Didactics.ua
Вівторок, 2021-Бер-09, 10.17.32
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

№06, 2012
2012-Лис-05, 17.28.14

 

«Українська мова і література в школі», 2012, №6

Передплатний індекс – 22419


З М І С Т


МЕТОДИКА МОВИ

 

Т. Гнаткович. Методичні аспекти формування мовної й мовленнєвої компетентностей школярів у процесі вивчення складносурядного речення. . . 2

У статті визначено методичні питання формування мовно-мовленнєвих компетентностей учнів дев’ятого класу у процесі вивчення складносурядного речення. Окреслюються завдання лінгвістичного аналізу тексту та ігрові технології на уроках української мови. Ключові слова: мовна компетентність, мовленнєва компетентність, складносурядне речення, компетентнісний підхід, етапізація технології лінгвістичного аналізу.

 

Н. Бондаренко. Правописні поняття як базові у формуванні правописної компетентності учнів. . . 8

У статті з навчальною метою визначено поняттєвий і термінологічний апарат орфографії й пунктуації сучасної української літературної мови; схарактеризовано базові правописні поняття і терміни, засвоєння яких є важливою передумовою становлення правописної компетентності учнів 57 класів.

Ключові слова: орфограма, орфографічна помилка, орфографічне правило; розділові знаки, пунктограма, пунктуаційна помилка, пунктуаційне правило.

Режим доступу до статті:

http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/laboratorija_navchannja_ukrajinskoji_movi_institutu_pedagogiki/n_bondarenko_pravopisni_ponjattja_jak_bazovi_u_formuvanni_pravopisnoji_kompetentnosti_uchniv/17-1-0-164

 

В. Новосьолова. Тестові завдання для контролю навчальних досягнень учнів 5 класів з теми «Лексикологія». . . 13

У статті подано завдання в тестовій формі для проведення тематичних контрольних робіт у 5 класі з теми «Лексикологія. Стилістичні засоби лексикології і фразеології».

Ключові слова:завдання в тестовій формі, лексикологія.

Режим доступу до статті:

http://didactics.ucoz.ua/load/materiali/laboratorija_navchannja_ukrajinskoji_movi_institutu_pedagogiki/v_novosolova_testovi_zavdannja_dlja_kontrolju_navchalnikh_dosjagnen_uchniv_5_klasiv_z_temi_leksikologija/17-1-0-163

 

МЕТОДИКА ЛІТЕРАТУРИ

 

В. Мартиненко. Труднощі сприймання художніх творів молодшими школярами. . . 16

У статті висвітлюються вікові психологічні й індивідуальні особливості сприймання учнями початкових класів художніх творів, у т. ч. окремих літературних жанрів, аналізуються типові труднощі їх усвідомлення школярами, які вчителю важливо враховувати під час організації аналізу художніх текстів.

Ключові слова: художній твір, вікові особливості сприймання молодших школярів, типові труднощі сприймання; розуміння окремих літературних жанрів.

 

І. Горячок. Інтерактивні прийоми вивчення публіцистичних творів на уроках української літератури. . . 20

У статті розкривається питання застосування інтерактивних технологій під час вивчення публіцистичних творів на уроках української літератури, розглядаються проблеми і перспективи їх впровадження. Представлено найефективніші інтерактивні прийоми вивчення публіцистичних творів у старших класах.

Ключові слова: інтерактивні технології, вивчення публіцистичних творів, старша школа.

 

О. Фенцик. Проблема вивчення епічного твору крізь вимір його змісту і форми в методичній науці. . . 23

У статті розглянуто проблему вивчення епічного твору в загальноосвітній школі крізь вимір його змісту і форми в різні періоди розвитку методичної думки.

Ключові слова: виховна роль літератури, цілісний аналіз, принципи аналізу, аналіз твору в єдності змісту й форми, ідейно-художні складники твору, емоційно-естетичне сприйняття художнього твору.

 

М. Сулятицький. Фольклорно-міфологічні основи драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». . . 25

У статті з’ясовується місце Лесі Українки в тогочасному літературному процесі. На основі аналізу«Лісової пісні» визначається приналежність Лесиної творчості до модернізму через міфологічне посередництво, бо міфологізація відкривала шлях пошуку новизни в художній площині. Через призму міфологічних чинників сприймаються часові та просторові виміри, які набувають сакралізованої характеристики, коли з категорією часу пов’язана горизонтальна площина світобудови, а простору — вертикальна.

Ключові слова: міф, міфо-поетика, час, простір, ритуал, методика.

 

НА ДОПОМОГУ УЧНЕВІ

 

В. Маткобожик. Довідник «Все для учнів про фразеологію». . . 31

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА В ШКОЛАХ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН

 

Т. Лозан. Проблеми білінгвізму і психологічні особливості оволодіння українським мовленням російськомовними етнічними українцями. . . 35

У статті розглядаються мовні особливості Придністров’я, зокрема проблеми білінгвізму, поняття«рідна», «друга», «етнічна» мова щодо української й російської мов, психологічні особливості засвоєння української мови російськомовними етнічними українцями.

Ключові слова: білінгвізм, етнічна ознака, близько споріднені мови.

 

Н. Яновицька. Усний курс української мови (перший рік навчання в ЗНЗ з польською мовою викладання). . . 39

У статті висвітлюються основні завдання першого року навчання української мови в ЗНЗ з польською мовою викладання (усний курс), пропонується розширене календарне планування уроків української мови.

Ключові слова: усний курс, збагачення словникового запасу, аудіювання, говоріння.

 

 

МОВА І ЛІТЕРАТУРА В ЗАКЛАДАХ НОВОГО ТИПУ ТА ВНЗ

 

Т. Бабійчук. Живі джерела для молоді (науково-практична конференція «Іван Огієнко — великий син України»). . . 44

У статті розглянуто питання залучення широкого кола студентської молоді до осмислення творчої спадщини Івана Огієнка. Представлено тези виступів студентів на науково-практичній конференції, присвяченій 130-річчю з дня народження великого українця.

Ключові слова: патріотичне виховання, науково-практична конференція, дослідницька робота.

 

Г. Зеленська, Л. Лимар. Антону Семеновичу Макаренку — 125. Слово навчає, слово й виховує. . . 50

У статті представлено тексти для диктантів, завдання і вправи, дібрані з творів А. С. Макаренка. Вони призначені для оцінювання правописних умінь студентів, передбачають стимулювання та розвиток їхньої думки, поглиблення знань з української мови.

Ключові слова: мовна компетенція, правописна компетенція, правопис, орфограма, пунктограма, контроль.

 

НАУКА — ШКОЛІ

 

О. Беляева. Структура, види і форми мовленнєвої комунікації. . . 53

У статті досліджено структуру, види і форми мовленнєвої комунікації. Диференційовано категорії«комунікація» і «спілкування», «текст» і «дискурс». Уточнено сутність понять«комунікативна ситуація», «комунікативний акт», «комунікативний намір», «комунікативна сфера». Виявлені чинники, які забезпечують ефективність комунікації, і фактори, що зумовлюють перешкоди під час трансляції вербальної інформації.

Ключові слова: мовленнєва комунікація, комунікативний акт, комунікативна ситуація, комунікативний намір, сфера комунікації, розуміння, «шуми», текст, дискурс.

 

Р. Ткаченко. Оповідання В. Домонтовича про вчених. . . 57

Статтю присвячено особливостям поетики малої прози В. Домонтовича, які формують образ науковця.

Ключові слова: оповідання, науковець, раціоналізм, ірраціоналізм, екзистенція.

 

КОНСУЛЬТАЦІЇ

 

Т. Гнаткович. Структурно-тематична схема курсу української мови в 9 класі. . . 61

 

Зі скарбниці культури мовлення. . . 63

 

Всеукраїнський конкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури». . . 64

Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 1180 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS