Трехлєбова Л. Урок з вивчення поезії Володимира Підпалого «Тиха елегія». 8 клас …27–29.
Для покликання: Трехлєбова Л. Урок з вивчення поезії Володимира Підпалого «Тиха елегія». 8 клас [Текст] / Л. Трехлєбова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2014. – №4. – 48 с. – С. 27–29.
Цитата, с. 26. Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника; вчити аналізувати поетичний текст; розвивати пам’ять, культуру зв’язного мовлення, вміння виразно і вдумливо читати вірш; виховувати любов до рідної землі, почуття поваги до творчості В. Підпалого, інтерес до вивчення його творчості.
Цілі:
Учні знатимуть: факти з біографії письменника; зміст твору.
Учні вмітимуть: виразно читати поезію та аналізувати її; визначати тему, ідею твору, жанр лірики; виражати своє ставлення до рідної землі, формулювати значення прочитаного для особистісного розвитку.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: портрет В. Підпалого, поетичні тексти, світлини пейзажів України, аудіозаписи.
Методи, прийоми, види, форми роботи: бесіда, проблемне питання, репродуктивна бесіда, «неза-кінчене речення», діалог – «учитель-учень-текст», робота з текстом, «мікрофон», енциклопедична хвилинка, «гронування», робота в парах.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
- Доброго ранку всім! Знаєте, коли я сьогодні йшла до школи, то згадала, як ми чекали снігу, виглядали справжню зиму. І от раптово прийшли морози. Цей холод так дошкуляє, що хочеться швидше сховатися в приміщення, де тепло і затишно. І так хочеться, щоб і у наших душах завжди панувала тепло, щирість. Подивіться один на одного, усміхніться один одному і побажайте гарного настрою і гарної роботи на уроці! (Обмін усмішками і побажаннями. ) А що ви хочете побажати мені?
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
- А я хочу вам побажати гарних свят у колі сім’ї, любові, затишку і насолоджуватись правом бути дитиною, бо недарма в народі кажуть: «Допоки живі батьки, ми завжди діти».
- Як ви розумієте ці слова? Чому саме так? (Відповіді учнів.)
|