Шилова О. Героїзм та мужність українських козаків у творі «Іван Підкова» Т.
Шевченка [Текст] / О. Шилова // Українська література в
загальноосвітній школі. – 2013. – №11. – 48 с. – С. 39–40.
Цитата, с. 39. Педагогічне кредо:
Будь самим собою, шукай власного шляху. Пізнай себе, перш ніж захочеш
пізнати дітей. Перш ніж окреслити коло їхніх обов’язків, з’ясуй, на що ти
здатен сам. Ти сам та дитина, яку маєш раніше, аніж інших, пізнати, виховати,
навчити. Януш Корчак
Мета: з’ясувати історичну основу поеми «Іван Підкова» Т. Шевченка та ознайомити
учнів з її змістом; формувати вміння аналізувати вчинки героїв твору; розвивати
логічне та образне мислення; формувати усвідомлення, що героїзм і мужність – ознаки
лицарських чеснот українських козаків; вчити аналізувати художні особливості
поеми.
Цілі.
Учні знатимуть:
зміст поеми; історичну основу
твору, його художні особливості.
Учні вмітимуть:
довести жанрову приналежність
твору; усно характеризувати головного героя; висловлювати власне ставлення до
прочитаного; аналізувати вчинки героїв; визначати патріотичні мотиви та
аналізувати художні особливості поеми; пояснити, у чому полягає героїзм та
мужність українських козаків; розкривати роль ужитих художніх засобів.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: портрет Т.Шевченка, ілюстративний матеріал.
Форми роботи: «два-чотири-всі разом», обмін думками, робота в
групах, евристична бесіда, словесне малювання, вільне письмо, «незакінчене
речення», «доміно».
Випереджальні завдання: підготувати повідомлення про Івана Підкову як
видатну історичну постать; намалювати ілюстрації до поеми; прочитати поему «Іван
Підкова».
|