Didactics.ua
Четвер, 2021-Бер-04, 06.46.25
Didactics.ua | RSS
 
Головна Наукова інформаціяРеєстраціяВхід
РОЗДІЛИ
Категорії розділу
Матеріали з архіву [60]
Різні матеріали
Від педагогів-практиків [4]
Статті, повідомлення, інші матеріали
Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки [21]
Від колег-науковців
«Українська мова і література в школі» [191]
Журнал
Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки [8]
Від колег-науковців
«Українська література в загальноосвітній школі» [145]
Журнал
«Українська література в загальноосвітній школі». Архів. [164]
Архів, у якому містяться деякі статті з журналу.
Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки [6]
Від колег-науковців
Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки [11]
Від колег-науковців
Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Наше опитування




Головна » Файли » НАУКА і ПРАКТИКА » «Українська мова і література в школі»

Дригула М. Урок-роздум з української літератури в 11 класі з використанням мультимедійної технології
2013-Грд-24, 05.56.21
Дригула М. Урок-роздум з української літератури в 11 класі з використанням мультимедійної технології (О.П. Довженко, «Україна в огні») [Текст] / М. Дригула // Українська мова і література в школі. – 2013. – №7. – 64 с. – С. 39–42.

У статті пропонується розробка уроку формування знань, умінь і навичок учнів, проведеного у формі роздуму з використанням мультимедійної технології з української літератури в 11 класі. Урок апробований на семінарі вчителів-словесників міста Хмельницького).
Ключові слова: кіноповість, презентація, національна гідність, життєва позиція, негативне ставлення, трагічна доля, керівна спрямовуюча сила, народні месники.

Цитата, с. 39. Сучасна шкільна літературна освіта орієнтована на розвиток літературної компетентності учнів, _ що передбачає інтегрований вияв їхніх сформованих основних читацьких компетенцій: осмислене сприйняття змісту, тематики й проблематики художнього твору, здатність самостійно сприймати та аналізувати прочитане, виявляти авторську позицію, сприймати художній твір як мистецьке явище.
Проблема аналізу художнього твору – одна з основних у методиці шкільного вивчення української літератури. Кожна технологія має комплект методів, об'єднаних логікою її структури. Незалежно від обраного шляху, літературний твір має бути сприйнятий у художньо-естетичній цілісності, яка забезпечує мистецький вплив на думки й почуття учнів.
Оволодіваючи вміннями аналізу художнього твору, учні вчаться чітко формулювати свої висловлювання, аргументувати їх, умотивовано добирати цитатний матеріал, інформацію з літературно-критичних джерел, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.
Пропонуємо конспект уроку-роздуму з української літератури в 11 класі відповідно до чинної програми з української літератури рівня стандарту.
Тема уроку. О.П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні.
Мета уроку: узагальнити учнівські знання про кіноповість Олександра Довженка «Україна в огні»; удосконалювати вміння учнів аналізувати літературний твір у єдності змісту й форми за кіноповістю О.П. Довженка «Україна в огні», визначати проблеми, які порушуються в творі, характеризувати образи твору, висловлювати роздуми над долею героїв твору й долею митця; розвивати творчу уяву та аналітичне мислення, монологічну мову; виховувати почуття національної гідності, патріотизм, повагу до людини; формувати активну життєву позицію.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-роздум.
Методи, прийоми й форми роботи: розповідь учителя, повідомлення учасників дослідницьких груп, літературний диктант, прослуховування відеозапису виступу О.П. Довженка після засідання Політбюро, на якому вирішувалася доля митця та його твору, робота з планами-опорами, розв'язання проблемного запитання: вправа «Мікрофон».
Випереджувальне завдання. Дослідницьким групам виступити з повідомленнями на теми: І група – Історія створення кіноповісті, її доля та композиція; ІІ група – висловити думку, наскільки О.П. Довженко був правдивим у зображенні війни; ІІІ група – пояснити назву твору.
Обладнання: портрет О.П. Довженка, виставка творів письменника, комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, електронний запис супровідних мультимедійних матеріалів уроку, відеозапис пісень: «Україна» (слова й музика Т. Петриненка), «Степом, степом» (муз. А. Пашкевича, слова М. Негоди), української народної пісні «Партизанська», плани-опори уроку.
Проблемне запитання: Чому за твір «Україна в огні» Олександра Довженка зняли з усіх посад, які він обіймав, і назавжди відірвали від рідної України?
Категорія: «Українська мова і література в школі» | Додав: Didactics
Переглядів: 908 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Статистика сайту

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук по сайту

Каталог сайтів Link.Sainw.Cn

Український каталог сайтів

Каталог сайтів




Лабораторія навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання російської мови та мов інших етнічних меншин Інституту педагогіки НАПН України


Лабораторія навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України


Матеріали від педагогів-практиків


Матеріали з архіву

Журнал «Українська мова і література в школі»

Журнал «Українська література в загальноосвітній школі»
Повний доступ

DIDACTICS 2012 © 2021 DIDACTICS