П’ятниця, 2024-Кві-26, 06.23.23
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Биконь Т. Вивчення розділу «Морфологія» на уроках української мови в системі компетентнісної мовної освіти
2013-Лис-06, 19.39.51
Биконь Т. Вивчення розділу «Морфологія» на уроках української мови в системі компетентнісної мовної освіти [Текст] / Т. Биконь // Українська мова і література в школі. – 2013. – №6. – 64 с. – С. 45–49.

У статті пропонуються інтегровані уроки засвоєння нових знань у 6 класі. У методичних розробках конкретизуються методичні підходи використання розвивальних можливостей узагальнених способів пізнавальної й мовленнєвої діяльності шестикласників як ефективного засобу формування їхньої морфологічної компетентності, активної життєвої позиції.
Ключові слова: суб’єктний досвід, стилістичне дослідження, випереджувальні завдання, оцінювання, самооцінювання, рефлексивна діяльність, самонавчання, саморозвиток, активна життєва позиція.
 
Цитата, с. 45. У системі компетентнісної результативно-діяльнісної мовної освіти значно розширюються функції методу проектів як ефективного засобу розкриття системних мовних і мовленнєвих зв’язків для формування в учнів узагальнених способів діяльності, завдяки чому вони стають здатними прилучатися до навчально-виховного процесу активними співтворцями, виконувати різні соціальні ролі.
Особливо перспективним, як встановлено у ході експериментального дослідження, є використання інтегрованих уроків засвоєння нових знань. Способи інтегрування мовного матеріалу з літературним, мистецьким, природничим, історичним визначаємо з огляду на специфіку морфологічних понять. Так, урок з теми «Формування поняття про іменник як частину мови в шостому класі» доцільно зінтегрувати з уроком української літератури, присвяченим вивченню повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», зважаючи на стилістичні можливості твору для усвідомлення специфіки виучуваних мовних знань, їх виражальних функцій і визначення мовленнєвих завдань. Інтегрований урок української мови й зарубіжної літератури сконструйовано в процесі формування поняття про прикметник як частину мови. Використано книгу Д. Дефо «Робінзон Крузо». Було взято до уваги пізнавальний, виховний, естетичний потенціал твору для формування ціннісних орієнтирів шестикласників, розширення їхнього кругозору, розвитку читацьких інтересів, чуття слова, словесної творчості.
 
Література (с. 49)
1. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова. — Київ: Перун, 2005.
2. Ожигова О. Рідна мова. Книга для вчителя. 6 клас. — Київ: Грамота, 2006.
3. Єрмоленко С., Сичова В. Рідна мова. Підручник для 6 класу. — Київ: Грамота, 2008.
4. Варзацька Л. Інтегровані уроки рідної мови і мовлення. Посібник для вчителя. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2010.
5. Стівенсон Р.Л., Дефо Д. Острів скарбів. Робінзон Крузо. — Харків: Школа, 2003.
6. Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В. Зарубіжна література. Підручник для 6 класу. — Київ: Грамота,
2006.

В статье предлагаются интегрированные уроки усвоения новых знаний шестиклассниками. В методических разработках конкретизируются методические подходы использования развивающих возможностей обобщенных способов познавательной и речевой деятельности учащимися как эффективного средства формирования их морфологической компетентности, активной жизненной позиции.
Ключевые слова: субъектный опыт, стилистическое исследование, опережающие задания, оценка, самооценка, рефлексивная деятельность, самообучение, саморазвитие, активная жизненная позиция.
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 755 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2024 DIDACTICS