Didactics.ua
Неділя, 2021-Бер-07, 16.04.48
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Рубаненко Н. «Як звуть його? Чи взагалі він звавсь?» Вивчення поезії М. Вінграновського «Бабунин дощ». 5 клас
2014-Лип-22, 13.54.25

Рубаненко Н. «Як звуть його? Чи взагалі він звавсь?» Вивчення поезії М. Вінграновського «Бабунин дощ». 5 клас …33–34.

Для покликання: Рубаненко Н. «Як звуть його? Чи взагалі він звавсь?» Вивчення поезії М. Вінграновського «Бабунин дощ». 5 клас [Текст] / Н. Рубаненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №5. – 48 с. – С. 33–34.

 

Цитата, с. 33. Мета: ознайомити учнів із життям і творчим шляхом М. Вінграновського; вчити дітей виразно і вдумливо читати поезії, коментувати художні описи природи, усвідомлювати значення образного слова для вираження почуттів; формувати власне бачення ліричного героя; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: картки-розсипанки, таблиця, картини Сергія Бровка, карта України, виставка книг письменника, уривки з фільму «Повість полум’яних літ».

Епіграф: …Той любов’ю повниться до світу,

Хто рідну землю має під собою…

М. Вінграновський

Хід уроку

Коментар епіграфа.

Учитель. Автор цих слів – відомий український поет Микола Вінграновський. Його називають чарівником слова. Твори Миколи Степановича для дітей – це дивовижний світ, де легко та просто народжується казка, де живуть її добрі герої, де природа оживає, дивує й захоплює людину. Бесіда за епіграфом.

Які, на вашу думку, головні слова в цих поетичних рядках? (Любов, рідна земля, світ.)

Як ви, діти, можете пояснити слово «любов»? Чи любите ви край, в якому народилися та проживаєте?

За що ви його любите, чим він вам дорогий? Учитель.Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про М. Вінграновського, а в кінці уроку дамо відповідь на запитання: чи переконав нас письменник, що для того,щоб полюбити весь світ, треба поважати та любити рідний край.

І. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів Учитель. Микола Степанович – чудовий митець пейзажів. Сьогодні ваші однокласники поспілкувалися з хмаринкою. Давайте підслухаємо їхню розмову!

Інсценізація вірша М. Вінграновського «Молоденька хмаринка» (випереджальне завдання для групи п’ятикласників).

Хлопчик. Молоденька хмаринка Шука в небі хатинку -Та у небі її не знайдеш. Дівчинка. Молоденька хмаринко, Нема в небі хатинки, То ж куди ти, хмаринко, підеш? Хмаринка. Зиму де зимувати, Літо де літувати Та і як тоді жить, як на те? Хлопчик. Молоденька хмаринко, Йди до нас у хатинку – Під вікном у нас вишня цвіте.

Дівчинка. Цвіте зранку кульбаба, Цвіте жовта троянда, І жовтеньким курчатка цвітуть. Разом. Будеш їх поливати, Будеш їх напувати, А вони тобі щастя дадуть. Бесіда за питаннями: Чи сподобався вам вірш і чим саме? Які ви знаєте вірші про природу? Учитель. Відчуття прекрасного дано не кожному, а лише тим людям, які наділені здібностями помічати навколо і сприймати серцем розмаїття краси. Таким талантом, яскравим і неповторним, володів М. Вінграновський.

II.          Мотиваційний компонент уроку

Діти, подивіться, будь ласка, у вікно! Сьогодні гарний весняний день. А ще вчора накрапав дощик, і було прохолодно. Погоду, особливо весняну, порівнюють з манірною, вередливою жінкою, у якої часто змінюється настрій.

Що спільного є між погодою та людиною?

Чи любите ви дощову погоду? Чому саме?

А чи подобалася дощова негода Миколі Вінграновському, і хто в таку погоду «іде темним садом» в його поезії – про це ми й дізнаємося на уроці.

Література

1.  Антонюк А., Кремінь Д. Лампада над Синюхою: Альбом-антологія/А. Антонюк, Д. Кремінь. – Миколаїв, 2007.

  1. Воєвода З. Л. Книга для вчителя. Українська література. 5 клас / З. Л Воєвода. - К. : Грамота, 2005.
  2. Дзюба І. Духовна міра таланту. – К. : Дніпро, 1986.
  3. Лесин Н. М. Літературознавчі терміни / Н. М. Лесин. – К. : Радянська школа, 1985.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 841 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS