіт, 2011 р. – 300 с.

6. Шуляр В. Форми організації вивчення літератури в профільних класах // Шуляр В. Стратегії літературної освіти школярів у системі профільного навчання. – Миколаїв, 2010. – 450 с.

Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 814 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS