Остаповець Т. Гуманістичний пафос новели «Гер переможений» Л.
Пономаренко [Текст] / Т. Остаповець
// Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – №11. – 48 с. – С. 29–30.
Цитата, с. 29. Педагогічне кредо:
Віддай людині крихітку себе,
За це душа наповнюється світлом.
Ліна Костенко
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю Любові Пономаренко; вчити уважно
читати й аналізувати новелу «Гер переможений», визначаючи наскрізний
гуманістичний пафос твору; розкрити зміст поняття «новела», визначити її ознаки
у творі; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки, коментувати епізоди
твору, оцінювати вчинки героїв; формувати світогляд учнів; виховувати чуйність,
доброту, милосердя, гуманність.
Цілі уроку.
Учні знатимуть: цікаві факти з життя Л.
Пономаренко; зміст новели «Гер переможений»; тлумачення літературознавчого
поняття «новела».
Учні вмітимуть: пояснювати значення терміна «новела»; визначати провідну думку кожного прочитаного епізоду; коментувати власне розуміння закінчення твору; визначати основну ідею твору, обґрунтовувати її; висловлювати свої думки щодо значення гуманізму в розвитку
людства і духовності кожної людини.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання:
портрет письменниці, виставка її книжок.
Методи, прийоми і форми роботи: «мікрофон», «передбачення», «незакінчене речення»,
рольова гра, бесіда, словникова робота, «два – чотири – всі разом», розповідь
від імені героя, «мозковий штурм», робота в парах, «діаграма Вена».
Ім’я уроку. «Не
дозволь, щоб зло тебе перемогло, але перемагай зло добром» (Римл. 12.21).
|