Парфенюк О. Утвердження прагнення
людини до любові, добра в оповіданні Б. Грінченка «Каторжна». 10 клас [Текст]
/ О. Парфенюк // Українська література в загальноосвітній школі. –
2013. – №10. – 48 с. – С. 27–29.
Цитата, с. 27. Мета: розглянути зміст оповідання «Каторжна», визначити
його головну думку; розкрити чинники формування характеру Докії, пояснити
причини душевних страждань дівчини, причини неординарного вчинку головної
героїні під час пожежі, виховувати вміння розуміти емоційний стан людини.
Цілі.
Учні знатимуть:
зміст оповідання «Каторжна»; чинники формування
характеру Докії.
Учні вмітимуть:
пояснити причини душевних
страждань головної героїні, причини неординарного вчинку дівчинки під час
пожежі; сформулювати власні цілі вивчення теми.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: дошка, мультимедійний проектор,
робоча картка учня, словник психологічних понять, текст оповідання «Каторжна»
Б. Грінченка.
Форми роботи: робота в парах, асоціювання,
бесіда, виразне читання, проблемне питання, «деталізація», вільне письмо.
Ім’я уроку. «А серце їхнє далеко від Мене.»
(Євангеліє від св. Матвія, 15, 8–9).
Цитата, с. 29. Рефлексивно-оцінювальний етап
– Зверніть увагу ще раз на епіграф
нашого уроку. Зазначте, чи не змінилася ваша думка після обговорення
оповідання. Якщо так, то прокоментуйте свій новий вибір.
Оберіть один із варіантів підсумкової роботи:
1) пригадайте ту людину, яку ви,
можливо, ненароком колись або й сьогодні образили, або ту, яка, можливо, вас
ненавмисне образила (чи словом, чи ділом, чи думкою). Зверніться до неї
подумки. Поясніть / запитайте, у чому причина такого ставлення; запишіть
ключові фрази свого звернення;
2) запишіть свої настанови людям,
щоб ситуацій, подібних Докійчиній, було якомога менше;
3) продумайте і запишіть способи, з
допомогою яких можна попросити вибачення.
2. Самооцінка роботи на уроці.
– А тепер погляньте на цілі, які ви
ставили перед собою на початку уроку, подумайте над тим, чи досягли ви їх, і
поставте собі оцінку за роботу на уроці (12-бальна шкала).
– Обміняйтеся робочою карткою із
сусідом по парті. Взаємооцінювання.
|