Субота, 2024-Тра-04, 19.46.37
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська література в загальноосвітній школі». Архів.

Шуляр В. Спадщина професора Н. Волошиної і методичні імперативи сучасного уроку літератури
2014-Січ-23, 03.06.40
Шуляр В. Спадщина професора Н. Волошиної і методичні імперативи сучасного уроку літератури [Текст] / В.Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №1. – 48 с. – С. 22–25.

Автор статті зробив спробу аспектно вивчити спадщину відомого науковця – Н. Й. Волошиної і виявити методичні імперативи сучасного уроку літератури.
Ключові слова: наукова спадщина Н. Й. Волошиної; імператив; види імперативів; методичний імператив; методичний імператив суб’єктів літературної освіти; сучасний урок літератури.

Василий Шуляр. Наследие профессора Н. Волошиной и методические императивы современного урока литературы
Автор статьи попытался аспектно изучить наследие известного ученого – Н. И. Волошиной; определил методические императивы современного урока литературы.
Ключевые слова: научное наследие Н. И. Волошиной; императив; виды императивов; методический императив; методический императив субъектов литературного образования; современный урок литературы.

Vasyl Shulyar. Heritage professor of N. Voloshina and teaching imperatives of modern literature lesson
The author has attempted to explore the heritage aspect of the famous scientist – N. Voloshina; revealed methodological imperatives of modern literature class.
Keywords: scientific heritage of N.Voloshina; imperative; kinds of imperatives; methodological imperative; methodological imperative subjects of literary education of modern literature lesson.

Цитата, с. 22. Сучасна літературна освіта здійснює серйозні кроки для переорієнтації її суб’єктів співпраці зі «знаннєвого» до «компетентнісного» підходу. Свідченням цього є ціла низка нормативних документів, які регламентують дії кожного, хто причетний до освіти взагалі та літературної зокрема. Назвемо такі: Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова КМ України від 23 листопада 2011 р. № 1392), галузь «Мови і літератури», Концепція літературної освіти (наказ МОН МС України № 58 від 26 січня 2011 р.), Концепція профільного навчання в старшій школі (наказ МОН МС України від 11 вересня 2009 р. № 854), навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня «Українська література. 5-9 класи» (наказ МОН МС України від 06 червня 2012 р. № 664) та навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-12 класи» (за ред. Раїси Мовчан), Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з української та світової літератури і літератур національних меншин (наказ МОН МС України від 30 серпня 2011 р. № 996).
Реалізація завдань освітньої галузі «Мови і літератури» є реально виконуваною, якщо сучасний урок літератури вибудовувати на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного навчання/учіння за змістовими лініями літературного компонента.
Цитата, с. 24.
Аспектне вивчення наукової спадщини Н. Й. Волошиної дає нам підстави стверджувати, що виявлені методичні імперативи сучасного уроку літератури здебільшого не втратили теоретичної і практичної значущості й сьогодні. Задеклароване вченою знайшло своє втілення в діяльності вчителів літератури різних поколінь, стало предметом розгляду колегами-науковцями, поглиблено в дисертаційних дослідженнях аспірантів і докторантів. Обраний напрям дослідження праць Н. Й. Волошиної може бути продовжений і за іншими аспектами, вибудуваний та структурований за імперативним підходом. Це допоможе «визначитися самому в собі», «перейнятися усвідомленням морального обов’язку» продовжити те, що було закладено Н. Й. Волошиною, «діяти так, щоб твоя поведінка могла стати всезагальним правилом» (І. Кант).

Література (с. 25)
1. Бугайко Т. Ф. Про ефективність уроків літератури / Т. Ф. Бугайко, Ф. Ф. Бугайко. – Література в школі. – 1960. -№ 4. – С. 23-32.
2. Волошина Н. Й. Вивчення української літератури в 5-му класі: методичний посібник /Н. Й. Волошина. – К.: Пед. думка, 1997. – 144 с.
3. Волошина Н. Й. Ефективність уроку в кабінеті літератури та наукова організації праці учнів / Н. Й. Волошина, В. І. Цимбалюк // Українська література в загальноосвітній школі. – 2003. – № 7. – С. 51-53.
4. Волошина Н. Й. Наукові і прикладні функції методики літератури / Н. Й. Волошина // Українська література в загальноосвітній школі. – 2004. – № 10. – С. 4-6.
5. Волошина Н. Й. Спогади про незабутніх / Н. Й. Волошина // Українська література в загальноосвітній
школі. – 2006. – №10. – С. 2-3.
6. Волошина Н. Й. Твори споріднених галузей мистецтва на уроках літератури / Н. Й. Волошина, С. О. Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2004. – № 2. – С. 2-5.
7. Волошина Н. Й. Уроки позакласного читання в старших класах : посібник для вчителя / Н. Й. Волошина. – К. : Рад. шк., 1988. – 174 с.
8. Волошина Н. Сучасний урок літератури в школі // Наукові основи методики літератури / Н. Волошина : навчально-методичний посібник / [за ред. док. пед. наук, проф., чл.-кор. АПН України Н. Й. Волошиної]. – К. : Ленвіт, 2002. – 344 с.
9. Державні стандарти базової і повної загальної середньої освіти : посібник. – К., 2011. – 80 с.
10. Кант І. Критика практичного розуму / І. Кант. – Київ : Юніверс, 2004. – 240 с.
11. Коджаспирова Г. М. Педагогический словарь : [для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений] / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М. : Издательский центр «Академия», 2001. – 176 с.
12. Наукові основи методики літератури : навчально-методичний посібник / [за ред. док. пед. наук, проф., чл.-кор. АПН України Н. Й. Волошиної]. – К. : Ленвіт, 2002. – 344 с.
13. Пасічник Є. А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах : навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / Є. А. Пасічник. – К. : Ленвіт, 2000. – 384 с.
14. Шуляр В. І. Сучасний урок української літератури: теорія, методика, технологія : монографія / В. І. Шуляр. – Миколаїв : Іліон, 2012. – 876 с.
Категорія: «Українська література в загальноосвітній школі». Архів. | Додав: Didactics
Переглядів: 1115 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS